Jeep Grand Cherokee s osmistupňovou převodovkou

Automobilka Chrysler právě oznámila, že její vozy Grand Cherokee budou alternativně vybavovány osmistupňovými automatickými převodovkami z dílen ZF. Zároveň navíc potvrdila, že s německou specializovanou továrnou ZF spolupracují také na přípravě „devítikvaltu“. Osmistupňová rychlostní skříň bude schopna kombinace se všemi šesti a osmiválcovými jednotkami i vznětovým agregátem 3,0 MultiJet II od VM Motori. Ba co více, při její konstrukci se počítalo také se zástavbou elektromotoru jako součásti budoucí hybridní soustavy.

Šéf Jeepu Mike Manley bohužel oznámil, že se s novými převodovkami počítá pouze pro verze s pohonem předních kol, což obhajuje takto: „Segment SUV se posunul, zákazníci žádají přednosti SUV, ale ne vždy trvají na pohonu všech kol.“ Manley ale zastánce výletů do terénu uklidňuje s tím, že v každé modelové řadě Jeepu se budou nacházet také verze kladoucí důraz na schopnosti off-roadu.
 

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 265 000 Kč
Jeep Commander 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 173 566 km
Cena: 268 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků