Jeep Grand Cherokee bude v Evropě k mání s „dieselem“ VM Motori

Při modifikacích amerických Chryslerů pro potřeby evropských zákazníků pamatuje Fiat také na místní specialitku: lásku k vznětovým motorům. Proto většinu modelů Chrysler hodlá v Evropě nabízet také s „diesely“. Týkat se to bude také nové generace Jeepu Grand Cherokee, který dostane třílitrový vidlicový šestiválec od specializované firmy VM Motori, na jehož přípravě se podíleli také vývojáři divize Fiat Powertrain. Používat proto bude také poslední generaci vstřikovacího systému Fiat MultiJet II s až osmi vstřiky během jednoho cyklu, o přeplňování se postará turbodmychadlo Garrett VGT 2056.

Výsledkem je nejvyšší výkon 241 koní (177 kW) při 4 000 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 ot./min. I přes tyto slušné parametry má takto motorizovaný Grand Cherokee vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 8,3 l/100 km a produkovat emise CO2 o hmotnosti 218 g/km. Oproti dosud používanému motoru se můžeme těšit na výkon a točivý moment vyšší zhruba o 10 % a spotřebu nižší o nějakých 17 %. V nabídce bude též slabší verze téže jednotky s výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem omezeným na 440 Nm. Stane se standardní motorizací ve výbavovém stupni Laredo a příplatkovou v provedení Limited.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zástavba výkonného "dieselu" by měla modelu Grand Cherokee v Evropě zajistit důstojné živobytí
 


 

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 45 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků