Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva měsíce v Los Angeles, už nyní ale máme k dispozici hromadu informací včetně oficiálních fotek.
Už zítra začíná autosalon v Paříži, Jeep si ale jako místo premiéry nové generace modelu Compass vybral až listopadovou autoshow v Los Angeles. Už poměrně dlouho se na internetu vyskytují obrázky z testování vozu, jeho tvary už tedy nejsou až takovým překvapením. V hierarchii značky má postavení pod SUV Cherokee, navenek ale působí, jako by šlo o klon velkého Grandu kombinovaný s Renegadem.
Značka vůz poprvé oficiálně ukázala při příležitosti zahájení výroby v nové brazilské továrně Goiânia. O jeho pohon postará sedmnáct kombinací motorů a převodovek navržených pro co nejlepší spotřebu a potěší zákazníky z více než 100 zemí po celém světě. Podle brazilských stránek Jeepu jsou ale zatím v nabídce pouze dvě varianty – celohliníkový dvoulitrový zážehový čtyřválec Tigershark Flex kombinovaný s šestistupňovým automatem a dvoulitrový MultiJEt s devítistupňovým automatem.
Zatímco minulá generace Jeepu Compass vypadal, jako by ji tvarovali sekerou, novinka vsadila na stále dostatečně drsné, avšak o něco jemnější linky. Přední část si na první pohled nesplete s modelem Grand Cherokee asi jenom málokdo, stylové doplňky od Moparu (například černý střed kapoty), zase odkazuje na nejmenší Renegade. Na záď si budeme muset zvykat – trochu nám připomíná minulý Renault Koleos a dlouhý poslední sloupek je alespoň od pohledu vítězstvím designu nad funkčností.
Jde spíše o stylové auto do města, čemuž odpovídá také interiér. Palubní deska se svou koncepcí velmi podobá Cherokeemu, displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,4 palce se však díky hezčím plastům okolo podařilo lépe zakomponovat. Přístrojový štít je jako přes kopírák, stejně jako volant, volič automatické převodovky a přepínač režimů pohonu 4x4. Počet módů se liší v závislosti na verzi, přičemž vrcholná Trailhawk jich má rovnou pět (Auto, Snow, Sand, Mud, Rock) a k tomu i redukci a uzávěrku diferenciálu. Zkrátka jako Cherokee a Renegade.
Na brazilských stránkách Jeepu už najdete i základní ceny. Nejlevnější linie Sport vychází v přepočtu na zhruba 741.000 Kč, Longitude na necelých 800.000 Kč, Limited stojí 925.000 Kč, a Trailhawk je za 1.111.000 Kč.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler