Jeep: malé SUV se opozdí, přednost má nový Fiat Sedici

Značka Jeep měla příští rok představit nové kompaktní SUV spřízněné s technikou Fiatu, ale projekt se zatím odkládá.

Již před rokem jsme vás informovali o tom, že koncern Fiat hodlá během roku 2013 představit pod značkou Jeep malé SUV vycházející z technického základu Fiat Punto Evo. Od té doby se nové informace neobjevily, nicméně příprava novinky údajně stále běží. Kompaktní Jeep má být citelně menší než stávající řady Compass a Patriot a vyrábět se bude v turínské továrně Fiat Mirafiori a jeho nástup se opozdí až na druhé čtvrtletí roku 2014.

Jeep

Jeep připravuje pro rok 2013 minivozík, ve spolupráci s Fiatem

Pánové z Fiatu tvrdí, že se v nejbližších měsících hodlají soustředit na přípravu nové generace lehkého SUV Fiat Sedici, které zatím spolu se sesterským Suzuki SX4 sjíždí z linek továrny Suzuki v Maďarsku. Podle čerstvých informací z minulého týdne je totiž Fiat nucen v souvislosti s aktuální ekonomickou situací na evropských trzích posunout plánovanou investici miliardy eur do rozvoje závodu Mirafiori z letošního roku až na rok 2013.

Místo toho se Fiat rozhodl soustředit se na náběh výroby následnického modelu stávající řady Fiat Sedici. Spolu s odvozeným malým Jeepem má po rozšíření továrny v Mirafiori vznikat takřka 300 000 lehkých SUV ročně.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků