Je Ford opravdu nejprodávanější značkou v Evropě? Tak napůl

O víkendu jsme vás informovali, že Ford v březnu prodal v Evropě nejvíce aut ze všech výrobců a po dlouhé době tak porazil letitého rivala s písmeny VW ve znaku. Ačkoli tato informace vycházela z tiskové zprávy Fordu, byla pochopitelně založena na reálných datech z jednotlivých trhů. Přesto měla jedno „ale” - nešlo totiž o data z celého kontinentu, ale jeho devatenácti největších trhů. A ač se nezdálo být pravděpodobné, že by ty zbylé mohly situaci změnit, přece jen ji trochu změnily, i když ne tak docela.

Nyní asi nevíte, kde vám hlava stojí, ale vše hned uvedeme na pravou míru. V pondělí totiž Asociace evropských výrobců aut situaci upřesnila, a to následujícím způsobem - Ford se opravdu stal nejúspěšnějším výrobcem na 19 předních evropských trzích, dokonce zůstal číslem 1 i v rámci celé evropské sedmadvacítky. Pokud však vezmeme Evropu ryze zeměpisně, pak po přičtení zemí mimo Evropskou unii jako je Švýcarsko nebo Norsko dostaneme výsledek, který drží Volkswagen na špici.

V celé Evropě totiž VW prodal 171 604 aut, zatímco Ford 171 122, tedy o pouhých 482 vozů méně. Kdyby to u Fordu věděli, podpořili by jistě rádi pět stovek svých zaměstnanců při renovaci jejich autoparku, ale bohužel pro ně to evidentně netušili. A tak si Ford připisuje jen takové poloviční vítězství.

I tak je samozřejmě první pozice v rámci EU velkým úspěchem, stejně jako navýšení tržního podílu a dosažení nejlepších měsičních prodejů od roku 1998.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků