Myslím si, že celá diskuze je zbytečná. Protože jedině stoprocentní pravda je vždy ta, kterou vysloví největší odborník přes automobily, nejchytřejší a nejznalejší velký guru Radek Ondrašik. Vše ostatní jsou jen plky lidí, který ničemu nerozuměj, případně zkorumpovaný statistiky úplně o ničem. Sláva a díky velkému Radkovi, že nám vždy přináší jediný správný a nezkreslený pohled na věc. ;-)
Halelůůůůjááááá, halelůůůůjáááá :-D
Pane nejsem hodem tveho pohledu:-D:-D
K čemu je takováhle podivná statistika spokojenosti? Když už si člověk něco drahého (přecejenom auto je pořád dražší než sekačka nebo večeře) tak na tom hledá primárně (někdy pouze) pozitivní věci. Negativní se (většinou) nepřipouští, nechce si přiznat, že nákup byla hovadina měl vybírat lépe.Ve výsledku je celá tahle statistika jenom tom, kolik respondentů to bralo s nadhledem (nezaujatě ke své koupi) a kolik odpovídalo tak, aby jejich auto nevyšlo špatně.Doufám, že příště si autor článku vybere seriózní statistiky.. :/
Třeba jaké? B-]Aby náhodou zase nepsal o "hovadinách" :-D
Hehe, Schade je lepší než Hovna ... Skajlajn dneska asi neusne :-D
Už mě ty žvásty o spolehlivosti a spokojenosti štvou.Mam novou Toyotu Yaris cca 3 roky v servise jsem byl alespoň 10x, stále se něco mění, jedním slovem HNUS.Když má někdo smůlu tak je jedno co za značku vlastní.
+1čičo - 1 :-D
Je to pořád dokola.Svět je ovládaný byznysem.Statistiky jsou byznys.Reklama (i skrytá) je byznys. Je těžké svobodně si vybrat v tom marketingovém bahně.
PS: zajímá mě, kolik stojí ty "oblíbené" automobilky místa v této statistice.
To je pravda, ale u niektorých značiek je pravdepodobnosť tej smoly väčšia, u niektorých nižšia...
Jenže podle žádného veřejného pramene spolehlivě nezjistíš, u kterých větší a u kterých nižší. TÜV DEKRA, J.D.Power - nic z toho IMHO nedává moc smysl. Jedině snad se poptat spolehlivých (!) zdrojů v servisech, pokud možno značkových, kde mají s daným typem auta dostatečné zkušenosti...
Ale ten borec v servise zase nema srovnani, aby mohl rict, zda je to jinde lepsi ci horsi.
Němci jsou borci, VW je na úrovni Dacie :-D
to je tím, že spousta Němců si tu Dacii koupila a je s ní i spokojená...Dacie nemá tisíce různých vychytávek, ta je naprosto jednoducháa určená plnit prapůvodní účel auta: převézt osoby z místa A do místa B.Tedy nikoliv zvyšovat sebevědomí, prodlužovat penis, oslňovat kolemjdoucí...ale to většina Čechů nechápe...
Opravdu nevim, co ma rebricek "spokojenosti majitelu" co delat s "komplexnim pohledem na kvalitu produktu". Nekdo muze byt docela dobre spokojenej, kdyz bude (priklad) co ctvrt roku tahat na lane svou lagunu do servisu (protoze pred tim mel safrana, a s tim byl v servisu kazdej mesic). A nekdo jinej rekne ze je nespokojenej, protoze (priklad) se na jeho sedmilete mazde6 uz podruhe porouchal cudlik u radia. A pak je v rebricku laguna prvni, a mazda6 "az" ctvrta. Vypovida to neco o kvalite?A pak se podivame na statistiku poruchovosti adac-u, nebo treba testy autobildu na 100 tisic km a zjistime, ze tam je to poradi opacne. Rekl bych, ze tohle snad muze neco vic vypovidat o spolehlivosti (takze taky kvalite) vozu...
S prvým odstavocom súhasím. Druhý odstavec je na smiech. Odkedy vydávava ADAC štatistiku poruchovosti ? Pokiaľ viem má len štatistiku výjazdov a tá ma systémovú chybu, že domáce automobilky (plus SKODA, SEAT v rámci VW) majú vlastné asistenčné siete, takže ADAC volajú minimálne.
Odkdy, to nevim, a o tom sem taky nic nepsal. Ovsem vydava ji uz hodne dlouho, a nevim co ti je na tom na smich. Neni mi znamo odkud maji data, ale tipuju ze od svych clenu (a ze taky maji hezky velkou clenskou zakladnu), ne podle vyjezdu:http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/default.aspJen tak na okraj, "Panne" prelozeno do cestiny je opravdu "porucha". Ne "vyjezd". takze je to statistika poruch. Jeste neco ti neni jasno?
Pohledem do ADAC statistiky 2008, kterou jsi tady uvedl:http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/default.aspzjišťuju, že jediné auto v té třídě, které je na to v roce 2008 lépe než Renault Laguna je BMW3, všechny ostatní jsou na tom hůř, tak o čem meleš? :-P
ADAC stejne jako TUV jsou nic nerikajici statistiky, ktere maji nulovou vypovidaci hodnotu. ADAC ma sice presne vysledky, ale z velmi nepresnych cisel. Mnoho automobilek apod. vubec sluzeb ADACu nevyuzivaji a stav jim nereportuji. Takze je logicke, ze ve statistice ADACu urcite vozy temer nejsou, jelikozu jim zajistuje asistencni sluzbu jina spolecnost.Takze ADAC velmi presne popisuje stav, ale bohuzel nikdo nevi, kolik aut realne obsluhuje, takze pokud ADAC nespolupracuje s automobilkou A, pak ta se v tomto reportu temer neobjevi a bude vypadat jako super spolehliva a naopak, pokud automobilce B zajistuje asistenci jenom ADAC, bude ve statistice v hojne mire.Jenze to byste mily Rhino musel vubec o tomto reportu i neco vedet. Ale ve finale se vzdy bavim ohanenim se ADAC, TUV apod. alespon jde videt, jak jsou lidi zblbnuti a vubec nevi o cem mluvi.
Nicneříkající statistika je to pro toho, komu statistiky nic neříkají. Inteligentní člověk z každé statistiky vyvodí mnoho věcí, hlupák samozřejmě nic nebo blbosti.TUV je "index naplnění očekávání zákazníka". Když si kupuju předraženej krám jako třeba Volkswagen, tak čekám, že za ty prachy navíc něco dostanu. Když zjistím, že jsem nedostal vůbec nic, usoudím, že to skutečně je jen předraženej krám a dám nízký hodnocení.Tím říkám ostatním "jestli čekáte, že za svoje peníze navíc dostanete služby/kvalitu/spolehlivost/... navíc, tak se ošklivě mýlíte".Ale jak už jsem napsal, hlupák z toho nevyčte nikdy nic (no offense, to není přímo na vás).
ja si naopak myslim, ze TUV ciastocne vypovedajucu hodnotu ma. Porovnanie sa robi v ramci kategorii (segmentov), co znamena, ze auta maju podobny najazd km, podobny typ majitela resp jeho socialny status (cize auto ma podobne servisne zazemie), niektore triedy su viac auta do domacnosti, ine zasa viac ako sluzobne auta...jednoducho kazda trieda ma +- rovnake podmienky prevadzky. (samozrejme su urcite extremy ako na strane pouzivania, tak na strane servisneho zazemia)TUV ma obmedzenie, ze sa nejedna o statistiku spolahlivosti ako skor statistiku vydrze istych druhov komponentov, ktore su kontrolovane pri STK.Na prvej TUV kontrole, ktora je v nemecku myslim po 3 rokoch, by podla mna, kazde bezne pouzivane auto nemalo mat ziadnu zavadu - ved sa kontroluje osvetlenie vozidla, uniky kvapalin, sumernost a sila brzdoveho ucinku, ucinnost tlmicov a vole v naprave. Ak je priemerny pocet vozidiel v jednotlivom segmente, ktore maju jednu z tychto zavad napr 2.5% a ista znacka vykazuje chybovost 7%, tak je jasne, ze auto pravdepodobne nebude postavene na nejaku vydrz, ked uz iba po 3 rokoch tolko aut vykazuje problemy.Samozrejme, stale moze nastat situacia, ze je tu velmi kvalitne postavene auto, ktore ma napr zle naprojektovanu el.sustavu, a ma neustale problemy s elektronikou = v TUV na prvom mieste a auto stale na odtahovke...Ale ze by bola TUV nic nehovoriaca, s tym jednoducho nesuhlasim.
Problem TUV je hlavne v tom, ze poradne nerozlisuje zavady. Nesvitici zarovka v brzdovem svetle se projevi ve vysledku TUV, ale na silnici vas nenecha stat. Naopak praskla klika se na TUV neukaze nikdy, ale porucha je fatalni.
No snad zadna statistika neni nic nerikajici, ovsem monoho jejich ctenaru je nicnechapajicich ;-) (to neni mysleno nijak osobne). Nicmene s tim ADACem se da +-souhlasit. Ale TÜV ma docela velkou vypovidaci hodnotu, protoze jim prochazej vsechna auta v dane zemi, a krome libustek jako Porsche jsou majitele tech vozu v prumeru z hlediska udrzby podobni (minimalne v ramci danych aut. kategorii). Jedine co je dulezite je mit dostatecne velkou zkladnu u jednotlivych modelu, coz TÜV kontroluje. Takze to pak lecos vypovida. Ale jako vzdy plati, vse je potreba si overovat z vice zdroju, nicmene TÜV je jeden z tech lepsich a objektivnejsich. Rozhodne vic nez opravar PEPA s garazi, kterej pak kdekoli na foru bude vykladat jak ta jedna toyota co ji opravoval byl hroznej smejd a tim padem vlastne vsechny toyoty jsou stejny.
Z hlediska údžby jsou na tom možná auta podobně, ale z pohledu provozu určitě ne a to ani v rámci kategorií.. do značné míry to nahrává japonským automobilkám, jejichž vozy se např. moc často nepoužívají jako fleetová auta, tzn. nenajezdí tolik a když, tak je jezdí jejich majitelé, ne firemní paka. Tohle samo o sobě je posouvá v žebříčku hodně nahoru.
V tom případě je zde ještě statistika DEKRA, která auta dělí do kategorií podle najetých km a japonci jsou zase vepředu, např. ve střední třídě v kategorii 100-150tis km to vypadá takhle:1) Audi A42) Toyota Avensis3) Mazda 6...10) VW PassatNavíc TUV již uvádí i průměrný nájezd vozů, takže např. v kategorii 2-3 roky to vypadá takhle:1) Toyota Corolla Verso - 47tis. km20) VW Golf - 45tis. km32) VW Passat - 57tis. km115) Chrysler PT Cruiser - 46tis. km116) Seat Arosa - 35tis. km
S tou M6 bys nepřesvědčil asi jednu majitelku z "Mazdaclubu ČR", když po 30 tkm se jí vysypal motor a že o auto jooooo pečuje ví každý,kdo to tam nějaký rok sleduje.Takže i DEKRA nevypovídá o ničem. Je to vše náhoda auto od auta, kus od kusu. Prostě neřešit,jediné možné....B-] Podobně jako vůz roku, stejně nesmysllná anketa. BTW: co je to spokojenost? Když nebudu mít žádná očekávání, pak budu nadšen s čímkoliv.Když budu mít přehnaná očekávání, pak sebemenší drobnost mi může vadit... další článeček, nic víc.Topit se s tím nedá a vytřít také ne.Jinou hodnotu to nemá.
Obecně si myslím, že nemáte pravdu. Pokud nějaká automobilka využívá jiné asistenční služby, tak se v ADAC NEOBJEVÍ VŮBEC (A NE ŽE SE UKÁŽE JAKO SPOLEHLIVÁ). ADAC udává počet poruch na 1000 vozidel. Existuje jistý nutný reprezentativní vzorek. Cokoliv navíc má za následek jen mírné zpřesnění údajů ale výrazně vyšší náklady. Pokud ADAC dodržuje tuto zásadu, pak v tom nevidím problém. Čili vy chcete tvrdit, že ADAC nedodržuje zásady statistického průzkumu? Tak prosím uveďte v čem. Díky
Uf, uf. Takze asistencni sluzby jsou zavisle od pojistovny, od vyrobce, od prodejce apod. Takze jedno znacka muze byt z casi u ADACu a z casti u 10ti dalsich asistencnich sluzeb, proto se ve vysledku objekvi vsechny znacky. Napr. pri koupi meho vozu mi bylo nabizeno pojisteni od cca 3 pojistoven a kazda nabizela jinou asistencni sluzbu, takze v ramci jednoho salonu jsem mohl mit mimo tovarni asistenci tri dalsi sluzby v zavislosti na pojisteni.Co se tyka zbytku. Bohuzel ADAC neuvadi velikost vzorku jednotlivych vozu, znacek, modelu. Jenom celkovy pocet vozu, ktere obsluhuje. Bez znalosti velikosti vzorku daneho vozu je vysledek nic nerikajici. Proste pokud maji v evidenci jeden kus od dane znacy, je takovy vysledek naprosto nic nerikajici.Jinak ruku na srdce, ADAC dela vsechno mozne, jenom ne poctivou praci. Neni od veci si pripomenout dve z nejvetsich afer poslednich let, kdyz zcela zamerne lhali ve prospech nemeckych znacek. A to jest udajne prevraceni Loganu a pak ten lzivy crash test cinskeho Landwingu (nebo jak se ta znacka jmenuje) ve verzi, ktera se nikdy do EU nedovazela a dovazet nebude, ale vydavali ji za to. Toliko k duveryhodnosti ADACu z poslednich let.Kazdopadne i kdyz si odmyslime moznou lez, cemuz u nich neverim, tak narazime na jeden problem a to je vlastni obsah statistiky a to o cem vypovida. Jedine opravdu dobre reseni by byly udaje od automobilek z autorizovanych servisu, kde by publikovali pocet zavad dle typu (lehka, vazna, kriticka) na pocet prodanych vozu. Bohuzel nic takoveho neni, takze se muzeme jenom domnivat, co je jak spolehlive. A i kdyz se podivame na vysledky, rozdil mezi prvnim a tricatym je tak nicotny, ze jediny rozdil je v hlavne lidi. Auta jsou na tom dnes stejne, rozdil je o nahode
A tvrzeni "...Auta jsou na tom dnes stejne, rozdil je o nahode..." Hm, takze to je nahoda, ze Renault se z (pred)poslednich let objevuje na konci, ze :-D? Je fakt nahoda, ze Toyota je stale na spici. Jasny, vzdyt Toyota a Renault jsou na tom úplne stejne, je to jen o nahode :-D:-D:-D Jenze Renault ta nahoda ma asi nejak vic v oblibe :-D:-D:-D
Co tu pořád všichni plantáte, dyť je tam Renault Laguna jako nejspolehlivější auto, hned za BMW 3.. B-]Tak to tady prosím nesrovnávejte s Toyotou, která jde už třetím rokem kvalitou totálně do kytek..
Ve statistice, která má mizernou vypovídající hodnotu může být první horší, než poslední. Prostě tu obhajujete výsledky o kterých nic nevíte. Mi je to upřímně buřt, zda je Renault první nebo poslední, či japonec první a poslední. Měl jsem jak Toyotu, tak Renault, tak VW, tak Fiat, tak Škodu, tak Nissan, tak Mazdu a nevím co ještě. Takže je mi buřt nějaká značka.Ale nechápu tu omezenost některých lidí, kteří oslavují statistiky, o kterých nic neví, ale protože je to ten ADAC, tak je to to nejlepší. Proč ne. Váš boj.
Statistiky (obecně) a ADAC už vůbec nějak neobhajuji. Ale stejně tak, jak jsou omezení ti, co se statistikám en vysmívají, jsou omezení ti, co na nich lpí jak na medu. Jenže pokud se mezi různými statistikami objevuje shoda, případně v nějaké statistice náhlý výkyv, pak to většinou o něčem svědčí. A vedle statistiky jsou tu také zkušenosti a osobní dojem z vozu. Pokud jej statistika potvrzuje, pak není co řešit.Jediné, co to chce, je dívat se na statistiky s určitým nadhledem, ne s despektem. Teď nemám na mysli ADAC, ale např. J.D Power, TUV report apod. To nejsou čísla vycucaná z palce. Takže v tom, že všechny auta jsou dnes stejná, jste podle mě NAPROSTO mimo. Kdyby totiž byla stejná, pak by měly poruchovost stejnou v rámci statistické chyby. A to rozhodně nemají!
Ja se jim nevysmivam. Pouze odmitam uznat vysledky statistiky o ktere je tak malo udaju. Nic vic, nic min. Nemuzu proste brat vysledky vazne, kdyz nevim co za nimi stoji. vy snad ano?
Já je vážně beru ale přikládám jim patřičnou váhu ;-) To je asi ten rozdíl mezi námi v přístupu k věci.
Nechci se tu nějak zastávat ADAC, ale z vašeho vysvětlené JASNě vyplynulo, že NEVÍTE, jaký je vzorek automobilů, protože to ADAC ani neuvádí. A přesto jej napadáte za to či ono. Ano, souhlasím s tím, že "neuvedení takovýchto údajů snižuje důvěryhodnost". Jinak "...Takze asistencni sluzby jsou zavisle od pojistovny, od vyrobce, od prodejce apod..." se prece vůbec nevylucuje s tím ,co jsem psal, ne? Podstatné je, jaký je reprezentativní vzorek. A pokud od dané automobilky a prodejce,pojistovny (ano, ty jsem neuvedl) nespolupracuje s ADAC, pak se ve statistice neobjeví, a ne že bude superspolehlivá. Nedokážu si představit, jak ADAC tvoří statistiku ze 3 (10,20...) aut daného modelu. To mi zkrátka přijde absurdní (ale netvrdím, že to je zcela nereálné).
Napadám je za to, že prezentují výsledky u kterých nevysvětlí okolnosti tak důležité proto, aby se daly brát výsledky vážně.Protože, jak sám přípoušíte, neví nikdo o jakém vzorku se bavíme, tak prostě jsou zde nějaké výsledky, ale nikdo neví z jakých čísel se vzaly. Navíc s ohledem na minulé aféry ADACu a jejich vědomné lhaní, poškozování zahraničních automobilek ve prospěch domácích, se ani jako celek tato organizace nedá brát vážně.Takže pokud si všimnete, napadám je za to, že prezentují výsledky nějaké statistiky, aniž dodají podklady o čem to vlastně je.
Fajn, jsem rád, že jsme se nějak "shodli". Tuhle argumentaci beru. Já jen nemám rád bezhlavé napadání čehokoliv, aniž by o tom něco věděl. Ctím jistou zásadu - kritizuji to, do čeho vidím. Co nevím jak bylo, tak zkrátka nesoudím ani tak, ani onak.
Mám za to, že na to máme velmi podobný názor, jenom ho každý prezentujeme trochu jinak.Já se snažím dopátrat reality, je mi jedno jaká je, ale nechci být oblbován něčím k čemu nejsou relevantní údaje. Takže vystupuji tak, že chci být nejdříve přesvědčen o důvěrnosti a pak tomu teprve uvěřím, v tomto směru praktikuji negativní postoj, dokud se neukáže opak. A upřímně, poté co ADAC několikrát veřejně lhal a to poměrně v důležitých bodech, je tato organizace pro mne naprosto zdiskreditována.
Pan Ondrášík má pravdu. Je to pořád dokola.Svět je ovládaný byznysem.Statistiky jsou byznys.Reklama (i skrytá) je byznys. Je těžké svobodně si vybrat v tom marketingovém bahně.
ADAC zveřejňuje u každého auta jeho nejčastější závady a k těm nejčastějším bez ohledu na značku patří kabely překousané kunou :-D
Ja sem jen tvrdil ze "statistika poruch" vic souvisi s kvalitou, nez "statistika spokojenosti". Jenze to by ste mily pane Ondrasiku nejprve musel cist prispevky, ne jenom nick toho kto to napsal. Kolik aut ADAC obsluhuje, toho se mozna muzete dopatrat. Urcite kdesi na jejich webu najdete jakou maji clenskou zakladnu. Taky pocet vyjezdu, ktere delali (to je zas v tom raportu). Pokud de o asistencni sluzbu, asi tolik: adac v nemecku (nebo treba oamtc v rakousku) ma podstatne lepsi sit zasahovych stanovist, nez si treba zajistil VW, nebo Toyota u toho kdo jim dela asistencni sluzbu. Prave z toho duvodu ricidi casto volaji adac (kdyz sou jejich clenem), protoze u nich bude mnohem driv, nez vozidlo vyslane asistencni sluzbou. Drobne poruchy jim opravi vyjezdovy tim na miste, v pripade vetsi zavady jim vozidlo odtahnou do autorizovanyho servisu. adac jim taky postkytne pomoc komplexneji (odtah, technik, vrtulnik, lekar, pravnik, atd). Tohle vsechno by ste mily pane Ondrasiku vedel, kdyby ste v nemecku taky par let zil, a kdyby ste taky par let byl clenem adac-u...
To jste nám už pouze obšírně popsal to co téměř každý ví a už tu padlo :-P
existuje nejaky takovy zebricek v CR nebo zemich Visegradu? A co Rusko? Mne namysleny Americani neberou... nebo treba tradicne skudlivi Holandane, to by me zajimalo
No skoro som od rehotu spadol zo stolicky ked som si precital ze kategoriu upper medium car vyhral Renault Laguna. Kde sa hrabe Prius a Accord :-)
http://www.jdpower.com/renault tam ani nie je :-O
no po lagune 2 je to celkom prekvapive... lagunu 2 mam doma...ale renaultaci to slubovali, ze trojka bude ovela kvalitnejsia.
A precoze si ako "od rehotu zo stolicky spadol" ?
Ze preco?Predstavil som si svagra a este dvoch znamych ("stastnych" majitelov Lagun), ktori citaju tento rebricek. Tie ich dela sa do servisu asi tesia lebo su tam kazdu chvilu.
v tabulke sa jedna o 3. generaciu Laguny.za tie peniaze co stoji je to vyborna kupa
a Roomster zvlášť
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.