Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Občas se objevují názory, podle kterých je i dvoulitrová Mazda MX-5 slabá a ne zrovna zábavná. Nedá se říci, že bychom s tím souhlasili, ale pokud také zastáváte tento názor, je zde jedno skutečně radikální řešení. Přestavba nové MX-5 na osmiválcové monstrum. 

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Takovou věc nabízí společnost Flyin´ Miata, která vám původní motor vymění za osmiválec o objemu 6,2 litru z Chevroletu Camaro SS. Samozřejmě tím úpravy nekončí. V rámci přestavby dostanete také šestistupňovou převodovku T56 Magnum, diferenciál z Camara, nový katalyzátor, poloosy, kardan, odpružení FOX a tak dále. Seznam je opravdu dlouhý. V základu osmiválcová MX-5 nakonec nabídne 321 kW (436 k). Stále málo? 

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Předně je nutné podotknout, že tato „základní“ úprava vás bude stát téměř přesně padesát tisíc dolarů, přičemž v ceně není zahrnuto samotné auto. Ale můžete si i připlatit. Za necelých 1800 dolarů dostanete motor vyladěný dokonce na 391 kW (532 k), k dispozici jsou i lepší brzdy nebo karbonový hnací hřídel.

Na fotkách vidíte první prototyp, zájemci se už mohou hlásit. Samozřejmě kromě Mazdy MX-5 lze stejným způsobem upravit i Fiat 124 Spider

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků