Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Pryč jsou doby, kdy se pět rychlostí v automatické převodovce bralo jako naprosto dostatečné číslo. Dnes naopak najdeme v automatech běžně sedm, osm nebo nově i devět rychlostí. Volkswagen dokonce chystá desetistupňovou automatickou převodovku, stejně tak Hyundai.

Jenže s počtem rychlostí rostou i problémy a jeden teď musí řešit Jeep. Ten montuje do modelů Cherokee devítistupňový automat ZF a zákazníci si na něj stěžují. Přitom stejnou převodovku má dostat i Jeep Renegade, má ji Fiat 500X a také nový Chrysler 200.

Testy | SUV | Jeep

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Problém ale není na straně ZF, dodavatele převodovky, nýbrž právě u Fiatu a Chrysleru, pod které spadá i Jeep. Konstruktéři totiž špatně odladili software řízení převodovky a ta si s motorem 2,4 l a s různými senzory pořádně nerozumí.

Zákazníkům se tak auto vybavené motorem 2,4 l neustále přepíná do nouzového režimu, převodovka cuká a mění zmateně rychlosti sem a tam, případně se z ní ozývají i nehezké kovové rány, referují majitelé na stránkách safercar.gov.

Zajímavosti | SUV | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Jeep, Fiat i Chrysler o problému vědí a už připravují aktualizaci řídícího softwaru převodovky pro dříve vyrobená auta, který si budou moci zákazníci nechat zdarma v servisu přehrát. Svolávací akci ale Jeep prozatím neplánuje a vozy modelového roku 2015 už mají aktualizovaný software, který problémy s převodovkou vyřešil.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků