Jeep Grand Cherokee bude v Evropě k mání s „dieselem“ VM Motori

Při modifikacích amerických Chryslerů pro potřeby evropských zákazníků pamatuje Fiat také na místní specialitku: lásku k vznětovým motorům. Proto většinu modelů Chrysler hodlá v Evropě nabízet také s „diesely“. Týkat se to bude také nové generace Jeepu Grand Cherokee, který dostane třílitrový vidlicový šestiválec od specializované firmy VM Motori, na jehož přípravě se podíleli také vývojáři divize Fiat Powertrain. Používat proto bude také poslední generaci vstřikovacího systému Fiat MultiJet II s až osmi vstřiky během jednoho cyklu, o přeplňování se postará turbodmychadlo Garrett VGT 2056.

Výsledkem je nejvyšší výkon 241 koní (177 kW) při 4 000 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 ot./min. I přes tyto slušné parametry má takto motorizovaný Grand Cherokee vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 8,3 l/100 km a produkovat emise CO2 o hmotnosti 218 g/km. Oproti dosud používanému motoru se můžeme těšit na výkon a točivý moment vyšší zhruba o 10 % a spotřebu nižší o nějakých 17 %. V nabídce bude též slabší verze téže jednotky s výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem omezeným na 440 Nm. Stane se standardní motorizací ve výbavovém stupni Laredo a příplatkovou v provedení Limited.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zástavba výkonného "dieselu" by měla modelu Grand Cherokee v Evropě zajistit důstojné živobytí
 


 

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 280 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 940 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 111 096 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků