Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

SUV Compass z dílen Jeepu prošlo opravdu velkým faceliftem - příznačně ve stylu svého většího bratra Grand Cherokee.

Hned při prvním pohledu na karoserii je pozorovateli patrné, že změny jsou skutečně nezvykle výrazné. Z kontroverzního designu dosavadního provedení nezbylo prakticky vůbec nic a řekněme si otevřeně - škoda to není. Nové je na přídi prakticky vše od světel přes masku chladiče až po kapotu motoru. Vůz místo přátelského kukuče s kulatými světly přijal poněkud „chlapáčtější” design modelu Grand Cherokee a větštině zákazníků to nesporně bude po chuti.

Interiér se vyznačuje použitím kvalitněji působících materiál, nové jsou loketní opěry, multifunkční volant a přední sedadla. Audiosoustava zahrnuje také konektivitu iPod a Bluetooth a navigaci Sirius i kvalitní reproduktory Boston Acoustic. Do standardní výbavy nejlevnější verze patří kromě jiného automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, zámků i vyhřívaných zrcátek, litá kola, mlhovky nebo tempomat.

Možná ještě překvapení než v případě vnějšího designu se skrývá uvnitř vozu. Nový Compass v kombinaci s trvalým pohonem všech kol má vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu jen 8,4 l/100 km, pokud to bude pravda, znamená to, že Compass bude vůbec nejhospodárnějším crossoverem na americkém trhu. Ale pojďme se na motory vozu podívat podrobněji.

Pod kapotou nového Jeepu Compass najdeme výhradně čtyřválcové zážehové motory. Základem je dvoulitr s výkonem 158 koní (117 kW) a točivým momentem 191 Nm, zatímco náročnější zákazníky má uspokojit jednotka s objemem 2,4 l naladěná na 172 koní (126 kW) a 250 Nm. Oba motory mohou být alternativně doplněny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo bezstupňovým „automatem“ CVT konstrukce Chrysler. Compass bude k mání v trojici výbavových stupňů Compass (pouze s „manuálem“), Latitude a Limited, ke každému z nich náleží široká škála doplňků a volba pohonu všech, nebo jen předních kol.

Když už jsme u pohonu všech kol (který v duchu tradic v USA není v této kategorii žádnou samozřejmostí), Jeep připravil také speciální provedení s označením Trail Rated, jež míří na zákazníky, kteří požadují lepší průchodnost terénem. Do této sady patří především o nějakých 25 mm vyšší světlost, ochranné pláty pod motorem, plnohodnotná rezerva nebo tažná oka.

Stroje Jeep Compass budou sjíždět z linek továrny Belvedere ve státě Illinois a do amerických showroomů se dostanou ještě během letošního prosince. Evropská dostupnost vozu je zatím neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Compass 2011
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 179 514 km
Cena: 75 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 139 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 65 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků