Je pronájem reklamní plochy na vašem autě zlatý důl?

Určitě jste někdy na podobné nabídky narazili. Znějí třeba takto: Jste majitel auta a jeho provoz je pro vás finančně náročný? Nebo provoz auta financujete v pohodě, ale nějaká ta koruna navíc by se vám hodila? (až 6000 korun měsíčně). Pak pronajměte na vašem automobilu reklamní plochu a nechte ho vydělávat! Ale je to opravdu tak výhodné?

Nejprve totiž platíte vy. Musíte uhradit tzv. registrační poplatek. Nabídkami se to na internetu dnes jen hemží. Kolik se platí? To je různé. Už to nejsou tisíce, jako dříve, ale stokoruny nebo desítky korun.  

A je tu už i služba bez poplatků za registraci. Najdete ji například na stickpoint.cz. Provozovatel webu říká, že polepí váš vůz během několika málo minut, ale už neprozradí, zda i polepení je zdarma a co byste vlastně inzerovali. Jestli noční podnik, pohřební službu, či obchodní centrum.

Server ibanner.cz také láká majitele aut, aby si na palivo a provoz svého vozu vydělali nalepením reklamy. Za registraci požaduje „pouze“ 99 Kč, ale platba je přes SMS. Jako u většiny podobných serverů jediným kontaktem je mail, na webu nenajdete žádné jméno, adresu. Momentálně je registrace ale „pozastavena“, protože „katalog je zcela naplněn“. Co se v něm nabízí?

Například staré škodovky, Citroën BX, Peugeot 406, Citroën Saxo, Peugeot 306, Ford Escort, Mazda 121, Daewo Lanos, Fiat Tempra a další veteráni,třeba Golf z roku 1986. Některé vozy se v nabídce jednoho kraje objevují vícekrát, zřejmě aby se vytvořil dojem velkého počtu vozidel.

Některé snímky vozů nabízených na internetu k polepové reklamě vzbuzují dojem, že byly vyfoceny bez vědomí majitelů, jen náhodně na ulici, jiné snímky vzbuzují charakter fotek ze sledování podezřelých policií – od boku, přes větve stromů a podobně, jsou nekvalitní.

Na stránkách mobilnireklama.cz si můžete registraci pořídit za 299 Kč. Ale už zde nenajdete žádný seznam a snímky nabízených aut, webová stránka provozovatele služby není funkční. Server uvádí sice dvě kontaktní adresy: jednu v Praze u bývalého nádraží Praha-Bubny, druhou na litoměřickém sídlišti Družba… Jinak se ale proklikáte jen na další „půjčovní“ server všeho – od aut po projektory a sekačky.

Na další serveru jeduzdarma.cz zaplatíte jen službu Premium, tedy registraci s přednostním uváděním na stránkách. Když se však proberete téměř dvěma sty stránkami se stovkami aut, zjistíte, že desítky nabídek jsou bez fotky, jinde jsou fotografie aut stojících v autobazarech.

Zkušenosti těch, kteří se nechali nachytat a jen platili a platili a nikdo si je na inzerování neobjednal, najdete například na těchto dvou webových adresách:

http://dust.xixao.com/chtel-jsem-prodat-reklamni-plochu-na-svem-aute-no-to-jsem-se-dobehl/

http://owww.cz/reklama-na-auto-aneb-dalsi-zpusob-jak-z-chudaku-udelat-jeste-vetsi-chudaky/

http://www.spolecna-obrana.estranky.cz/clanky/aktuality/aktualizovany-strucny-navod-na-obranu-proti-bezreklamky.html 

Ilustrační foto: Mini
 

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2012
Stav: 129 681 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 106 747 km
Cena: 140 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 104 061 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků