Jeep Renegade je ošklivější, ale drsnější sourozenec Fiatu 500L

Malý crossover příliš krásy nepobral, naživo nicméně působí méně legračně než na prvních oficiálních fotografiích. Připravena je i verze Trailhawk s lepší průchodností terénem.
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie

Prakticky už od chvíle převzetí rozhodujícího podílu amerického Chrysleru italským Fiatem se hovoří o vývoji kompaktního crossoveru se společným mechanickým základem. Na přetřes přicházela jména Junior, Laredo či Jeepster, ovšem nakonec padla volba na název Jeep Renegade, jenž odkazuje na stejnojmennou studii z roku 2008. Začátkem týdne jsme vám přinesli první snímek novinky, ale nyní už můžeme být konkrétnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Jeep Renegade by se mohl stát zajímavou alternativou pro městské ježdění, ale nabídnout má zároveň i standardní pohon všech kol

Renegade je svými autory popisován jako model „navržený v Americe a postavený v Itálii“, přičemž mezi řádky stojí, že (zjednodušeně řečeno) karoserie je americká a technika italská. Poprvé byla zároveň oficiálně potvrzena informace o tom, že mechanický základ spočívá v koncernové platformě označované Small Wide. V tuto chvíli ji používá například Fiat 500L, ale brzy na ní vyjede také blízký příbuzný Jeepu Renegade v podobě crossoveru Fiat 500X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být bohatě vybaven, což naznačuje už volant obsypaný tlačítky...

Nový Jeep Renegade se má stát vůbec prvním malým SUV, jež nabídne alternativu v podobě devítistupňové samočinné převodovky. Jde samozřejmě o stejné, pro velkosériovou výrobu uzpůsobené ústrojí, jež používá také nový Chrysler 200. Standardně bude doplněno pohonem všech kol a je připraveno ke kombinaci s italskými motory zážehovými (MultiAir) a vznětovými (MultiJet II). Počítá se ale také se zástavbou dvouválců Fiat 0,9 l TwinAir.

Celkem bude v nabídce 16 kombinací motorů a převodovek

Do terénu je Trailhawk

Zájemcům o výlety do obtížnějšího terénu nabídne Jeep model Renegade Trailhawk 4x4, který se od standardního provedení liší řadou konstrukčních úprav. Má zkrácené převody, podvozek zvýšený o 20 mm, ochranu podvozku a a sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami. 

Automobilka slibuje nájezdové úhly 30,5° vpředu a 34,3° vzadu, přechodový úhel činí 25,7°. Brodit můžete vodu hlubokou až 480 mm. V kombinaci s dieselem Multijet utáhne Trailhawk přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

Při jízdě v terénu bude řidičům kromě zvýšeného a robustnějšího podvozku pomáhat také několik elektronických systémů, určených výhradně pro verzi Trailhawk. Vedle regulace rychlosti při sjíždění svahů je to zejména přepínač jízdních režimů Selec-Terrain s funkcí Rock (jízda po kamení). 

Následující kapitola
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2005
Stav: 136 574 km
Cena: 34 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků