Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Pryč jsou doby, kdy se pět rychlostí v automatické převodovce bralo jako naprosto dostatečné číslo. Dnes naopak najdeme v automatech běžně sedm, osm nebo nově i devět rychlostí. Volkswagen dokonce chystá desetistupňovou automatickou převodovku, stejně tak Hyundai.

Jenže s počtem rychlostí rostou i problémy a jeden teď musí řešit Jeep. Ten montuje do modelů Cherokee devítistupňový automat ZF a zákazníci si na něj stěžují. Přitom stejnou převodovku má dostat i Jeep Renegade, má ji Fiat 500X a také nový Chrysler 200.

Testy | SUV | Jeep

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Problém ale není na straně ZF, dodavatele převodovky, nýbrž právě u Fiatu a Chrysleru, pod které spadá i Jeep. Konstruktéři totiž špatně odladili software řízení převodovky a ta si s motorem 2,4 l a s různými senzory pořádně nerozumí.

Zákazníkům se tak auto vybavené motorem 2,4 l neustále přepíná do nouzového režimu, převodovka cuká a mění zmateně rychlosti sem a tam, případně se z ní ozývají i nehezké kovové rány, referují majitelé na stránkách safercar.gov.

Zajímavosti | Život řidiče | SUV | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Jeep, Fiat i Chrysler o problému vědí a už připravují aktualizaci řídícího softwaru převodovky pro dříve vyrobená auta, který si budou moci zákazníci nechat zdarma v servisu přehrát. Svolávací akci ale Jeep prozatím neplánuje a vozy modelového roku 2015 už mají aktualizovaný software, který problémy s převodovkou vyřešil.

Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 159 384 km
Cena: 112 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek