Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Toyota zcela jistě neobnoví v pondělí výrobu ve všech svých závodech v Japonsku. Mitsubishi je na tom stejně, neobnoví ji zcela jistě do středy. Následují tak automobilky Honda a Nissan, které oznámily podobná opatření již dříve.

Toyota vyrábí v Japonsku čtyřicet pět procent svých automobilů. Podle představitelů společnosti ale automobilka neobnoví výrobu, dokud nebude zajištěna bezpečnost na pracovištích. Na rozdíl od Hondy, jejíž jeden dělník při zemětřesení zemřel, však v Toyotě nebyl žádný zaměstnanec ani zraněn.

Automobilky zastavily výrobu i kvůli tomu, aby jejich zaměstnanci mohli vyhledat své nejbližší. Mnozí lidé jsou v severní oblasti Japonska, kde se postižené závody nacházejí, stále nezvěstní a telefonní spojení nefunguje.

Toyota plánovala vyrobit v tomto roce v Japonsku 3,89 milionu aut (včetně nákladních vozů Hino a minivozů Daihatsu). Je to o čtyři procenta méně než v roce 2010, ale stále to reprezentuje téměř polovinu celkové produkce – ta by měla činit 8,69 milionu vozů.

Představitelé postižených automobilek se obávají, jaké škody ještě v jednotlivých závodech objeví. Navíc musí zajistit dodávky dílů od jednotlivých externích výrobců a dodavatelů.

Automobilkám Mazda a Suzuki se katastrofa vyhnula, protože jejich závody leží v jiných částech Japonska. Ale i ony mohou být v nejbližších dnech postiženy výpadky dodávek dílů potřebných k výrobě vozů. 

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků