Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Včera jsem napsal článek o tom, jak se skupině PSA Peugeot-Citroën daří v Číně. Jeden z čtenářů AutoRevue se poté v diskuzi pod článkem pozastavil nad adjektivem, které jsem v něm použil. Napsal jsem totiž, že PSA je „nevýrazná“. A vzápětí jsem se podobného názoru dočkal ještě od dalších lidí. Takže jak to je?

Skupina PSA Peugeot-Citroën dnes oznámila ústy své mluvčí Cecile Damideové, že zavře výzkumné a rozvojové centrum na předměstí Paříže v Meudon-la-Foret. „Konsolidujeme strukturu našich podniků. Je normální, že přenášíme některé naše aktivity k nim blíže, pokud to dává smysl.“ 

Nikdo prý při tom nepřijde o práci. Většina zaměstnanců bude přemístěna do střediska ve Velizy, některým bude nabídnuta práce v závodě v Poissy, západně od Paříže. A zhruba 20 zaměstnanců se přesune do logistického centra Vesoul na východě Francie.

Podle agentury Reuters má PSA v plánu centrum v Meudonu prodat. Už dříve totiž prohlásila, že letos se zbaví nemovitostí v hodnotě za více než 200 milionů eur.

Byznys | Peugeot | Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Společnost také zamýšlí omezit počty svých zaměstnanců ve Francii o 17 procent do konce roku 2014. Minulý týden se představitelé skupiny dohodli se stávkujícími zaměstnanci na uzavření závodu v Aulnay, kde pracuje 2500 lidí.

PSA má potíže na evropském automobilovém trhu již delší dobu. Společnost zaznamenala za loňský rok provozní ztrátu ve výši 576 milionů eur a minulý měsíc oznámila, že výnosy za první čtvrtletí letošního roku se snížily o 6,5 procenta na 13 miliard eur. 

Skupina, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě, loni zaznamenala propad celosvětových prodejů o 16,5 procenta na 2,97 milionů vozů.

PSA chce ale do konce příštího roku nepříznivý vývoj zvrátit a do konce roku 2015 plánuje návrat k zisku.
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků