Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

SUV Compass z dílen Jeepu prošlo opravdu velkým faceliftem - příznačně ve stylu svého většího bratra Grand Cherokee.

Hned při prvním pohledu na karoserii je pozorovateli patrné, že změny jsou skutečně nezvykle výrazné. Z kontroverzního designu dosavadního provedení nezbylo prakticky vůbec nic a řekněme si otevřeně - škoda to není. Nové je na přídi prakticky vše od světel přes masku chladiče až po kapotu motoru. Vůz místo přátelského kukuče s kulatými světly přijal poněkud „chlapáčtější” design modelu Grand Cherokee a větštině zákazníků to nesporně bude po chuti.

Interiér se vyznačuje použitím kvalitněji působících materiál, nové jsou loketní opěry, multifunkční volant a přední sedadla. Audiosoustava zahrnuje také konektivitu iPod a Bluetooth a navigaci Sirius i kvalitní reproduktory Boston Acoustic. Do standardní výbavy nejlevnější verze patří kromě jiného automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, zámků i vyhřívaných zrcátek, litá kola, mlhovky nebo tempomat.

Možná ještě překvapení než v případě vnějšího designu se skrývá uvnitř vozu. Nový Compass v kombinaci s trvalým pohonem všech kol má vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu jen 8,4 l/100 km, pokud to bude pravda, znamená to, že Compass bude vůbec nejhospodárnějším crossoverem na americkém trhu. Ale pojďme se na motory vozu podívat podrobněji.

Pod kapotou nového Jeepu Compass najdeme výhradně čtyřválcové zážehové motory. Základem je dvoulitr s výkonem 158 koní (117 kW) a točivým momentem 191 Nm, zatímco náročnější zákazníky má uspokojit jednotka s objemem 2,4 l naladěná na 172 koní (126 kW) a 250 Nm. Oba motory mohou být alternativně doplněny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo bezstupňovým „automatem“ CVT konstrukce Chrysler. Compass bude k mání v trojici výbavových stupňů Compass (pouze s „manuálem“), Latitude a Limited, ke každému z nich náleží široká škála doplňků a volba pohonu všech, nebo jen předních kol.

Když už jsme u pohonu všech kol (který v duchu tradic v USA není v této kategorii žádnou samozřejmostí), Jeep připravil také speciální provedení s označením Trail Rated, jež míří na zákazníky, kteří požadují lepší průchodnost terénem. Do této sady patří především o nějakých 25 mm vyšší světlost, ochranné pláty pod motorem, plnohodnotná rezerva nebo tažná oka.

Stroje Jeep Compass budou sjíždět z linek továrny Belvedere ve státě Illinois a do amerických showroomů se dostanou ještě během letošního prosince. Evropská dostupnost vozu je zatím neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Compass 2011
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 850 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 111 096 km
Cena: 125 000 Kč
Jeep Wrangler 2.429
Rok výroby: 2003
Stav: 102 726 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků