Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep zkompletoval svou nabídku pro novou generaci modelu Grand Cherokee. Kromě benzinového šestiválce Pentastar a osmiválce Hemi je k dispozici taktéž v Evropě hodně oblíbené naftové provedení a konečně nechybí ani ostrá varianta SRT8 nabízející 465 koní a 630 Nm. Se zrychlením z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) jde o jedno z nejrychlejší SUV.

Jenže podle tuningové společnosti Hennessey Performance Engineering to není dost, respektive podle ní existují zákazníci, kteří chtějí ještě více. Není překvapením, že prezident John Hennessey uvádí jako příklad zájemce z Ruska, kteří chtějí být nejrychlejší za každého počasí. Speciálně pro ně má HPE zajímavou nabídku.

Původní objem motoru 6,4 V8 Hemi byl zvětšeno na rovných sedm litrů a přibyl také systém dvojitého přeplňování. Spolu s dalšími úpravami dává pohonná jednotka bez pardonu brutálních 805 koní a maximální točivý moment 1115 Nm dostupný při 4000 ot./min. Není divu, že akcelerace na 96 km/h proběhne za 3,1 s a že sprint na ¼ míle zvládne Cherokee za 10,9 s. Mimochodem kdyby tohle monstrum stálo na startu srovnávacího testu Magazínu Motor Trend, nejspíš by vyhrálo, tedy porazilo jména jako Ferrari 458 Italia, Mercedes-Benz SLS AMG nebo Nissan GT-R, což je skoro až strašidelné.

Kromě vylepšeného motoru dostal upravený Jeep samozřejmě vylepšenou převodovku, brzdy (Brembo vpředu o průměru 15,1 palce), nižší podvozek a dvacetipalcová kola. Interiér je čalouněn kombinací prémiové kůže a Alcantary. V plánu je výroba 24 exemplářů, přičemž za každý si u Hennessey naúčtují minimálně 235 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 265 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 850 000 Kč
Jeep Commander 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 173 566 km
Cena: 268 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků