Je Octavia vůz střední třídy, nebo nižší střední? Zde je odpověď

Tak tenhle problém se táhne naší motoristickou veřejností už pěkně dlouho. Ve včerejším článku jsme uvedli, že Škoda Octavia se stala v prvním čtvrtletí letošního roku s počtem 5997 kusů vůbec nejprodávanějším vozem. Redakce AutoRevue.cz přitom vycházela ze statistik a rozdělení vozů podle Svazu dovozců automobilů (SDA), kde je tento vůz zařazený do střední třídy. Ovšem následkem tohoto tvrzení se rozpoutala poměrně bouřlivá diskuze. Z desítek ohlasů vybíráme:

MMX
Tak schválně kdo začne první řvát, že Octavia nepatří do střední třídy 

WinDiesel
Tak já si taky zařvu, Octavia do střední nepatří, Škodovka ji tam rve a úplatní novináři jí jdou na ruku. Vozidlo střední třídy, které se dá koupit od 349 tis. Kč - to je prostě směšné. Až budou za tyto ceny k mání Mondeo a Passat - potom bude Octavia střední třída...

Petr
Stejne tak jako Superb nepatri do vyssi stredni... 

Jakub Švec
Tento web, mi připadá, že neustále dělá ze Škodovky něco, čím není. Počínaje testy vozidel, přes recenze, až po bludy, že oktávka je střední třídou. Pane redaktore, v čem jezdíte?? Otipoval bych oktávka f tédéíčku a kombajnu, to mi k Vám dle Vašich textů sedí...

Petr  
Octavia stredni a Superb vyssi stredni... k tomu fakt neni co dodat. Autor clanku je blb, ze prebira tento nesmysl od SDA. Alespon ze u konkurence to maji spravne.

Shimi
Mé nedávné přirovnání redakce k balastu bylo naprosto legitimní a správné. Směr, jakým se dnešní redakce vydala je totální bulvární žumpa.

Jirka
Skoda radi Octavii do stredni, jelikoz Praha ma podminku, ze taxisluzby musi pouzivat minimalne vuz stredni tridy a Skode se to vyplati! Navic podle smernice EU se vozy radi podle delky zakladniho modelu a jelikoz Octavie je stejne dlouha jako MB tridy C, tak ji nic nebrani ji radit do stredni tridy - to same Superb ve vyysi stredni.

SDA vychází z evropského zařazování 

Jak to tedy s Octavií opravdu je? O vyjádření AutoRevue.cz požádala tajemníka SDA Pavla Tunkla. „K tomuto sporu se váže jeden příběh. Octavia byla kdysi v nižší střední třídě, ale čeští novináři to kritizovali, protože ji celá Evropa měla zařazenou do střední třídy. SDA se před více než deseti roky rozhodl převzít evropské třídění a od té doby je Octavia řazená do střední třídy. Novináři ale na náš krok zareagovali tím, že o vozu začali psát, že patří do nižší střední třídy,“ uvedl Tunkl.

„Třídy se posuzovaly podle rozvoru, který je u Octavie menší. On ale žádný konkrétní parametr pro není taxativně stanovený. Segmenty obchodních tříd se ostatně i dost prolínají a zařazování není tak striktní. Výrobce se prostě snaží najít místa, která nejsou zaplněná. Vozy se pohybují na hranici obchodních tříd a kolikrát je problém určit, do jaké patří,“ pokračoval tajemník.

„Český motorista je ovlivněný tím, že se u nás o Octavii dočte jako o autě nižší střední třídy. Ovšem třeba ve Švýcarsku je Octavie nejprodávanější auto střední třídy. Zařazení vozu je z velké části záměr výrobce a SDA se v tom rozhodl přizpůsobit renomované společnosti JATO, která působí téměř po celé Evropě. Trochu mě tenhle rozpor mrzí. Nevím, proč s tím má odborná veřejnost takový problém,“ dodal Tunkl.

Klepněte pro větší obrázek
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků