Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Materiál založený na uhlíkových vláknech je velmi drahý a mimořádně náročný na zpracování, vždyť sebemenší chyba vede ihned k jeho prasknutí. Proto jej najdeme takřka výhradně na letedlech nebo drahých sportovních autech, kde se uplatňují jeho nízká hmotnost a vysoká pevnost. Nyní si však můžete pořídit i příruční kufřík, jenž je z něj vyroben. O jeho vývoj a výrobu se stará italská společnost Schedoni, která má ve výrobě zavazadel tradici delší než půl století a kromě jiného připravuje na míru sady kufrů pro vozy značek Ferrari, Maserati a Lamborghini. Již tato skutečnost leccos naznačuje o exkluzivitě jejích výrobků.

Zmíněný kufřík je tovřen skořepinou z uhlíkových kompozitů, jež je vyložena semišem. V současnosti společnost Schedoni vyrobí jen několik těchto kufříků týdně, ale radikální zvýšení produkce nepřichází v úvahu. Každý díl totiž prochází náročným výrobním procesem, jenž je završen dvanáctihodinovým tvrzením ve speciální vzduchotěsné peci. Proto nepřekvapí ani vysoká pořizovací cena celého kufříku: ta činí takřka 4 500 dolarů.   

Klepněte pro větší obrázek
Schedoni „Kufr CSL”
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků