JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Průzkum spokojenosti mezi německými zákazníky ovládlo domácí Porsche a japonská Toyota. Audi se nevešlo do první desítky a skončilo za svými hlavními rivaly.
Seznam kapitol
  1. JD Power 2014 Německo
  2. JD Power 2014 Německo: Fotogalerie

Němci vytáhli na první místo Toyotu Avensis těsně následovanou Volkswagenem Touareg. Bronz si shodně rozdělí Porsche Cayenne a Škoda Superb. Naopak chvost žebříčku obsadila Dacia Logan MCV a dobře si nevedlo ani Audi.

Německého průzkumu JD Power 2014 se zúčastnilo zhruba 18 000 motoristů, což už představuje solidní vzorek. Zákazníci tradičně hodnotí spokojenost s automobilem a také se servisem či službami prodejce, provozní náklady, spolehlivost a kvalitu.

Život řidiče | Byznys

JD Power 2014: Nejhorší i nejlepší auta podle Britů jsou...

Nejedná se o  statistiku spolehlivosti, ale spíše o to, jak která značka dovede uspokojit potřeby zákazníků a naplnit jejich očekávání. To se povedlo Toyotě a velmi dobře si vede i česká Škoda. Naopak domácí Audi se zřejmě do vkusu zákazníků moc trefit nedokáže.

I od Dacie asi zákazníci čekali víc. Mezi značkami propadl i Chevrolet a Fiat, kterému se ani jeden model nedostal do první stovky hodnocených. Poslední nelichotivá stá příčka patří Dacii Logan MCV. Horší výsledky zveřejněny už nebyly.

Kromě modelu Roomster se všechny škodovky umístily nad průměrem, který činí 78,8 %. Naproti tomu třeba Audi dokázalo nad průměr dostat jen modely A4, A6 a Q3. Tradičně slabý byl také výsledek modelů BMW X5 a hlavně BMW X1, které je méně oblíbené než Peugeot 308. Propadl i Opel Astra či Ford Focus.

JD Power 2014 Německo: TOP 10 nejlepších značek

1. Porsche (83,5 %)
2. Toyota (81,8 %)
2. Volvo (81,8 %)
4. Mercedes-Benz (81,1 %)
5. Škoda (80,5 %)
6. Mitsubishi (80,0 %)
7. Volkswagen (79,9 %)
8. Mazda (79,4 %)
9. BMW (79,3 %)
10. Kia (79,0 %)

JD Power 2014 Německo: TOP 10 nejlepších modelů

1. Toyota Avensis (84,8 %)
2. Volkswagen Touareg (84,2%)
3. Porsche Cayenne (84,0 %)
3. Škoda Superb (84,0 %)
5. BMW X6 (83,7 %)
6. Kia Sportage (83,6 %)
7. Volvo V70/XC70 (83,3 %)
8. Mitsubishi ASX (82,8 %)
9. Volkswagen Up! (82,5 %)
10. Mercedes-Benz třídy B (82,4 %)

JD Power 2014 Německo: TOP 11 nejhorších modelů

100. Dacia Logan MCV (75,4 %)
99. Ford Galaxy (75,5 %)
98. Chevrolet Spark (75,6 %)
97. Audi TT (75,9 %)
96. Dacia Duster (76,1 %)
93. Opel Astra (76,2 %)
93. Hyundai ix20 (76,2 %)
93. Audi A1 (76,2 %)
92. Citroen C5 (76,3 %)
90. Mitsubishi Colt (76,4 %)
90. Ford Focus (76,4 %)

JD Power 2014 Německo: Vítězové kategorií

Supermini: Volkswagen Up!
Malá auta: Toyota Yaris
Nižší střední třída: Seat Leon
Střední třída: Toyota Avensis
Vyšší střední třída: Volvo V70/XC70
Kompaktní MPV: Opel Meriva
MPV: Mercedes-Benz třídy B
Kompaktní SUV: Kia Sportage
SUV: Volkswagen Touareg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. JD Power 2014 Německo
  2. JD Power 2014 Německo: Fotogalerie
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků