Jediná elektrická Mazda MX-5 je na prodej. Stojí čtvrt milionu

Na první pohled nic nenaznačuje, že pod kapotou této Miaty první generace nenajdeme točivý čtyřválec. Místo jedna-šestky nahradil elektromotor a baterie.

Mazda MX-5 se vždy vyznačovala svou hravostí a ovladatelností. Tyto vlastnosti by mohly být díky točivému momentu dostupnému od nulových otáček ještě lepší. Scházet bude zvuk a pocit z přesného řazení, kterým jsou tyto japonské roadstery proslulé. Současný majitel ze Spojených států tvrdí, že elektrická Miata dokáže ujet až 193 kilometrů. Maximální rychlost činí 120 kilometrů za hodinu.

Zajímavosti | SUV | Elektromobily | Škoda | Škoda Yeti

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

V interiéru elektrický pohon doplňuje obrazovka, která informuje o stavu lithium-železo-fosfátových baterií o kapacitě 28,8 kWh. Otáčkoměr, který zůstal za volantem, připomíná spalovací minulost vozu, stejně jako nálepka na víčku nádrže s upozorněním, že si motor žádá bezolovnatý benzin. Zásuvka na napájení je umístěna právě místo hrdla nádrže.

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily

Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Vůz má najeto 125.000 kilometrů, kolik z toho ještě na spalovací motor, se inzerent nezmiňuje, avšak přeměna na elektromobil proběhla v roce 2009. Přestavěnou Miatu si můžete pořídit v přepočtu za čtvrt milionu korun. Cena je to na dvacetiletý roadster vskutku sebevědomá, avšak jedná se zřejmě o jediný takový vůz na světě. Navíc lze na tento speciál hledět optikou alternativy k násobně dražší Tesle Roadster, a to už nezní tak špatně. Otázkou je ovšem kvalita provedené přestavby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků