Na 8. místě není Toyota Carmy, ale měla by tam být Corola - viz špatně čitelná kompletní tabulka
JDP je anketa, zalozena na ocekavani a jejich naplneni. Vysledky proto nejsou srovnatelne mezi tridami, ale jen v jejich ramci. Majitel Lexusu by rozhodne Fabii nehodnotil s takovym nadsenim, jako sve LS430. To snad uznaji i zavili skodofkari (i kdyz ani tim si nejsem jistej). Proto je dobre si nejdriv polozit otazku, s cim vlastne lze Skodu srovnavat a za co je v Anglii povazovana. Kdo je tady casteji, asi vi, ze zadnym zastancem Skody nejsem, ale tady nezbyva, nez uznat, ze si v Anglii nevede vubec spatne. Presneji receno, ti, kteri si ji kupuji, dostanou celkem presne to, co chteli. Puvodne jsem si myslel, ze je tam Skoda vedena jako u nas Korejci, neni to ale pravda. Samozrejme, ze si tam Skoda nedovoli sazet na hloupost svych zakazniku tak, jak tady (ale to vlastne nikde), ale zadna lace to neni a je cenove na urovni konkurentu - Fiat, VW, Seat, Renault, Honda, Toyota apod. Korejci jsou - stejne jako u nas - vyrazne levnejsi. Pokud tedy nekdo utrati vic penez za O2, nez za Elantru, da se rici, ze od ni ocekaval vic, ne min - a presto je Skoda pred Hyundaiem. Jistou roli sice nejspis sehrava i fakt, ze Skoda mela donedavna povest totalniho suntu a tedy i jeji soucasni uzivatele jsou prekvapeni, ze to tak neni, ale zase - kdyz uz se jednou rozhodnou za to auto vyplaznout tolik penez... to goes: chapu, ze se snazis obhajovat Alfu zuby-nehty, ale kdyz si po sobe ty prispevky prectes, tak snad sam uznas, ze jsou to vykonstruovane hlouposti. Nebo jinak - kdyby to opravdu bylo tak, jak se snazis ukazat, byli by zakaznici Alfy ti nejvetsi hlupaci, protoze by si nebyli schopni pred koupi dat 2 a 2 dohromady a kupovali by auto, ktere vlastne vubec nechteji. Tomu snad ale sam neveris - cilova skupina zakazniku Alfy je dost uzka a ja bych naopak rekl, ze to svedci o tom, ze ani jeji fanousci nejsou spokojeni s tim, co dostavaji.
Mě to celé přijde hrozně legrační - škodovka vyhraje srovnávací test odborných novinářů - Goes řve, že byly špatně nastavená kritéria (dobře je nastavit umí jenom Goes, nicméně není schopen konkrétně říct jak). Škoda (skoro) vyhraje průzkum spokojenosti na dost náročném trhu, Goes řve, že byla špatně nastavená kritéria a že vyhrály "fuj značky" (Lexus, BMW, Honda, Toyota? Mazda, Volvo a další dle Goese shity). Pominu-li fakt, že, že právě tyto průzumy jsou zdaleka nejobjektivnějším a nejlepším zhodnocením auta (kontrolní otázka - pro koho se vyrábějí auta - eee - jo hoši, pro zákazníky, ne pro novináře nebo grafomanské "znalce" aut), tak mám dost pocit, že Goesovy musí celý svět nerozumět.
takove ankety jsou totalne ale totalne naprd - nijak nehovori o aute samotnem. Hovori o pristupu servisu, o pritazlivosti auta, zakaznickem servise, cene vlastnictvi, atd. O aute samotnem je to jen poho pouhych 30%. Muze se stat,ze s nejakym Hyundaiem je clovek na 100% spokojeny, ale servis a pristup k zakaznikovi je spatny. A auto se ocitne tam, kde je. Pokud beres takovou statistiku vazne jako zdaleka nejobjektivnější a nejlepší zhodnocení auta - pak se dost divim
mfilipe - Ty si kupuješ auto jen na tak krátký okamžik, že s ním vůbec nemusíš do servisu? Gratuluji. Jenže většina smrtelníků s autem do servisu čas od času musí a tak je zajímá i kvalita toho servisu. Prostě pro většinu lidí je sebelepší auto, ale s mizerným servisem na dvě věci. Vlastnictví auta beru jako komplex služeb. Nicméně dle Tvé logiky - BMW, Lexus apod. vyrábí v podstatě dost mizerná auta, jenom mají dobrý servis? Nebo jaksi pro všechna auta v uvedeném srovnání platí stejné parametry, jenom Škoda je hodnocena nějakou specielní metodikou? Zkus mi vysvětlit, co je špatně:-ačkoliv jsem nevlatsnil jenom Škodu a mám s čím srovnávat, všechny škodovky co jsme měl byly v pohodě-ve srovnáních četností závad (ADAC, TÜV) se umisťují nad průměrem-v průzkumech spokojenosti zákazníků (jo, těch blbců, co autům nerozumí a vždy si koupí to nejhorší auto na trhu) si vede škoda excelentně-ve srovnávacích testech v odborných periodikách se škoda zpravidla umisťuje na předních pozicích-atd....tak proč mám sakra věřit chytrákům typu Goes, že jsou to v lepším případě podprůměrná auta???
vlada: auta vetsinou kupuji na 3-4 roky jako ojetiny a opravdu mne servis zajima jen velice, velice okrajove, tzn. ze resim servis az jej potrebuju a ne ze si nekoupim Alfu jen proto, ze servis v Alfy ve vedlejsim meste nema dobrou povest. To totiz vubec nehovori o aute samotnem. Anglicanum se nedivim, pokud ma Fiat GB stejnou povest jako Fiat CR ( neochota, nereagovani na maily, arogance, povysenost ). Ale Fiaty za to nemuzou - a pokud se JD power sklada ze 60% nebo kolik presne na zaklade hodnoceni servisu a zakaznickeho pristupu, tak JDP proste neberu jako bernou minci. Mnohem vyssi relevantnost prikladam testum zivotnosti, nebo nejakym internim statistikam firem s velkym vozovym parkem. Abys mi rozumnel, vlastnim Skodu a jsem s ni spokojeny. Polemika neni Fiat x Skoda, ale v nazoru na relevantnost JDPower pro kazdeho z nas.
Jake mate vy zkusenosti se servisem Fiatu ? Ja mam dobre zkusenosti se servisem Nordex a kdyby kazdy servis Fiatu byl takovy, tak neni problem. Na auto jsem potreboval behem 4 leteho provozu celni sklo, termostat, predni masku, loziska, prasatka, cidla ABS a nikdy jsem nemusel cekat. Vzdy pokud nebyl dil na sklade, vyl do 1-2 pracovnich dnu dopraven z centralniho skladu z Rakouska. Ja jsem napriklad takovy servis u Skody nikdy nenasel a to jich tu je nejen na Ostravsku jako much. Vyzkousel jsem 9 servisu, z nichz postupem casu zkrachovaly 5 - Auto Profi Navratil,Netcar v Tesine,Trinci, Karvine, Rychvaldske Autodruzstvo. Nordex mezitim otevrel dalsi servis v Ceskem Tesine. Kdyz jsem mel na Formanu v roce 1999 havarii ( jen plechy predni naraznik, maska, 2 blatniky - motor, kapota OK - oprava 50 tKc ) - cekal jsem na auto rovnych 34 dni a auto bylo opraveno tak, ze jsem jej musel 2 x reklamovat. Dal jsem jej do servisu v Karvine, ale musel jej reklamovat v Trinci ( + 30 km ). Kdybych presne pdole toho mel vybirat auto, tak si v zivote nekoupim Skodu, presto jsem to udelal a udelal jsem dobre - jsem spokojen. Ale do statistik typu JDPower bych napsal nespokojenost, prestoze s autem samotnym jsem spokojen. A to je z meho pohledu spatne.
To MFilip:Tvůj Fiat byl perfektní,servis taky a Ty jsi koupil příští auto Oktávii.To je divné,většinou když jsou lidi spokojení pokračujou stejnou značkou.
mfilip:Mýlíš se! Automobilka zodpovídá za správný chod svého zastoupení v dané zemi, za dealerskou a servisní síť, za erudovanost všech obchodníků a techniků vystupujících navenek pod jejím jménem, za dodávky náhradních dílů atd.. Vždyť až na základě kvalitního servisu a správné komunikace mezi importérem a majitelem vozu, nabyde zákazník přesvědčení, že jeho rozhodnutí pro koupi oné značky bylo správné.
To Filip:Já myslím,že kupce ojetého auta musí zajímat servis určitě,pokud u některých značek/nebudu radši jmenovat/jsou měsíční řasy na dodání dílu když je auto ještě v záruce,jak to musí vypadat pokud není dovozce tlačen aspoň termíny záruky?
Zdá se, že každý asi používáme auto na něco jiného. Já preferuji jeho funkci jako dopravního prostředku, nikoliv jako pomůcky k sebeukájení nad jeho technickou úrovní. No a pokud chci s autem jezdit, tak mě jeho servis pochopitelně zajímá. Být týden bez auta jenom proto, že servis není schopen dodat nějakou blbost a následně jí namontovat...sorry, ale v takovém případě je mi technická úroveň ukradená. Auto je pro mě souhrn služeb vedoucích k nezávislosti na hromadné dopravě. Do těch služeb patří i spolehlivost a schopnost řešit problémy vzniklé používáním či provozem (ve smyslu havárií, poškození apod.). Čili abych jezdil narvaným autobusem a v něm vykládal spolucestujícímu visícímu na tyči vedle mě, jak mám fakt vymakaný auto, který teda ehm, už týden nejezdí... neláká mě to.
hele pane, kdyz se ti neci nazor nelibi, tak to vyjadri, ale nebrec nad tim, ze mi musis verit. Tak jako tady pises nazor ty, ktery si prectu, souhlasim/nesouhlasim a jdu dal, tak si precti jiny nazor. Je jen kazdeho vec, zda nejake auto povazuje za vrak a nejake za spicku, je kazdeho vec, zda je tak blby a vsem tem super testum (zcela ferovym :) ) veri, je kazdeho vec co a jak. Kdyz uz jsi tady nadhodil ty TUV a ADAC, tak se tam koukni, Skoda ma 3x vice zavad na 1000 vozu, nez auta typu Toyota apod. a v techto dvou statistikach figuruje na urovni prumeru, kapku nad, kapku pod. Tudiz jde videt, ze pokud v teto statistice je na druhem miste a v ostatnich v prumeru, tak tato statistika moc kvalitu vozu jako takoveho nezohlednuje. Jiste jsou s ni lidi spokojeni a ja napsal taky proc jsou s ni spokojeni. Protoze od toho auta ocekavaji vetsinou rodinny vuz s velkym kufrem a presne tohle jima skodovka splni. Pokud by od ni ocekavali supersport, tak spokojeni nebudou. Navic pokud bys nebyl tak zaslepeny a doslova hloupy, videl bys nadech meho prispevku, pokud to nekdo vzal vazne, je mi toho cloveka lito, ze se neumi nad nicim zasmat.Dalsi hlouposti je, pokud se nekdo zacne ironicky do nekoho navazet za jeho nazor, byt je diametralne odlisny, od jeho vlastniho. Oponovat je rozumne a prospesne, ale nedelat z cloveka blbce, pokud ma na neco jiny nazor. A jak muj, tak tvuj nazor je ciste subjektivni.Dale odrazem samotne kvality je i to, jak se dane auta prodavaji, tzn. zda se dany model prodava uspesne, zda neuspesne, zda se zvysuje produkce, zda snizuje, jak dlouho se udrzi na trhu, bez poklesu prodeje atd. tohle taky mluvi za vse.Debat ohledne kvalit Skodovky byly tisice a ocividne porad budou. A porad se tam budou nachazet lidi, kteri ji budou obdivovat a zatracovat, jeden ani druhy extrem nema pravdu, protoze Skoda jako takova je proste auto, prumerne vsim, nejlepsim nicim...
Goesi - otři slinu a uklidni se. Pokud máš pocit, že Tě považuji za blbce, je to jen Tvůj dojem a nikde jsem to nenapsal. Napsal jsem, že Tvé názory mi přijdou směšné a napsal jsem zcela racionálně a konkrétně proč. Toho Ty jaksi asi nejsi schopen a místo alespoň jednoho řádku fakt, potřebuješ text přes půl stránky, který se týká mé osoby a ne diskutovaného tématu. A teď konkrétně - ve statistikách TÜV a ADAC se škoda pohybuje (pravda těsně) nad průměrem, ale třeba před některými Japonci (Carisma) a nebetyčně nad značkami, které Ty uvádíš jako vzor dobrých aut (Alfa). Nicméně je to jediný parametr, kde je Škoda jen těsně nad průměrem. Nářky nad tím, jak Škoda koupila všechny motoristické novináře v Evropě považuji za pubescentní výmysl. Prostě to auto si vede dobře jak PR Škody zvaném Svět motorů, tak třeba v AMS či Car. Co se týče prodeje - nevím, momentálně je recese a většina automobilek lehce ubírá. Škoda lehce přidává. Nic moc, ale žádný průšvih, jak se snažíš naznačit.Ergo kladívko - podle Tebe jsou novináři blbci, zákazníci blbci, TÜV blbci...ještě na někoho jsem v Tvém seznamu hlupáků zapoměl? Opravdu Tě nenapadá, že by chyba mohla být v někom jiném, než v blbých novinářích a blbých zákaznících? Píšeš, že hodnotíš auta jenom po technické stránce. Pominu-li, že je to kravina (auto je věc na ježdění, která má své náklady, potřebuje svoji péči a za čas je to stejně vrak), tak nerozumím tomu, proč tak vynášíš třeba Alfu, která je sice krásná a krádsně jede, ale kvalita a spolehlivost jsou dost v ...Nemyslím si, že Škoda je super, dokonce předpokládám, že moje příští auto nebude Škoda, ale to trapné vymýšlení "důvodů", proč jsou novináři hloupí, spotřebitelé pitomí a statistiky zkreslené mi přijde ubohé a zamindrákované. No a když píšeš, že Tvůj text byl ftip (no jseš hotový Monty Python...), tak proč se rozčiluješ, že jsem komentář k Tvému textu zahájil slovy, že mi přijde legrační? Trošku schíza, ne?
tak to s tebou nesouhlasim, ja jen obratil interetaci JD Power. TUV+JD Power nema z meho absolutne zadnou vypovidaci hodnotu. TUV protoze je to o tom, jak majitele aut pripravuji auto na STK a JD Power protoze to nerika nic. Pokud nekdo slozi test style m vysledek=30% toho+30% toho+30% toho, tak je to sice pekne, ale je to jenom letmy prehled o necem, co je poskladano z ruznych vysledku a ten vysledek je nejak zabalen. Nerekne to ani, jak jsou majitele spokojeni, ani jak jsou servisy dobre atd. ADAC je uz o necem jinem, to je odraz toho, jak se auto ser...ou pri beznem provozu a proto ze vsech statistik ji povazuji relativne za nejverohodnejsi co se tyce odrazu poruchovosti auta. Ostatni jsou jenom subjektivni veci. TUV jde jeste s privrenim oka vzit nejak vazne, ale JD Power bych prirovnal k MISS. A je letosni miss opravud ta nejhezci ze vsech co tam byly? Pro nekoho ano, pro nekoho ne. Co se tyce me obhajoby alfy, tak to neni vubec tak silne, jako to vypada, mam ji rad, ale ze bych z delal nad-auto, nebo ze bych s klidnym srdcem rekl, ze to auto nemuze uspokojit vetsinu populace, nebo ze nepatri zrova k nejkvalitnejsim to zas ne.Ce se tyce tech testu, pro mne ma napr. velkou vypovidaci hodnotu Auto Roku v Evrope. Proc? Protoze je to napric vsemi staty, vsemi automobilky a neni to zahledeny narodni pruzkum ala CR. Co s tyce samotnych testu, tak se koukneme jakym zpusobem jsou testy vyrabeny, za co se body ziskavaji, za so strhavaji, ze se vychvaluji nic nerikajici veci ala "dilenske zpracovani" "mekcene plasty" misto toho, aby zmerili jak auto zabrzdi, jak se rozjede, jak se v nem sedi atd. Ctu testy co mi prijdou pod ruky z ruznych mist, internet je na to super medium a tak neni problem precist testy v italii, nemecku, francii, anglii, USA, japonsku atd a udelat si nejaky prehled. Nevim jak moc ctes tyto veci ty, zda mas opravdu takovy super prehled testu, nebo mas toto nacteno odnekud z ceskych, nemeckych zdroju, ale pokud ctes i tyto testy, tak musis videt jak jsou nastavene parametry. Pokud nekdo chce udelat test rodinnych vozu a zaradi tam auto typu one alfy, tak jak myslis, ze test skonci. A ze jsi to ty, tak ti ukazu onen nezavisly test Skoda vs. Alfa z HN:Souboj Škody Octavia RS s Alfou Romeo 156HN 2002Souboj, který má pro mne jasného vítěze - Škodu Octavia. Ve srovnání s Alfou Romeo 156 vyniknou její vyvážené vlastnosti. Naprosto drtivě octávka alfu válcuje po stránce jízdních vlastností, ergonomie prostoru pro řidiče a s ním spojeným pohodlím, stejně jako svou užitnou hodnotou. To jsou nejvýraznější plusy škodovky i když za zmínku stojí i bezchybné řazení, kvalita zpracování a výrazně nižší spotřeba. Alfa mne naproti tomu přímo vyděsila svými "nebezpečnými" jízdními vlastnostmi. Její velmi měkký podvozek obtížně zvládá jakoukoli nerovnost na vozovce. Pakliže se tak stane v zatáčce, koledujete si o návštěvu nemocnice - auto se rozvlní jak tanečnice a každý hrbol cítíte na volantu. I zvukové projevy kontaktu pneumatik s vozovkou jsou v takové situaci jsou alarmující. Výsledkem je, že emoce budící karosérie slibuje daleko větší sportovní zážitek, než si potom budete moci dovolit. Výkonové vlastnosti žíznivého šestiválce si pak bezpečně užijete pouze při demonstraci vlastního image na světelných křižovatkách a na rovných úsecích dálnic. I tak však musíte doufat, že vedle vás nebude stát Octavia RS. Předností alfy je jednoznačně statická a imageová prezentace, její design je i po několika letech velmi vyzývavý, což je u sportovních vozů velmi žádaný efekt. Soudě podle vzhledu, měl by být jednoznačným vítězem soupeř z Itálie. - ano toto je objetivni a dokonaly test. Promin, kdo tohle zpachal je bud 1. majitelem Skodovky, 2. mu za to nekdo slusne zaplatitl, 3. je totalni debi..l. Muzes si vybrat. A presne takove testy najdes ve vetsine casopisu zakoupitelnych v CR. A dost uz...
Goesi, tvá úvaha je sice hezká, ale nic nemění na tom, že ve statistikach JD Power, TUV i tebou uznavaného ADACU se Alfa umisťuje až na chvostu. Víceméně totožné výsledky ze tří různých zdrojů už o kvalitě, spolehlivosti AR a spokojenosti jejich majitelů něco napovídají. PS: "Předností alfy je jednoznačně statická a imageová prezentace". S tímto výrokem se nedá nesouhlasit.
ale ja s tim souhlasim, i kdyz dnes ten rozdil neni takovy jako kdysi a rozdil mezi nejlepsim a nejhorsim se vyrazne snizuje. S tim vyrokem sice nesouhlasim, ale budiz. Trochu bych tam pridal, ze neni moc seriovych vozu s takovymi parametry jako ma alfa a bylo by to kompletni :)
Se základní úvahou souhlasím, ale věta o "statické a imageové prezentaci" mi zvedá kufr Co takhle říct, že jsou to prostě krásný auta a kdo se nikdy neohlédl za 156 tak je mrtvý
Ja jednou ... a to auto se mi opravdu, ale opravdu nelibi :)A dejcham a ziju a pracuju a mrtvej sice budu ... "but not yet"
To by taky byla spatna veta, protoze me 156 prijde celkem skareda. Mimochodem, v ORS jsem nejel, ale v 156 V6/140 kW ano a i kdyz je auto designove hrozne (podle me), tak jizda byla dost dobra. Ten uryvek z HN, co sem dal goes, je naprosto otresny a rekl bych, ze jeho autor nikdy ve zminovane alfe nesedel, natoz aby ji ridil.
Goesi - podle mě je JDP naopak to nejspolehlivější určení kvalit auta. Prostě se zeptáš X-tisíc lidí, jak jsou spokojení s autem, které si koupili. Jak jim vyhovuje auto co do konstrukce, spolehlivosti, servisu, nákladů... CO může být objektivnější a směrodatnější, než názor lidí, kteří si ta auta koupili? Jmenuj mi JEDINOU automobilku, která dělá auta pro někoho jiného, než pro své zákazníky. Vždyť CO by mělo být směrodatnější, než spokojenost/nespokojenost majitelů? Smiř se s tím, že auta se dělají pro zákazníky a že nejlépe je ohodnotí jen a pouze zákazníci. Miluji pindy (teď nemyslím Tebe) blbečků z netu, který mají doma zrezlé fávo, nejsilnější v čem kdy jeli je fotrova Felina, ale budou se do krve a "zasvěceně" hádat, jestli je lepší Ipreza WRX STi, nebo Lancer Evo a spolehlivě "vědí", že Fabie mrdka a OII šit, ve kterém by se styděli objet náves. No a když máš auto, které se v tomto dotaze umístí velice vysoko, navíc ve společnosti nepochybně kvalitních značek (Lexus, Toyota,BWV...), které se ve statistikách spolehlivosti vede o něco málo lépe, než většina dalších aut evropského trhu a které většinou velmi boduje v různých srovnávacích testech různých medií, tak to asi o něčem přecijenom svědčí. No a když vezmeš, že jedno z aut téhle značky skončilo oproti všem očekáváním jako DRUHÉ v soutěži Evropské auto roku, tak to opravdu o něčem svědčí.Nebo Ti souhrn těchto faktů přijde jako pouhá náoda omyl, lež či manipulace?
souhlas, jiste, ze kvalita jde ruku v ruce se spokojenosti, malo kdo muze byt spokojeny s necim, co neni kvalitni. Na druhou stranu uzce zamerene auto muze uspokojit vyrazne mene lidi, nez univerzalni vuz defacto vhodny pro kazdeho a tak to vidim ja. Proste skodovky a auta podobneho razeni muzou uspokojit vyrazne vetsi spektrum populace, nez nejake exoty ala alfa, bmw atd. protoze u ted druhych uz je cena nekde jinde a tak lidi ocekavaji primou umeru vic penez - vic mista, vic penez - vsechno vetsi, lepsi, vybavenejsi a tak to holt neni a nikdy nebude. Takove Ferrari, byt je sebevykonejsi, tak proste v teto tabulce nikdy nevyhraje, nemuze z principu zamereni pro koho je stvorena. A pokud si nejake auto, zamerene treba pro sportovnejsi ridice koupi bezna rodina, tak opet nemuzou v nem najit uspokojeni z mista, kufru, pohodli, spotreby atd. a pak takove auto nemuz nikdy v takove ankete vyhrat. Tezko taky rict, jake spektrum aut zjistovali, zda je to omezeno nejakym rokem vyroby, nebo prostou zkusenosti s danym vozem, pak to opet muze vypadat jinak.Globalne je jiste dulezita spokojenost zakazniku, ale spokojenost porad nerika nic o kvalite vozu, tedy o tom, jak caste se s nim musi do servisu, jak casto nedojede kam muze. Napr. pokud vyrobim 1000 vozu a 10 z nich se totalne rosype na prach, 20 bude mit drobnou zavadu, tak muzu rict, ze 3% aut melo zavadu. Pokud vyrobim 500 vozu a 20 z nich bude mit drbnou zavadu, tak muzu rict, ze 4% z nich mela zavadu. A tak si clovek rekne, ze auto A je spolehlivejsi, ale je otazkou, zda 10 totalne rosypanych vozu neni horsi nez tech 20 zavad. Jak rikam, vse je o uhlu pohledu a nakonec ani to auto s mensim procentem poruch muze byt na tom daleko hur, nez auto s vetsim procentem poruch. Ono praskla zarovka je taky zavada, stejne jako praskla hlava na motoru...
Proč by specializované auto nemohlo uspokojit svého majitele víc, než auto univerzální? JDP NENÍ o tom, kolik majitelů celkem a v absolutní sumě je spokojeno s tím kterým svým vozem. Je o procentu stávajících spokojených majitelů. Počet prodaných aut, Jejich univerzálnost či speciálnost s tím nijak nesouvisí. Ostatně Lexus či BMW (jak sám píšeš) nejsou moc tuctovky. Píšeš, že Ferrari je sebevýkonější, ale v tabulce neboduje. Proč by mělo? Ta tabulka není o výkonu. Nejvýkonější nerovná se nejlepší v sumě svých vlastností. Ostatně z tohodle pohledu takový Koenigsegg...
Spatne se na to divas chlapce. Clovek kterej chce rodinny auto si prece nekoupi sportovni auto. Myslim ze ten pruzkum nepororovnaval absolutni hodnoty (napr. velikost kufru), ale to jak jsou zakaznici spokojeni...co tim chci rict...majitel sportovniho auto neocekava zavratnou velikost kufru, proto je i s malym kufre spokojen...takze nevidim duvod proc by se sportovni auta (treba Alfa hh) nemohla umistit na hornich prickach. Douvodem muze byt jen jejich nespokojenost. To ze k urcite znacce se vyjadri vic nez k jine je taky celkem jedno. Kdyz bude se sportovnim modelem 10 spokojenejch a jeden ne, tak je to lepsi nez kdyz je 500 lidni nespokojenejch a 20 spokejenejch...
Napsal jsi to presne, Vlado. Ale Goes je tak trochu trhly fanda jedne znacky, tak mu prominme :
Myslim ze prave takoveto ankety vypovidaji o hodnote a kvalitach auta. Toto množstvi dotazanych a rozsahly dotaznik ma ze statistickeho hlediska pomerne znacnou vypovidaci hodnotu. Spokojenost zakazniku je zpohledu automobilky nedulezitejsi parametr. Proto se jejich auta prodavaji, neztraci zakazniky a mnoho novych pritahnou a potom pochopitelne vydelavaji. Kdyz jsem s autem spokojeny neresim to ze jiny auto ma podle dalsich statisk o jednu zavadu na 100.000 km vic, jak to tady vetsina asi resi.
Kdo si ji v Anglii koupil nebyl zklamán, nevím proč to některým tak vadí a hned brečej. Buďme rádi, že se jim daří a její výroba zaměstná spoustu lidí! Byl jsem na dovče na jedněch španělskejch ostrovech, vozidla taxi tam byly téměř výhradně Mercedes combi, Toyota combi a Š Octavia combi - všchno TDI a jak je známo na taxikaření se špatný auta neberou. Nemá cenu to ale nijak přeceňovat , ty auta jsou dneska dost vyrovnaný, vesměs všechny dobrý , ale taky umístění Alfy je trefný.
:) Spanielsko - chudobnejsia krajina = lacnejsie taxikyV Nemecku jazdia hlavne Mercedesy E.-klasse, v Rakusku tiez, najnovsie vela Mazd 6 sem tam nejaka Octavia. Ale MB vedie.
No je vidět, že východňári spolu s Cikánama a Rusákama pořád ještě letí na Medvědy, že? Já nevím jestli taková Británie je "chudobnejsia krajina", ale tam jsou Oktavky (většinou SDI) a Mondea jako taxiky k vidění všude kde nejezdi ty klasické černé.
Ve Španělsku jsou Octavie jako taxi velmi časté, v Barceloně je to cca každé páté šestý taxi.
Škoda je normální plnohodnotné auto, a takové ty komentáře iba ...atd jsou marné a zoufalé výkřiky těch, kterým spíš vadí její množství na našich silnicích (a tím prodejní úspěšnost - z čehož profituje stát na daních) .
tomu nerozumim: na danich stat profituje stejne, at uz se prodavaji Skody nebo Oply. Kladem je samozrejme zamestnanost.
ja mám fabku 1,5 ročnu n.78000km, a kopec problémov-prkotín ktoré mi uberaju na spokojnosti,... ale vcelku auto jezdí.
Hlavne neni od veci se podivat na ta procenta. Pak clovek zjisti, ze prvnich deset znacek (a prvnich patnact modelu) se umistilo do peti procent od prvniho! A i ten posledni 33caty je jen o deset procent za prvnim. Takze to doklada zejmena vyrovnanost spokojenosti s jednotlivymi znackami.
ja bych JD Power interpretoval ne jako "pruzkum spokojenosti", ale pruzkum jak moc lidi od auta cekaji... tedy, cim vyssi umisteni, tim mene lidi od daneho auta ocekavali a tim spise naplnil jejich temer nulove ocekavani. Pokud bych si ja sel koupit Skodovku, necekam od ni nic a preste tohle mi splni a proto bych rekl, ze jsem spokojeny, protoze mi nemela z toho niceho co vzit, kdezto od takove alfy kazdy ceka absolutni maximum a tak je jasne, ze nemuze splnit nadmiru obrovske ocekavani. A takto bych JD Power interpretoval ja osobne. Ja vim, je to pro majitele aut z hornich pricek krute, ale je to tak.Takze prenesene receno, od skodovky nikdo nic nikdy nikde neocekava a presne tohle Skodovka na 100% splnuje, od alfy kazdy ocekava absolutni bezkompromisni maximum a to bohuzel neni schopna na 100% splnit zadne auto, tudiz ani alfa a tak kapku ztraci body, nicmene je nutno rict, ze prestizni znacky jsou dole, fuj znacky jsou nahore...
Sorry, ale zase jednou vypadáš jako blázen. Zrovna Škoda nahoře, zrovna Alfa dole - to už je sakra na provaz, co?
Ať je to přehlednější - vzaz byl Goesovi
moc pěkně interpretované a plně s tím souhlasím !!!!
Fakt meleš kraviny. Od šuntu jako je Alfa očekávat cokoliv jiného než průšvih může opravdu jen blázen.
Kolik jsi měl Alf, jaké typy a stáří?? Pokud osobně žádnou tak hačej ty TýTý. Nereaguj slovy tvůj známý známého,,,atd.
Jo a od Seata Arosy očekávají lidi strašně moc proto je tak nízko,jinak je samozřejmě dle Tebe jeden z nejlepších-už se probuď.
hele clovece ja napsal svuj vyklad pro JD Power, nemusis se do mne navazet za to, ze mam na to jiny pohled a nazor. Pokud se ti muj nazor nelibi, tak to slusnou formou sdel a jdi dal, popr. si pomysli to svoje a nereaguj
To Goes:můj názor zase je,že plácáš nesmysly,tak se nerozčiluj.Ty Tvůj názor můžeš psát a já ne?A pokud něco napíši do diskuze tak s tím počítám,že někdo bude reagovat-nebo ne?
nejsi na AR novacek tak bys mne mohl znat a taky na konci jsem dal toto: . pro odlehceni, vzal jsi to moc vazne
Jinak třeba Škodovky už zdaleka nejsou nejlevnější a očekávání kupců se podle toho také odvíjí.
vezmu svuj pohled -- potrebuji rodinny vuz, spolehlivy, za +- dobrou cenu se solidnim kufrem= koupim O2 a ona mi toto splni a jsem spokojeny. Kdyz koupim v tomto pripade Alfu, budu si rvat vlasy, malo mista, velka spotreba, zadny kufr..- potrebuji dynamicke auto - koupim O2, ma vleky kufr, solidne to jede, ale budu zklamany a nespokojeny, kdyz si koupim alfu, tak splni co chci..- vysledek? bavime se porad o stejnych vozech a pritom v jednom pripade jsme s autem spokojeni ve druhem ne. Je treba rict, ze vetsina kupcu Skodovky si ji kupuje pro jeji ucel, tedy rodinny vuz, malo kdo si koupi O2, aby se vyzival ve sporotvni jizde, proto u vetsiny majitelu Skodovka splnuje co od ni ocekavali. Kdezto takovou Alfu si v mensine koupi milovnici dynamiky a stylu, vetsinou si to koupi lidi, kterym se jen libi a nic vic a takove lidi, to auto zklame, protoze hodne zere, ma malo mista atd. Jsem si jisty, ze pokud by se majitelu ptali i na to, pro jaky ucel si auto kupovali, dosli bychom k tomu, ze vetsina lidi si auto kupuje jako premistovadlo a hodne da na styl auta a pak je u aut jako je alfa holt smula v tom, ze to auto temer nemuze uspokojit nejakeho cloveka, co ocekava rodinny vuz...
No jo,ale jak potom vysvětlíš umístění v anketě např.Huyndae nebo Fiatu?Jelikož jsou spíš levnější než Škoda-očekávání musí být ještě menší,ale přesto jsou zákazníci relativně nespokojeni.Přitom to jsou podobné svým účelem auta jako Škody.V každém případě je tato anketa celkem dobrá vizitka Škody,i když je samozřejmě subjektivní.
paulz: mne pripada, ze se spise Skoda na zapad od hranic snazi podbizet cenou. Porovnaval jsem Fabii a Punto v Nemecku, jsi moc deformovany ceskym trhem
ToMFilip:Chceš snad říci,že Punto je v Německu podstatně dražší než Fabie?Např.fiat punto Activa s klimou stojí 11500Euro,podobně vybavená krátká fabie 40kw bez klimy 9990 euro,47kw 10500euro.Ceny jsou zhruba vyrovnané,možná je mírně Fiat dražší.
Vyborne. Jen vyvracim tve: "Jelikož jsou spíš levnější než Škoda". Nerikam, ze je Punto podstatne drazsi.
To MFilip:Hyunday je určitě levnější a Stilo proti oktaviinejspíš taky.A nic to nemění na tom jak třeba Fiat v hodnocení spokojenosti dopadl.
tak to priste konkretizuj a nepis to obecne, protoze obecne to, cos napsal, pravda neni.
To Filip:Jasně jsem napsal cituji:/... např.Huyndae nebo Fiatu?Jelikož jsou spíš levnější než Škoda/-co je na tom nepravdivého,u Hyundae je to jasný a u Fiatu je Stilo taky levnější než Oktavie,že je Punto možná mírně dražší mírně než Fabie,přečti si laskavě znovu moji větu,osobně na tom nevidím nic nepochopitelného.
porovnaval jsi je v nemecku u nemeckych handleru, nebo na webu ?
na webu. Porovnaval jsem zakladni 5D verze se zakladnimi motory a zakladni vybavou
a tam je mozna problem
protoze z meho pohledu je skodovka jednim z nejlepsich vylozene rodinnych vozu a nic vic. Svym pojetim musi uspokojit temer kazdou beznou rodinu, pokud auto ma plnit funkci premistovadla pro rodinku. Kdezto ostatni auta uz v tomto kazdopadne vice ci mene zaostavaji. U znacek renomovanejsich ala Lexus je to zase o necem jinem, tam dle meho hraje dost image a tu to plni dobrou + dobre jizdni vlastnosti atd. Rekl bych i, ze velkym probleme alfy je to, ze uz je to vice nez 8 let stare auto bez zmeny a tak dnes uz vyrazne zaostava ve spouste veci a tak ji svym zpusobem to posledni misto patri. Jinak ja nevim, co znam lidi kolem sebe ruznych znacek, tak jsou spokojeni, nespokjeni, ale vetsina z nich je spis spokojena.
Goesi, ta tvá demagogická interpretace je úsměvná. Jak se za každou cenu snažíš prokázat, že Alfa se dostala na špatný konec žebříčku díky špatně zadaným otázkám či jejich špatnému pochopení ze strany majitelů aut.
To Goes:když Tvoje interpertace dost pokulhávala-čím dražší auto tím víc nespokojený majitel???To je moc zjednodušený výklad.Samozřejmě čím dražší auto tím větší nároky,ale neříkej že lidi si drahé auta kupují aby byli nespokojení. Jinak většina lidí ví co v cenové relaci kde vybírají mohou očekávat,až pokud se jim to nesplní jsou nespokojeni.
To goes:Plácáš nesmysly,a co Lexus-od toho dle Tebe neočekává nikdo nic?A jenom velký optimista čeká od Alfy superkvalitu.
Jako problém toho výzkumu spatřuju to, že 69% váhy je čistě subjektivní (přitažlivost 28 procent, spokojenost s prodejním zázemím a servisem 22 procent a celková cena vlastnictví 19 procent). Ono ostatně jinak ani není možné aby Fabia porazila BMW 5, Hondu Accord nebo Volvo S80!
Však je to také průzmum spokojenosti a to je subjektivní ukazatel. Fabia i Octavia měla tak dobré umístění i loni, letos je to ještě o kousek lepší...
pro celkovou váhu výsledků by mne zajímalo, jestli se někde uvádí kolik lidí ( nebo aut) se takovéto ankety účastnilo.
V článku je to uvedeno, 23 tisíc; od každého typu auta muselo být odevzdáno alespoň 50 kompletně vyplněných dotazníků, aby byl vůz do ankety zařazen.
Ten rebricek je iba o subjektivnom nazore majitela. Skodu na zapade vnimaju ako lacne auto s dobrym pomerom kvalita/cena prave kvoli nizkej cene. Majitel napriklad BMWcka ma uplne ine ocakavania ako majitel Skodovky. A ak este vyhadzuju nazory vymykajuce s priemeru, tak to uplne straca objektivnost. A porovnavat auto vyrobene pre Cesko s autom pre Anglicko sa neda, pretoze sa vopred vie, na aky trh pojde. V Anglicku maju volant na pravej strane.
budeš se divit, ale majitel nového BMW má absolutně stejné očekávání jako majitel nové Škody
Zdravím.Pokud si někdo myslí, že JD power je nesmysl, je to pravděpodobně pouze proto, že vlastní vůz z dolních končin žebříčku.Já sám vlastním Fiat Stilo a to ,že to auto spolu s dalšími Fiaty a Alfami je na ocasu žebříčku není způsobeno podle mě kvalitou těch vozů, která je dobrá a odpovídá ceně, ale naprosto nehorázně neprofesionální úrovní a neflexibilitou servisu Fiat a Alfa Romeo obecně (zkušenosti s Fiat Dojáček). Po chybě palubního počítače, který už rok hlásí závady, které neexistují, jsem tam jenkvůli diagnostice (!!!) byl 2x, trvalo dva dny než zdiagnostikovali závadu (náhradní vůz by poskytli pouze za plnou cenu), potom jsem čekal měsíc na součástky (u největšího dovozce Fiat v Čechách....), minulý čtvrtek díly dorazily, objednat na opravu se dalo až na toto úterý, přijel jsem tam v út ráno s tím, že auto potřebuji co nejdříve, dnes je čtvrtek odpoledne a auto (dá-li bůh a Fiat) budu mít dnes večer.Co bych dělal kdyby bylo auto nepojízdné ? Asi bych se šel oběsit.Nádhera. Zajímalo by mě, kolik času strávili po obědech a svačinách, že jim to trvalo 3 celé pracovní dny, t.j. 36 prac. HODIN.Podle mě je prostě kvalita aut v době automatizace hodně stabilní veličina, jde vždycky o lidi a o jednání servisu.A to v případě Fiatu nestojí ani za zlámanou grešli. V případě Škody funguje.U dealerů Fiatu si prostě myslí, že lidem zavřou ústa neustálým snižováním cen vozů.Dokud ale nezlepší kvalitu servisu, za pár let si o fiat nikdo neopře ani kolo, aby si ho nezamazal.Fiatu bije za minutu dvanáct.
Nevím proč by se nadalo porovnávat anglické a české auto, Auta nejsou vyráběna pro trh, kde se prodávají, ale pro trhy, na kterých se prodávají. To by se tam potom nedaly řadit ani Lexusy, vždyť to jsou Japonci. Po krachu Roveru by se do anglického výběru anglických aut moc značek nedostalo....
este raz. Raz som isiel vo Fabii vyrobenej pre Rakusko a ono to proste islo lepsie, lepsie som sa v tom citil, mechanicky to bolo lepsie urobene, ... ale to je len moj uplne subjektivny nazor. Podla mojho subjektivneho nazoru auta pre zapadnu Europu robia z lepsich materialov a viac si daju na nich zalezat.
Proc to opakujes? My uz vsichni vime, ze je to totalni nesmysl. Auta pro Rakousko a pro Cesko jsou vyrobena naprosto stejne - ve chvili, kdy vyjedou z tovarny, se jeste kolikrat ani nevi, na jaky pujdou trh.
Ale to nic nemeni na faktu, ze to nic neznamena, podivejte se na ty rozdily. Ptali se 23k lidi a rozdil je 0.1% mezi vitezi a 10% mezi nejhorsim a nejlepsim ))))))Takze je jasny, ze kazdej miluje svy auto a taky si myslim, ze kdyz si nekdo tady koupi Skodovku, tak si mysli, ze kupuje plecku a je mile prekvapen, ze se to da srovnavat aspon s VW. VW tu moc nejezdi,neb je to aussus )))
hlavne proboha nepripustit, ze by nekde mohli byt se Skodou spokojeni - to se na AR nenosi...
> A ak este vyhadzuju nazory vymykajuce s priemeru, tak to uplne straca objektivnost.V clanku je napsano "velké extrémy jsou vyřazeny"; to je IMHO naprosto spravne. O vyrazovani nazoru vymykajicich se prumeru tam neni ani slovo.> A porovnavat auto vyrobene pre Cesko s autom pre Anglicko sa neda, pretoze sa vopred vie, na aky trh pojdeA kde takove porovnani mas? Z pruzkumu proste vyplyva, ze Britove jsou se Skodovkami spokojeni.
Stavil by som sa neviem o co, ze tam bolo napisane, ze sa vyradzuju nazory vymykajuce sa z priemeru, lebo som to chcel citovat. Ak vyrazduju nejake nazory, tak to straca objektivnost. Ten rebricek je robeny podla uplne subjektivnych hodnoteni, tak ziadne nazory by nemali byt vyhadzovane.Raz som isiel vo Fabii vyrobenej pre Rakusko a ono to proste islo lepsie, lepsie som sa v tom citil, mechanicky to bolo lepsie urobene, ... ale to je len moj uplne subjektivny nazor. Podla mojho subjektivneho nazoru auta pre zapadnu Europu robia z lepsich materialov a viac si daju na nich zalezat.
Kaamo, vydel si ty niekedy ako sa vyrabaju auta? Asi nie ked tu pises take kraviny.Ten robos na linke nema moc casu rozmyslat nad tym kam sa to auto preda a ani ho to vobec nezaujima. Preco aj ked su vsetky rovnake. Nieco ine je vyroba s pravostrannym riadenim, ked niektore automobilky to mozu riesit vyrobou tychto variant na samostatnej linke. Potom samozrejme s ohladom na pocet vyrobenych kusov moze byt aj kvalita ina. Ale napr. vyroba stareho Pola pre Japonsko v BA prebiehala na rovnakom pase ako ostatne Pola a ziadny osobitny pristup k nemu nemali.A davat do niektorych aut ine materialy ("kvalitnejsie") je tiez riadna haluz. Neviem si dost dobre predstavit ako by bola riesena vyroba ked by sa rovnake suciastky robili s inych materialov. Ked si prestavim ze by som ako konstrukter mal brat do uvahy este aj tento variant tak ma z toho chyta des.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.