JE Design VW Touareg: 410 koní, podivný vzhled

U JE Designu se pustili do úprav nového VW Touareg. Přidali mu nejen spoustu koní, ale i spoustu plastů. Snad až příliš...

Pokud se vám nový Volkswagen Touareg líbí tak, jak vyjíždí z „fabriky”, určitě se s ním dalece vyhýbejte dílnám úpravce JE Design. Ten si na druhou generaci Touaregu pořádně posvítil a udělal z něj něco, co hýří kde čím, jen ne elegancí.

Jistě, proti gustu žádný dišputát a určitě vám nebudu zazlívat, jestliže se vám toto dílo bude líbit. Ale „terminátorské” oplastování, které u JE vozu dopřáli, by podle mě vypadalo dobře možná na Škodě Favorit ročník 1992, ne na novém Touaregu. Vyloženě nepatřičně působí nová maska chladiče, odporující tvarům zbytku přídě, která byla dále doplněna o přepracovanou spodní pasáž předního nárazníku. Dvojice světel v jejích rozích, zasazená do nesmírně členitého „terénu” ale také zrovna nevypadla z oka Mona Lise.

Na rozšířených blatnících se mnoho zkazit nedalo, poněkud bachratá záď ale u poroty Miss Auto opět neboduje. Znovu tu máme „doplastovaný” zadní nárazník s asymetrickými koncovkami výfuků a hodně masivní střešní spojler s dírou jak v bonbónu Polo. Dílo pak dokončují naštěstí vizuálně decentní, svými 22 palci ale opět trochu převelká kola z lehkých slitin.

Zajímavější jsou technické úpravy, které u JE Designu naštěstí nevynechali. Za oběť jim padl naftový osmiválec 4,2 TDI, který si ze standardních 340 valachů pomohl až k 410 koním, které produkuje až 930 Nm točivého momentu. Následkem této úpravy je zrychlení na 100 km/h za 5,4 sekundy (standard 5,8 s) a maximální rychlost 269 km/h (standard 242 km/h, zde snad muselo dojít ještě k jiným úpravám, na to by 70 koní navíc u tak velkého auta nestačilo).

Přepracován byl též podvozek, který se otevřeně vzdává jakýchkoli nesilničních ambicí. Snížen o 35 mm bude rád za bezproblémový průjezd Prahou.

Pokud se vám tohle líbí, hurá do JE Designu. Celá úprava vás vyjde na 19 750 Eur (tedy skoro půl milionu Kč), pouze její vzhledovou část pak můžete koupit za 4 998 Eur (plasty), 5 190 Eur (kola) a 595 Eur (koncovky výfuků). Funkční prvky jsou levnější, nižší podvozek je k mání za 1 428 Eur a úprava motoru za 2 999 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design VW Touareg
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků