Každý si může splnit nějaký ten sen. Pro někoho to může být cesta kolem světa, pro druhého svezení ve výjimečném automobilu.
To nabízí třeba pražská Luxusnipujcovna.cz. „Jsme půjčovna, která přistupuje ke každému stejně. Naší filosofií je neposkytovat zážitky, od toho jsou tady jiné půjčovny a zážitkové firmy, ale přinášet holou realitu,“ řekla AutoRevue.cz jednatelka firmy Eva Löfflerová.
Vozový park tvoří pětadvacet vozů. Zájemci si mohou vypůjčit modely „nižší třídy“ Mini Cooper nebo Caterham, přes značky jako jsou Porsche, Lamborghini, Maserati, Bentley až po nejluxusnější klasiku, kterou je Rolls-Royce. „Od každého modelu máme vždy jen jeden kus. Jejich stáří je obvykle do tří let a najeto mají maximálně padesát tisíc kilometrů,“ uvedla jednatelka.
Bugatti Veyron 16,4 Super Sport v tempu na uzavřeném okruhu
Kromě zaplacení denního, víkendového, či delšího pronájmu je pochopitelně potřeba zaplatit i kauci. Například nejčastěji žádané Ferrari 360 Modena se půjčuje zákazníkovi od pětadvaceti let za 20 900 korun na den. Na kauci je potřeba složit 260 tisíc na jakkoli dlouhou výpůjčku. „Ta se však dá nahradit běžnou směnkou, což je sice trochu riziko, ale nicméně se to vyplácí. Cena za půjčení je tím výhodnější, čím je doba delší. Nedávno u nás proběhla akce 1 + 1 zdarma, ať už šlo o den nebo týden. Na měsíc si ale v té době nikdo auto nepůjčil,“ vyprávěla Löfflerová.
Veyron smí jen na německé okruhy
Velký zájem je o Lamborghini Gallardo, i když u něj je cena už poněkud vyšší. Dost se půjčuje i Bentley, KTM i Rolls-Royce. Na posledním místě je Bugatti Veyron, ale to je kvůli tomu, že u tohoto vozidla je cena extrémně vysoká.
Bentley Flying, Caterham 7 Roadsport, Maserati Granturismo
„Jsme jediní v Evropě, kdo auto s pořizovací cenou pětatřicet milionů půjčuje. Jde o něco naprosto mimořádného, takže tomu odpovídá i částka za denní pronájem. Pokaždé, když nás někdo kvůli Bugatti Veyron kontaktuje, tak mu řekneme, že před ním smekáme, protože to musí být skutečný fajnšmekr. Cena na dvanáct hodin je totiž 550 tisíc korun a k tomu je potřeba složit čtyřmilionovou kauci. V tomto případě ji nelze nahradit směnkou. Je to nejrychlejší auto na světě, které je za určitých podmínek schopné přesáhnout hranici čtyři sta kilometrů za hodinu,“ pokračovala jednatelka.
Na takové rychlosti pochopitelně nejsou silnice ani dálnice stavěné. Jedinou výjimkou, kde může Veyron jezdit, jsou uzavřené závodní okruhy v Německu. „Zákazníka tam i s vozem dovezeme den předem, na místě proběhne kompletní seznámení s technikou a s okruhem. Dalším krokem je jízda pod dohledem. Klient by si měl hlídat počty kilometrů, protože když překročí stovku, přijde ho každý kilometr navíc na pětapadesát eur,“ upozornila Löfflerová.
Interiéry: Spyker C8 Aileron Spyder, Rolls-Royce Ghost, Bentley Flying
Další podmínkou je, že nepřekročí rychlostní limit tři sta kilometrů. „Veyron je totiž zkonstruovaný tak, že k dosažení maximální rychlosti musí projít speciálním servisem. Jestli chce zákazník poznat, co s ním udělá překonání hranice čtyř stovek kilometrů za hodinu, tak ho to přijde navíc na dalších sedm tisíc eur. Právě tolik stojí speciální servis a tovární řidič, protože tak rychle může auto řídit jen školený profesionál a klient se sveze pouze jako spolujezdec. Zrychlení a přetížení je tak brutální, že každému doporučujeme, aby po snídani už nejedl a nepil a před jízdou určitě nevynechal návštěvu toalet,“ vyprávěla o zkušenostech s půjčováním Bugatti Veyron.
Luxusní vozy si většinou půjčují Češi
Některá auta jsou přímo ve vlastnictví půjčovny, jiná patří obchodním partnerům a některá soukromým osobám, které souhlasí s tím, že jejich auta půjčujeme, protože z toho taky něco mají. „Třeba právě Bugatti Veyron má německého vlastníka, ale nemusí se o něj strachovat. Pronájmů nebylo vzhledem k ceně zase tak moc. Letos zatím vyjel jen dvakrát,“ vypočítala.
Spyker C8 Aileron Spyder, Lamboghini Gallardo Spyder, na snímku vpravo sedí v Lamborghini jednatelka firmy Eva Löfflerová
Nehledě na vysoké rychlosti, které půjčovaná auta dosahují, nemají klienti problémy s policií. „Každému říkáme, jestli se chce pořádně povozit, ať si zajede na německé dálnice. To také naprostá většina zákazníků dělá. Víme ale o jednom, který se hnal po naší dálnici s Lamboghini Gallardo 330 km/h. Dokonce jsme viděli záběry z policejní kontroly na Černém mostě, ale protože nám prakticky nechodí žádné pokuty, domníváme se, že máme spíš uvědomělé klienty. Anebo to funguje tak, že když narazí na kontrolu, tak se udivený policista do auta posadí, a nechá se od kolegy vyfotit. Vidí, že auto je z půjčovny a že si řidič plní sen. Možná proto bývají benevolentnější,“ přemítala jednatelka.
Pražskou autopůjčovnu navštěvuje pestrá klientela, ale nepřevažují v ní cizinci, pro něž jsou ceny přece jen dostupnější. „To máme přesně zmapované. Tuzemských milovníků krásných aut je sedmdesát procent. Z celkového počtu přichází dvacet procent žen, ale drtivá většina objednává vůz formou dárkového poukazu pro svého partnera. Máme také podchyceno, že veškerá domácí klientela nepochází z řad movitých Čechů, ale jsou mezi nimi i běžní motorističtí fanoušci,“ prozradila.
Porsche 911 Carrera S, Ferrari 360 Modena F1, Aston Martin DB9
„Někdy se stane, že se ozvou stálí zákazníci, že už mají našetřenou polovinu na půjčení. Pro ně jsme připravili takovou motivační službu. Když má někdo v plánu půjčit si auto na den, poskytneme mu ho za určitých podmínek v předstihu na dvanáct hodin s tím, že až bude mít požadovaný obnos pohromadě, dostane vůz na celý den. Osvědčilo se nám to, lidé pak vědí, na co šetří. Musí jít ale o stálého příznivce a návštěvníka našich akcí,“ dodala.