Jawa začne vyrábět litrovou čtyřtaktní motorku

19 komentářů

Antiautomat
2. září • 7:40

No super, takze pre 'chudobny' vychod lacne motorky a pre nas 'bohatych' luxusne stroje.
Tymto panovi odkazujem ze by lepsie spravil keby sa radsej venoval doma na zahrade svojej miesacke.

Drátík
6. září • 11:17

Rover623. Když už něco chcete psát, alespoň si ověřte fakta. Předpokládám, že jste si koupil buď řadu 250, nebo řadu 650. U řady 250 žádné šroubky neodpadávají, na fórech o tom není ani zmínka a jízdní vzorky motocyklů tím taky netrpěly. Výkon motoru je zcela adekvátní třídě a typu motocyklu, motor má v jízdních vzorcích najeto přes 100 000km a až na prasknutý spojkový koš v 90 000km se u něj neprojevila žádná závada - to samé u motorů zákazníků... takže předpokládám, že JAWA 250 nemáte.Pokud jste si koupil řadu 650, ano, tam se šroubky občas vyšroubovaly, ale výrobce doporučuje šrouby cca po prvních 500 a pak po dalších 1500 dotáhnout, potom již šrouby drží. Ale co proti tomu, že jste si koupil 650 svědčí je váš výrok, že je ji možné roztlačit a že si toho užijete. Neznám snad nikoho, kdo by jednobuch o takovém objemu byl schopný roztlačit a když už se to náhodou povede, už to nikdy opakovat nebudete. Co se týče výkonu motoru, se zcela adekvátní použitému motoru (BMW 650 má výkon stejný) a rozhodně netrpí nedostatkem výkonu a nutností častého podřazování. Chová se skoro jak traktor, od 3000 jede až do maxima, kopec - nekopec. Takže řadu 650 také nemáte...Před tím, než tady budete psát bludy, aspoň si zjistěte skutečná fakta. Sám 650 vlastním, osobně s ní nemám žádný problém /najeto cca 25 tis/ a šlape jak švýcarské hodinky (ale samozřejmě o problémech kolegů vím, ano, řada 650 trpěla některými dětskými nemocemi - praskající výplet, poddimenzovaný kabelový svazek a odcházení budíků) Jinak je to však dříč.JAWA se z řady 650 poučila (přeci jen to byl první velkoobjemový 4 takt po více než 40 letech) a nikdo nemohl tvrdit, že to bude 100procentně spolehlivé...Co se týče litru, rozhodně to není projekt označovaný jako typ 100, vývoj trvá delší dobu, ale JAWA se taky nikde s motocyklem neprezentovala a nepsala, kdy ho plánuje vyrábět. A právě aby nedošlo k tomu, co u řady 650 - že motorka bude mít konstrukční chyby, trvá vývoj delší dobu - stejně jako u řady 660, která ukazuje své kvality. A litrů už je vyrobeno několik kusů (více než 5), takže se rozhodně nejedná o výsledek 0.Bohužel u většinových internetových diskutérů platí, JAWU ještě ani neviděli, natož aby se na ní svezli a už naprosto přesně vědí, že to stojí zaprd a jízdní parametry jsou z doby kamené. Bohudík to není pravda, jízdní vlastnosti, konkrétně 660, jsou velmi dobré a nejsou u ní problémy, kterými nechvalně prosnula řada 650. Chápu a akceptuji osobní názor, když někdo řekne, že se mu 660 nelíbí a že si ji nekoupí. Ale naprosto pěním, pokud spousta internetových kecálků ví, jak to jede a to podle obrázku....

Rover623
1. září • 23:42

Taky jsem se před nějakým časem nechal uchvátit tradicí a motorku od Jawy, navzdory všem fórům na internetu jsem si koupil. Mohu říct jen jedno, vše co je o nových Jawách na internetových fórech popsáno je svatá pravda.Ta věc je extrémně poruchová, neustále z ní padají nějaké šroubky (ne že by je snad výrobce blbě dotáhl), ale jejich umístění a zajištění jsou tak tristní, že se to prostě vytřese. Jízdou to taky není žádná sláva, spíš průměr. To nejhorší je asi motor, velmi rychle mu dochází dech, takže se musí pořád řadit a se spolehlivostí to u něj není taky žádná sláva.To co chtějí dělat teď (projekt označovaný jako typ 100) už vyvíjejí přes 4 roky a výsledek nula a pokud to nakonec dopadne jako starší Jawy, nikdo si to nekoupí. Většina současných motorek funguje tak, že na to sednete, zmáčknete startér, ono to zakucká a jedete. Jawa ne, ta chytne a zhasne a takhle i několikrát dokola a staré dobré roztlačování z dob Pionýra si taky užijete

van Thomas
18. října • 20:13

Já jezdím na 650 Classic a nikdy jsem žádné potíže neměl. Startuje napoprvé a jezdí výborně. Jestli ono to nebude pazourama. :-P

ka-spel
3. září • 21:16

Tak skákání po start páce jsem si na motorce ČZ taky užil.

Húúú
1. září • 21:32

Tak tímto je JAWA předem mrtvá, to mi nikdo nevyvrátí. Kdyby se raděj soustředili na kubaturu 50, 125 nebo 250 ccm, ať lidi nemusej kupovat číňany a korejce.

eLzyx
1. září • 23:51

taky si myslím, že měli chytit příležitost za pačesy a začít dělat 125ccm v automatu, když od roku 2012 nám "Bčkařům" takové motocykly povolí řídit i bez oprávnění na motocykl. Myslím, že by mohlo mít solidní prodejní úspěchy.

Otakar Bureš
1. září • 21:11

Měl jsem Jawu 350. To byla panečku motorka. Navíc můj otec pracoval vTýnci nad Sázavou a znal se osobně s panem Janečkem. To byl pan šéf. Bohužel dnes už se o tom moc neví. Je to špatné, když mládež neví, kdo to byl Janeček, nebo Baťa.

Roman
2. září • 9:51

měl jsem taky JAWU 350, typ tuším 634 ? (je to už dlouho). 2x reklamován motor, že špatně pálil jeden válec, nakonec prý měněny válce, pořád to stálo za houby. Při rychlosti kolem 105 km/h se začala tak podivně vlnit že jsem neměl moc chuť pokračovat ve zvyšování rychlosti. Bubnové brzdy nebrzdily, i když byly pořádně odmaštěné. Tolik moje zkušenosti.

ka-spel
3. září • 21:14

Jo jenže 634 už byl vergl dělaný v osmdesátých letech.

PP
1. září • 20:30

tzv managment v Jawě se zbláznil. Na tento motor dostali velkou dotaci z EU před několika lety. Doteď nebyli schopni udělat fungující motorku bez problémů a teď chtěj vyrábět luxusní motorky. Chudáci vojáci až budou tlačit motorku. Běžte se podívat jak se staraj o fabriku to je jako v Chánově. Asi jim zbývá jedniná možnost uplatit lobisty z ministerstva a prodat do armády nefungující a nevyzkoušený motorky. Připomíná mi to akci Pandur. Nejsem proti Jawě, sám mám Jawu 250 z roju 1964 ale jsem proti neschonosti udělat něco pořádně. Měli na to dost času (20 roků)

kejkl
1. září • 19:51
ka-spel
3. září • 21:11

Tož takovou klasiku s moderním motorem za rozumnou cenu bych si klidně koupil.

Fantomas
1. září • 18:44

Motocykl Jawa za 250 tisíc je jako hodinky Prim za 100 tisíc :-))

CyberVic
1. září • 22:33

To ma spravdu, oboji si najde sveho zakaznika... Treba PRIMky s timhle udelaly docela terno, proc konkurovat cinskejm hodinkam za 600kc, kdyz muzes delat neco rozumnyho?

Fantomas
2. září • 7:40

Kolik asi tak prodali těch hodinek za 100 litrů? ;-)

CyberVic
2. září • 8:07

Treba 100, ale videlali na nich vic, nez na 100tisicich hodinek za 600kc... ktery by stejne neprodali...:-)

Fantomas
2. září • 16:04

Takže z vašich počtů vyplývá, že prodávají hodinky ukrutně předražené, když na těch pár kusech tolik "vidělali" ;-)

Fantomas
1. září • 18:47

Doporučujeme

Články odjinud