Jedenáct supersportů vedle sebe. Podívejte se, kdo je nejrychlejší

28 komentářů

Tomáš
24. května • 19:04

Pánové napadlo někoho z vás proč GT-R vyhrálo. 1/4míle není moc a pokud se nemýlím je to jediná čtyřkolka. Proto tak dobrý start.

EUcar
13. září • 13:51

Ježiš, ty auta jsou hlučná, nebezpečná, není v tom žádné místo a jede to jak stará blažková :-D ...když sporťák, tak nenápadný sedan co má z 0-100 za 3,7 sec a vpředu 12-pístkové brzdy 500sec.com ... B-]B-]B-]

lethal924
26. srpna • 16:52

Me se libi W212 E63 AMG - to by mi stacilo. Nestoji 15M jako ten brabus a vykon je taky slusny. Navic ten brabus zrovna moc nenapadny neni.

Petr
13. září • 13:25

"Danou vzdálenost zvládl nejrychleji Nissan GT-R s časem 11,2 s a konečnou rychlostí 196 km/h. Druhé dorazilo do cíle Ferrari 458 Italia (11,3 s, 202 km/h) a třetí skončilo Audi R8 GT (11,5 s, 201 km/h)."
Tyto data v cíli ukazují na to, že Nissan odstartoval lépe, na konci měl menší rychlost, kdyby byla trasa o něco delší, skončil by v poli poražených. Vím, na kdyby se nehraje..;-)

Rhinox
13. září • 15:23

Ty data neukazuji na nic. GT-R/458 maji odlisne sprevodovani a taky odlisnou vykonovou charakteristiku motoru...

Posraldescu
13. září • 7:21

Nikde tam nevidim Fabii RS

Maxi
13. září • 8:54

jasne, este ta diesel, nie?:-D uz len ta tam chyba a trochu aj ten novy McLaren, ci ten ani nie?3-[

mdlouhy
12. září • 22:52

Na začátku toho videa říká že to dělaj, jenom protože můžou, tak se to tak musí i brát. Ale i mě zarazilo že je mustang postavenej vedle gt-r, lfa... to jsou úplně jiný ligy :D ale vzhledem k tomu že je to moje vysněný auto, jsem rád že se nenechal úplně zahambit :)

Adamantium
12. září • 20:25

A kdepak máme Bugatti?

Pavel
12. září • 21:50

Veyron za 10,4s, viz www.autospies.com ...

clone
12. září • 20:29

Bugatti je tak rýchle že ho ani kamera nezaregistrovala :)

Aladan
12. září • 19:44

Ja som v Need For Speed Shift bol schopný vyhrať takmer každý závod s Nissanom GT-R, takže súhlasím s videom ;-):-D:-D

Kebek
12. září • 19:23

Škoda že tak neměli Porsche 911 Turbo S (530k) - výrobce udává zrychlení 0-200 10.8s, ale měření ukázala že ještě lepší výsledek - 9.9 - 10s

Maxi
12. září • 19:42

presne toto som chcel este hore napisat, ale uz sa mi to zdalo velmi dlhe....:-P Turbo je na tom ovela lepsie ako GT3, dokonca na 100 este aj od GT2 ( stvorkolka zaberie...)

JimmyFL
12. září • 18:10

Závod na 1/4 míle není závod jenom o autech, ale také o řidičích a o tom jak ten který řidič zná svoje auto a umí s ním jezdit. Takže závod pěknej, ale vypovídající hodnata skoro žádná...

Maxi
12. září • 19:39

Nic v zlom, ale asi si uz davno nejazdil na supersporte... no co myslis, co tam nastavoval na tom Manetine?;-)
mna skor prekvapil ten nesumerny vyber aut - neviem co rozhodovalo pri vybere, ale postavit Mustang alebo male M-ko k Italii je dost nezaujimave. Minule sme tu riesili, ze ten Lexus za 10 melonov je strasne drahy na to, ake vykony podava a tu ho dokonca stiha aj slabsia Corvette Z06 - tak co potom ZR1? (hm, Corvette je o viac ako 100!!! koni slabsia ako ZR1)?

Pavel
12. září • 21:44

Z06 má podstatně vyšší točák než Lexus, takže by jej na rovince stíhat měl resp. by měl být rychlejší, viz data:Lexus LFA - 4.8 V10 - 412kW a 480Nm
Corvette Z06 - 7.0 V8 - 377kW a 637Nm
Corvette ZR1 - 6.2 V8 supercharged - 476kW a 819NmZR1 je rychlejší, měla by zajet 1/4 míle za 11.2 s, tedy jako vítězné GT-R:
www.motortrend.com ... Nissan GT-R - 3.8 V6 - 390kW a 612Nm - cena cca 2,5 milionu
Ferrari 48 Italia - 4.5 V8 - 425kW a 540Nm - cena cca 5 milionů
Audi R8 GT - 5.2 V10 - 412kW a 540Nm - cena cca 5 milionůGT-R stojí polovinu, má menší výkon a přesto jim ujel. Výkon a cena nejsou v přímé úměře.

Vana666
13. září • 6:10

Pavel: od kdy o rychlosti nebo zrychlení rozhoduje točák ? :-/

x12345678
13. září • 8:57

O zrychlení samozřejmě ano, o rychlosti nikoliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
13. září • 9:54

x12345678: omyl, o rychlosti i o zrychlení rozhoduje pouze výkon. Přesněji řečeno okamžitý výkon určuje velikost okamžitého zrychlení.
Točák je v tomhle ohledu zcela podružným parametrem.

Permon
13. září • 15:19

a k cemu ze tedy je tocak? Jak to tak ctu, tak je jedno, zda mam 0Nm nebo 647Nm:-O

Tom
13. září • 15:38

taky tomu nějak nerozumím. Pokud vím,tak krouták není podružným, ale zcela prvořadým v akceleraci.

Fukyi
13. září • 18:31

No je videt ze se tady bavi hromada specialistu .. vsichni se tady ohanite kroutakem a vykonem, ale nikdo nemluvi o vaze. Druha vec kroutak ze nerozhoduje o zrychleni? to je zvlastni kdyz ja se svym mustangem dokazu na sprintu pojet auto ktere ma vetsi vykon a nizsi vahu .. ale bohuzel je to 4 valec s nizkym kroutakem takze na nejake 1/4 mili nema moc sanci .. :) jinak videjko pekne .. to ze jsou prodlevy na zrychleni je samozdrejme jasne a nikdy to nebude dokonale, ale to je v radech milisec a na celkovem vysledku to moc nezmeni .. leda by mohl nastat nejaky rozdil mezi tim lexusem,corvette a myslim ze tim sls nebo co tam bylo .. :)

Vana666
13. září • 22:18

Permon a ostatní: při 0 Nm budeš mít i nulový výkon takže nebude ani žádné zrychlení. Ale zrychlení dělá výkon, to se učí už ve fyzice na ZDŠ. Pro ty co zrovna chyběli připomínám že okamžité zrychlení se rovná
a = P / (v.m)
Všimněte si že tam žádný krouťák nkde nefiguruje. Pouze výkon, rychlost a hmotnost

Permon
14. září • 10:07

...ve fyzice nevynikam, o tom zadna. Osvetli mi tedy roli krouticiho momentu. K cemu je tedy jeho hodnota dobra, kdyz ne ke zrychleni. (nyni se nebavim o prubehu toc. momentu) Ja se dodnes domnival, ze hraje podstatnou roli napr. v pruznem zrychleni.

Vana666
14. září • 10:58

Permon: Krouťák samozřejmě důležitý je, ovšem ne sám o sobě. Úplně stejnou váhu totiž mají i otáčky, bez nich auto nejede. Je přitom teoreticky jedno jestli má motor víc krouťáku a míň otáček nebo opačně, pro dynamiku je rozhodující součin obou veličin, což je právě výkon. Dá se to brát i tak, že motor který má hodně krouťáku (tj. síly) ale málo otáček - typicky turbodiesel - se musí zpřevodovat víc do rychla a tím se jeho síla pochopitelně sníží. Naproti tomu stejně výkonný ale více točivý motor s menším krouťákem (atmobenzín) vystačí s lehčím převodem který jeho sílu moc nesníží a tak ve výsledku pojedou obě auta zhruba stejně. V praxi se samozřejmě liší charakteristiky motoru, tj. jejich výkonové křivky v závislosti na otáčkách, ale pro zryclení je vždy prioritní okamžitá hodnota výkonu, tj. nejen krouťáku, ale i příslušných otáček.

Maxi
12. září • 21:55

suhlasim! A Vette trochu straca pri starte, takze este velmi dobre dopadla v cieli!!!
ked porovname Godzillu s Lexusom, tak to je riadny rozdiel v cene a vykone!;-)

Ondrej
12. září • 21:52

...ešte keby niekto spomenul jazdné vlastnosti alebo skúsil 2-3 zákruty vo vyššej rýchlosti... ...tam by sa ukázala aj iná kvalita ako hrubý výkon (napr. dobrý podvozok, pruženie, vyváženie, ovládatelnosť, brzdy... ).... tam by bol prvý zrejme Lexus a tesne za ním GTR....

Doporučujeme

Články odjinud