Je lepší hliník nebo ocel? Chevrolet zničil Ford F-150 a má odpověď

Asi už víte, že nová generace populárního pracovního pick-upu Ford F-150 přešla na celohliníkovou konstrukci. Má to přinést výhodu v nižší hmotnosti a spotřebě paliva. Ovšem konkurenční Chevrolet si myslí, že hliník do pracovních pick-upů nepatří. A udělal pokus, ve kterém chtěl dokázat, proč.

Bezpečnost | Americká auta | Video | Crashtesty | Ford | Off-roady

Americké pick-upy v testu IIHS: Neuspěl žádný až na Ford F-150

Vzal svůj model Chevrolet Silverado a konkurenční Ford F-150. Ložnou plochu obou aut podrobil sérii extrémních testů, ve kterých chtěl dokázat, že klasická ocel je pro konstrukci nákladového prostoru pick-upu vhodnější. Sice je těžší, ale je pevnější.

Ostatně, podívejte se na video, ve kterém se z výšky sypou na nové pick-upy dlažební kostky nebo na ně padají plechové bedny s nářadím.

Chevrolet také zveřejnil metodiku svého pokusu:

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků