Jeep Grand Cherokee dostal motor 6.4 V8 HEMI

Upřímně, na autosalonu v New Yorku toho zas tak moc k vidění není, nicméně pár zajímavých kousků se přeci jen najde. Kromě zcela nové Imprezy nás zaujala také ostrá verze Jeepu Grand Cherokee.

Když říkám ostrá, tak myslím opravdu hodně ostrá. Jeep totiž představil provedení Grand Cherokee SRT8. Stejné označení najdete také u Chrysleru 300, přičemž podobnost není čistě náhodná. Jeep dostal stejný motor, tedy osmiválec s válci uspořádanými do V a objemem 6,4 litru. Maximální výkon činí 472 koní a točivý moment dosahuje na 630 Nm. Akcelerace z nuly na amerických 96 km/h se odehraje během 4,8 s a v rozletu vás zastaví až omezovač na obligátní hranici 250 km/h.

Takto rychlý Jeep ještě nikdy z výrobních linek nesjížděl. Kromě výkonu má být motor také úsporný, což je v tomto případně velice relativní pojem. Pohonná jednotka je vybavena systémem vypínání válců, čímž dokáže snížit spotřebu o nějakých 13 procent.

Výkonu motoru odpovídá podvozek. Nechybí adaptivní tlumiče, systém Selec-Track, brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm, respektive 350 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích obutých do pneumatik Pirelli Pzero velikosti 295/45. Pokud na to budete mít odvahu, můžete vyzkoušet příčné zrychlení až 0.9 g. Údajně by to měl Jeep zvládnout.

Prodej zatím nejrychlejšího Jeepu Grand Cherokee bude spuštěn na americkém trhu v létě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků