Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep zkompletoval svou nabídku pro novou generaci modelu Grand Cherokee. Kromě benzinového šestiválce Pentastar a osmiválce Hemi je k dispozici taktéž v Evropě hodně oblíbené naftové provedení a konečně nechybí ani ostrá varianta SRT8 nabízející 465 koní a 630 Nm. Se zrychlením z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) jde o jedno z nejrychlejší SUV.

Jenže podle tuningové společnosti Hennessey Performance Engineering to není dost, respektive podle ní existují zákazníci, kteří chtějí ještě více. Není překvapením, že prezident John Hennessey uvádí jako příklad zájemce z Ruska, kteří chtějí být nejrychlejší za každého počasí. Speciálně pro ně má HPE zajímavou nabídku.

Původní objem motoru 6,4 V8 Hemi byl zvětšeno na rovných sedm litrů a přibyl také systém dvojitého přeplňování. Spolu s dalšími úpravami dává pohonná jednotka bez pardonu brutálních 805 koní a maximální točivý moment 1115 Nm dostupný při 4000 ot./min. Není divu, že akcelerace na 96 km/h proběhne za 3,1 s a že sprint na ¼ míle zvládne Cherokee za 10,9 s. Mimochodem kdyby tohle monstrum stálo na startu srovnávacího testu Magazínu Motor Trend, nejspíš by vyhrálo, tedy porazilo jména jako Ferrari 458 Italia, Mercedes-Benz SLS AMG nebo Nissan GT-R, což je skoro až strašidelné.

Kromě vylepšeného motoru dostal upravený Jeep samozřejmě vylepšenou převodovku, brzdy (Brembo vpředu o průměru 15,1 palce), nižší podvozek a dvacetipalcová kola. Interiér je čalouněn kombinací prémiové kůže a Alcantary. V plánu je výroba 24 exemplářů, přičemž za každý si u Hennessey naúčtují minimálně 235 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 280 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 940 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 111 096 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků