Je Ford opravdu nejprodávanější značkou v Evropě? Tak napůl

O víkendu jsme vás informovali, že Ford v březnu prodal v Evropě nejvíce aut ze všech výrobců a po dlouhé době tak porazil letitého rivala s písmeny VW ve znaku. Ačkoli tato informace vycházela z tiskové zprávy Fordu, byla pochopitelně založena na reálných datech z jednotlivých trhů. Přesto měla jedno „ale” - nešlo totiž o data z celého kontinentu, ale jeho devatenácti největších trhů. A ač se nezdálo být pravděpodobné, že by ty zbylé mohly situaci změnit, přece jen ji trochu změnily, i když ne tak docela.

Nyní asi nevíte, kde vám hlava stojí, ale vše hned uvedeme na pravou míru. V pondělí totiž Asociace evropských výrobců aut situaci upřesnila, a to následujícím způsobem - Ford se opravdu stal nejúspěšnějším výrobcem na 19 předních evropských trzích, dokonce zůstal číslem 1 i v rámci celé evropské sedmadvacítky. Pokud však vezmeme Evropu ryze zeměpisně, pak po přičtení zemí mimo Evropskou unii jako je Švýcarsko nebo Norsko dostaneme výsledek, který drží Volkswagen na špici.

V celé Evropě totiž VW prodal 171 604 aut, zatímco Ford 171 122, tedy o pouhých 482 vozů méně. Kdyby to u Fordu věděli, podpořili by jistě rádi pět stovek svých zaměstnanců při renovaci jejich autoparku, ale bohužel pro ně to evidentně netušili. A tak si Ford připisuje jen takové poloviční vítězství.

I tak je samozřejmě první pozice v rámci EU velkým úspěchem, stejně jako navýšení tržního podílu a dosažení nejlepších měsičních prodejů od roku 1998.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků