Je alarm zbytečný? Na britských ostrovech očividně ano

Na britských ostrovech proběhl zajímavý průzkum, který zorganizovala pojišťovna Aviva. Zkoumal reakci chodců na spuštěný alarm u aut. Odehrál se v Londýně, Cardiffu, Glasgowě a Manchesteru. 

Ukázalo se, že lidé z těchto měst ječícím alarmům tak přivykli, že téměř nikdo z nich na jejich zvuk nereagoval. Prošli kolem, aniž by na vůz jen pohlédli.

Zareagovalo pouze 17 procent procházejících, ovšem nikdo nepodnikl žádnou akci. Jejich jediná reakce byla, že na vůz vrhli letmý pohled, když ho míjeli. Nejpozornější byli chodci ve waleském Cardiffu (25 procent), na opačném pólu se ocitli obyvatelé skotského Glasgowa (9 procent).

Podle závěrů studie pojišťovny Aviva alarm ztratil svoji účinnost. Lidé si na jeho zvuk tak přivykli, že už drtivou většinu nedokáže vyburcovat.

Doktor Ian Walker z katedry dopravní psychologie univerzity v Bathu k tomu řekl: „Naučili jsme se ignorovat jakýkoli zvuk, po kterém nenásleduje odpovídající událost. Automobilové alarmy slyšíme každou chvíli, ovšem nikdy nevidíme, že by ty vozy zrovna někdo kradl. A tak si ty zvuky nespojujeme se zloději. Alarmy jsou důležité pouze pro majitele vozů. Na to, že s nimi obtěžují druhé, nedbají. Berou to tak, že je to odpovídající cena za to, nakolik si své vozy považují.“ 
 
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků