Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Materiál založený na uhlíkových vláknech je velmi drahý a mimořádně náročný na zpracování, vždyť sebemenší chyba vede ihned k jeho prasknutí. Proto jej najdeme takřka výhradně na letedlech nebo drahých sportovních autech, kde se uplatňují jeho nízká hmotnost a vysoká pevnost. Nyní si však můžete pořídit i příruční kufřík, jenž je z něj vyroben. O jeho vývoj a výrobu se stará italská společnost Schedoni, která má ve výrobě zavazadel tradici delší než půl století a kromě jiného připravuje na míru sady kufrů pro vozy značek Ferrari, Maserati a Lamborghini. Již tato skutečnost leccos naznačuje o exkluzivitě jejích výrobků.

Zmíněný kufřík je tovřen skořepinou z uhlíkových kompozitů, jež je vyložena semišem. V současnosti společnost Schedoni vyrobí jen několik těchto kufříků týdně, ale radikální zvýšení produkce nepřichází v úvahu. Každý díl totiž prochází náročným výrobním procesem, jenž je završen dvanáctihodinovým tvrzením ve speciální vzduchotěsné peci. Proto nepřekvapí ani vysoká pořizovací cena celého kufříku: ta činí takřka 4 500 dolarů.   

Klepněte pro větší obrázek
Schedoni „Kufr CSL”
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků