Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Pryč jsou doby, kdy se pět rychlostí v automatické převodovce bralo jako naprosto dostatečné číslo. Dnes naopak najdeme v automatech běžně sedm, osm nebo nově i devět rychlostí. Volkswagen dokonce chystá desetistupňovou automatickou převodovku, stejně tak Hyundai.

Jenže s počtem rychlostí rostou i problémy a jeden teď musí řešit Jeep. Ten montuje do modelů Cherokee devítistupňový automat ZF a zákazníci si na něj stěžují. Přitom stejnou převodovku má dostat i Jeep Renegade, má ji Fiat 500X a také nový Chrysler 200.

Problém ale není na straně ZF, dodavatele převodovky, nýbrž právě u Fiatu a Chrysleru, pod které spadá i Jeep. Konstruktéři totiž špatně odladili software řízení převodovky a ta si s motorem 2,4 l a s různými senzory pořádně nerozumí.

Zákazníkům se tak auto vybavené motorem 2,4 l neustále přepíná do nouzového režimu, převodovka cuká a mění zmateně rychlosti sem a tam, případně se z ní ozývají i nehezké kovové rány, referují majitelé na stránkách safercar.gov.

Jeep, Fiat i Chrysler o problému vědí a už připravují aktualizaci řídícího softwaru převodovky pro dříve vyrobená auta, který si budou moci zákazníci nechat zdarma v servisu přehrát. Svolávací akci ale Jeep prozatím neplánuje a vozy modelového roku 2015 už mají aktualizovaný software, který problémy s převodovkou vyřešil.

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud