Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Štítky, které vyjadřují vlastnosti pneumatik způsobem přehledným pro spotřebitele, nemusí vždy říkat pravdu. Upozornil na to německý výrobce pneumatik Continental s odkazem na zkoušky zimního obutí, které prováděl německý autoklub ADAC ve spolupráci se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest. 

Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Pneumatiky

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

„Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m,“ uvedl Continental v tiskové zprávě. Její úplné znění naleznete zde:

Zobrazit tiskovou zprávu

Continental vyzývá regulační orgány, aby přistoupily k „přiměřeným, ale svým způsobem odstrašujícím“ sankcím pro výrobce, kteří na štítcích neuvádějí pravdivé informace. 

Klepněte pro větší obrázek
„Energetický“ štítek pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítek obsahuje tři povinné údaje: třídu valivého odporu (A-G), třídu přilnavosti na mokru (opět A-G) a vnější hlučnost (údaj v dB). Stejně jako v případě domácích spotřebičů nestanovuje údaje na štítcích nezávislá certifikační autorita, ale samotní výrobci a dovozci. Členské státy EU jsou nicméně povinny provádět dohled nad trhem. Součástí dohledu mají být i zkoušky toho, zda deklarované hodnoty na štítcích odpovídají skutečnosti. 

Povinné značení pneumatik štítky zavedla Evropská unie od 1. listopadu 2012.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků