Jeep Patriot a Compass pro rok 2009

Dvě nejmenší SUV z nabídky značky Jeep se pro modelový rok 2009 dočkala přepracovaných interiérů.

Záměrem jejich tvůrců je podpořit váznoucí prodeje a odstranit dosavadní potíže s designem a kvalitou zpracování. Jedná se zároveň o jediné dvě řady, jež se dočkají pro nový modelový rok modifikací. Patriot přitom z hlediska prodejů patří mezi málo světlých bodů v americké nabídce Chrysleru.

Hlavní změny se týkají osazení kruhových výdechů ventilace na místo dosavadních hranatých a nových dveřních panelů, jež jsou vyrobeny z hebčích materiálů a jsou ergonomicky optimalizovány. Přístrojový štít je nyní podsvícen LED, osvětleny jsou též držáky nápojů a středová konzole obsahuje prostorově úsporný držák na iPod. Podlaha zavazadlového prostoru je nyní kryta kobercem na místo dosavadního plastu. 

Ve znamení zlepšení komfortu jízdy se nesly též další změny. Pod podlahou se nachází nová izolační vrstva, upraveny byly také závěsy motoru a výfukové potrubí s ohledem na minimalizaci rušivých zvuků a rázů. Dílčích změn doznalo také odpružení, jež by nyní mělo být tišší a zajišťovat lepší jízdní vlastnosti. Zároveň se zjednodušil seznam příplatkových výbav.

Cílem konstruktérů bylo, aby vnitřní prostory obou modelů působily harmonickým a účelným designem. Nedbale poházené ovládací a kontrolní prvky jsou již minulostí, na jejich místo nastupuje přehlednost, konzistence a jasná příslušnost k značce. Pokud to však bude stačit k posílení prodejů, to ukáže teprve čas.

Očekává se, že úpravy modelů Compass a Patriot mohou být přípravou na nový model značky Jeep. Ten by měl být ještě bližší osobním automobilům, což by odpovídalo prohlášením představitelů značky o vábení zákazníků z jiných segmentů trhu. Ještě menší auto je jedinou možností jak současnou krizi překonat. Trend na trhu v Usa je totiž jasný a směřuje k hospodárným automobilům, byť ne v evropském slova smyslu. Podobným směrem se totiž ubírá i konkurence. Ford adaptuje vybrané severoamerické provozy na výrobu evropských vozů nižších tříd, zatímco Nissan bude zásobovat showroomy Chrysler malými sedany na oplátku za vozy Dodge Ram, jež Nissan prodává pod názvem Titan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Jeep Compass 2009
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Jeep Patriot 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 125 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 163 402 km
Cena: 100 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků