Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Čtyři roky starý koncept BMW i8 Spyder byl několikrát odložen, nakonec se však dočká oficiální premiéry. Na silnicích se objeví už v roce 2018.

Koncept BMW i8 Spyder bylo poprvé odhalen už před čtyřmi roky v Pekingu a od té doby se oficiální premiéra tohoto modelu několikrát odložila. Vedení automobilky až nyní oficiálně potvrdilo, že tento projekt se skutečně stane součástí portfolia mnichovské značky.

O novince se rozpovídal Harald Krueger, generální ředitel BMW. Ten na tiskové konferenci v Kalifornii uvedl, že i8 Spyder vyjede do ulic v roce 2018. O bližších specifikacích vozu mluvit nechtěl, podle prvních informací je ale nejhlavnější prioritou dojezdová vzdálenost v elektrickém režimu.

Tajné | Elektromobily | Sportovní auta | Kupé | BMW

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Očekává se, že i8 Spyder nabídne stejné pohonné jednotky jako i8 kupé, tedy 1,5litrový tříválec pohánějící zadní nápravu a elektromotor pracující s předními koly. Dohromady dokážou motory dosáhnout výkonu až 270 kW a z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy. Spyder bude vzhledem k dalším výztuhám karoserie patrně o něco těžší než kupé (váží necelých 1500 kilogramů), citelnějších rozdílů v dynamice se však patrně nedočkáme.

Během akce BMW potvrdilo také to, že model i3 se dočká modernizovaných baterií a díky tomu se dojezdová vzdálenost zvýší na 300 kilometrů. To je oproti původním 190 kilometrům sympatický vzrůst. Krueger dále uvedl, že po elektromobilech je u značky stále vyšší poptávka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků