Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Jeep představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu velice zajímavou novinku. V evropské premiéře se zde ukáže vrcholné provedení modelu Grand Cherokee SRT8. Vedení automobilky zřejmě dospělo k závěru, že na zdejších trzích místo pro takový vůz je. Nakonec když se na starém kontinentě prodávají věci typu BMW X5 M, Range Rover 5.0 Supercharged nebo Cayenne Turbo, proč by se zde nemohl uchytit také pořádně výkonný Grand Cherokee.

Klepněte pro větší obrázek

Další s prominutím „obludné“ SUV má pod kapotou vidlicový osmiválec Hemi o objemu 6,4 litru. Jeho výkon činí 465 koní a maximální točivý moment dosahuje na 630 Nm. Stovku zvládne provedení SRT8 během 4,8 s a nejvíce se rozjede na 255 km/h. Vůz má samozřejmě upravený podvozek. Jmenovitě jde o nižší světlou výšku a aktivní tlumiče. Ve výbavě najdeme pádla pro řazení pod volantem, navigaci, aktivní tempomat, systém pro sledování mrtvého úhlu nebo audiosystém Harman Kardon disponující výkonem 825 W. Do prodeje tato novinka vstoupí během prvního čtvrtletí příštího roku.

Kromě Grand Cherokee SRT8 bude ve Frankfurtu k vidění také Wrangler osazený modernějším benzinovým motorem 3.6 Pentastar (285 k). Ten v nabídce nahradí starší šestiválec velikosti 3,8 litru. Spojen bude se šestistupňovou manuální převodovkou nebo pětistupňovým automatem. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 265 000 Kč
Jeep Commander 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 173 566 km
Cena: 268 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků