J.D. Power APEAL 2013: Němci dobyli Ameriku

Američané mají nejraději Porsche, Audi a BMW; nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina Volkswagen.

Studie a výzkumy J.D. Power and Associates se těší značné pozornosti médií i veřejnosti. Nejnověji společnost zveřejnila výsledky studie APEAL 2013, zkoumající přitažlivost nových automobilů na americkém trhu. (Jiné studie J.D. Power sledují například spolehlivost aut nebo spokojenost majitelů, a to v různých částech světa.)

Za respondenty ročníku 2013 byli vybráni majitelé či pronajímatelé, kteří si pořídili automobil v předcházejícím roce. Posuzovali celkem 77 atributů, z nichž vzešlo bodové hodnocení každého vozu na tisícibodové škále. Respondentů bylo 83 000.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Názory | Jaguar

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

Ze studie APEAL 2013 podle J.D. Power vyplývá, že více si svých vozů považují majitelé dražších modelů. Samozřejmě je na místě otázka, zda nejde o obrácenou kauzalitu: zda zákazníci platí více proto, že se jim dražší auta zdají přitažlivější, nebo zda se jim zdají přitažlivější, protože zaplatili více. Na to však J.D. Power ani žádná podobná studie odpovědět nemůže.

Nesporné je, že auta s hodnocením APEAL 100 bodů a vyšším mají v průměru o 1800 USD vyšší prodejní cenu a na zákazníka čekají u dealera o tři dny kratší dobu než vozy s nižším skóre.

64 procent zákazníků, kteří si pořídili auto s hodnocením APEAL přes 100 bodů, bude příště nakupovat u stejné značky, zatímco u ostatních je to jen 55 procent.

Nejvýše hodnocenou značkou je opět Porsche, které okupuje čelo žebříčku již devátým rokem.

Zajímavosti | Technika | Bezpečnost | Byznys | Pneumatiky | Ostatní značky

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina VW Group, což samozřejmě alespoň částečně vyplývá z rozsáhlosti jejího sortimentu. Ve svých kategoriích se umístily na nejvyšší příčce Audi Allroad, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, Volkswagen GTI (6. generace ve specifikaci pro Severní Ameriku) a Volkswagen Passat (NMS).

Z jednotlivých značek byl nejúspěšnější Chevrolet se třemi prvenstvími: Avalanche, Sonic a Volt.

Pokud jde o jednotlivé modely, nejvyšší skóre zaznamenal Range Rover.

Výsledky J.D. Power APEAL 2013:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků