Při modifikacích amerických Chryslerů pro potřeby evropských zákazníků pamatuje Fiat také na místní specialitku: lásku k vznětovým motorům. Proto většinu modelů Chrysler hodlá v Evropě nabízet také s „diesely“. Týkat se to bude také nové generace Jeepu Grand Cherokee, který dostane třílitrový vidlicový šestiválec od specializované firmy VM Motori, na jehož přípravě se podíleli také vývojáři divize Fiat Powertrain. Používat proto bude také poslední generaci vstřikovacího systému Fiat MultiJet II s až osmi vstřiky během jednoho cyklu, o přeplňování se postará turbodmychadlo Garrett VGT 2056.
Výsledkem je nejvyšší výkon 241 koní (177 kW) při 4 000 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 ot./min. I přes tyto slušné parametry má takto motorizovaný Grand Cherokee vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 8,3 l/100 km a produkovat emise CO2 o hmotnosti 218 g/km. Oproti dosud používanému motoru se můžeme těšit na výkon a točivý moment vyšší zhruba o 10 % a spotřebu nižší o nějakých 17 %. V nabídce bude též slabší verze téže jednotky s výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem omezeným na 440 Nm. Stane se standardní motorizací ve výbavovém stupni Laredo a příplatkovou v provedení Limited.
Zástavba výkonného "dieselu" by měla modelu Grand Cherokee v Evropě zajistit důstojné živobytí
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler