Včera jsem napsal článek o tom, jak se skupině PSA Peugeot-Citroën daří v Číně. Jeden z čtenářů AutoRevue se poté v diskuzi pod článkem pozastavil nad adjektivem, které jsem v něm použil. Napsal jsem totiž, že PSA je „nevýrazná“. A vzápětí jsem se podobného názoru dočkal ještě od dalších lidí. Takže jak to je?
Skupina PSA Peugeot-Citroën dnes oznámila ústy své mluvčí Cecile Damideové, že zavře výzkumné a rozvojové centrum na předměstí Paříže v Meudon-la-Foret. „Konsolidujeme strukturu našich podniků. Je normální, že přenášíme některé naše aktivity k nim blíže, pokud to dává smysl.“
Nikdo prý při tom nepřijde o práci. Většina zaměstnanců bude přemístěna do střediska ve Velizy, některým bude nabídnuta práce v závodě v Poissy, západně od Paříže. A zhruba 20 zaměstnanců se přesune do logistického centra Vesoul na východě Francie.
Podle agentury Reuters má PSA v plánu centrum v Meudonu prodat. Už dříve totiž prohlásila, že letos se zbaví nemovitostí v hodnotě za více než 200 milionů eur.
Společnost také zamýšlí omezit počty svých zaměstnanců ve Francii o 17 procent do konce roku 2014. Minulý týden se představitelé skupiny dohodli se stávkujícími zaměstnanci na uzavření závodu v Aulnay, kde pracuje 2500 lidí.
PSA má potíže na evropském automobilovém trhu již delší dobu. Společnost zaznamenala za loňský rok provozní ztrátu ve výši 576 milionů eur a minulý měsíc oznámila, že výnosy za první čtvrtletí letošního roku se snížily o 6,5 procenta na 13 miliard eur.
Skupina, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě, loni zaznamenala propad celosvětových prodejů o 16,5 procenta na 2,97 milionů vozů.
PSA chce ale do konce příštího roku nepříznivý vývoj zvrátit a do konce roku 2015 plánuje návrat k zisku.