Jeep Renegade je ošklivější, ale drsnější sourozenec Fiatu 500L

Malý crossover příliš krásy nepobral, naživo nicméně působí méně legračně než na prvních oficiálních fotografiích. Připravena je i verze Trailhawk s lepší průchodností terénem.
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie

Prakticky už od chvíle převzetí rozhodujícího podílu amerického Chrysleru italským Fiatem se hovoří o vývoji kompaktního crossoveru se společným mechanickým základem. Na přetřes přicházela jména Junior, Laredo či Jeepster, ovšem nakonec padla volba na název Jeep Renegade, jenž odkazuje na stejnojmennou studii z roku 2008. Začátkem týdne jsme vám přinesli první snímek novinky, ale nyní už můžeme být konkrétnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Jeep Renegade by se mohl stát zajímavou alternativou pro městské ježdění, ale nabídnout má zároveň i standardní pohon všech kol

Renegade je svými autory popisován jako model „navržený v Americe a postavený v Itálii“, přičemž mezi řádky stojí, že (zjednodušeně řečeno) karoserie je americká a technika italská. Poprvé byla zároveň oficiálně potvrzena informace o tom, že mechanický základ spočívá v koncernové platformě označované Small Wide. V tuto chvíli ji používá například Fiat 500L, ale brzy na ní vyjede také blízký příbuzný Jeepu Renegade v podobě crossoveru Fiat 500X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být bohatě vybaven, což naznačuje už volant obsypaný tlačítky...

Nový Jeep Renegade se má stát vůbec prvním malým SUV, jež nabídne alternativu v podobě devítistupňové samočinné převodovky. Jde samozřejmě o stejné, pro velkosériovou výrobu uzpůsobené ústrojí, jež používá také nový Chrysler 200. Standardně bude doplněno pohonem všech kol a je připraveno ke kombinaci s italskými motory zážehovými (MultiAir) a vznětovými (MultiJet II). Počítá se ale také se zástavbou dvouválců Fiat 0,9 l TwinAir.

Celkem bude v nabídce 16 kombinací motorů a převodovek

Do terénu je Trailhawk

Zájemcům o výlety do obtížnějšího terénu nabídne Jeep model Renegade Trailhawk 4x4, který se od standardního provedení liší řadou konstrukčních úprav. Má zkrácené převody, podvozek zvýšený o 20 mm, ochranu podvozku a a sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami. 

Automobilka slibuje nájezdové úhly 30,5° vpředu a 34,3° vzadu, přechodový úhel činí 25,7°. Brodit můžete vodu hlubokou až 480 mm. V kombinaci s dieselem Multijet utáhne Trailhawk přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

Při jízdě v terénu bude řidičům kromě zvýšeného a robustnějšího podvozku pomáhat také několik elektronických systémů, určených výhradně pro verzi Trailhawk. Vedle regulace rychlosti při sjíždění svahů je to zejména přepínač jízdních režimů Selec-Terrain s funkcí Rock (jízda po kamení). 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků