Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Toyota zcela jistě neobnoví v pondělí výrobu ve všech svých závodech v Japonsku. Mitsubishi je na tom stejně, neobnoví ji zcela jistě do středy. Následují tak automobilky Honda a Nissan, které oznámily podobná opatření již dříve.

Toyota vyrábí v Japonsku čtyřicet pět procent svých automobilů. Podle představitelů společnosti ale automobilka neobnoví výrobu, dokud nebude zajištěna bezpečnost na pracovištích. Na rozdíl od Hondy, jejíž jeden dělník při zemětřesení zemřel, však v Toyotě nebyl žádný zaměstnanec ani zraněn.

Automobilky zastavily výrobu i kvůli tomu, aby jejich zaměstnanci mohli vyhledat své nejbližší. Mnozí lidé jsou v severní oblasti Japonska, kde se postižené závody nacházejí, stále nezvěstní a telefonní spojení nefunguje.

Toyota plánovala vyrobit v tomto roce v Japonsku 3,89 milionu aut (včetně nákladních vozů Hino a minivozů Daihatsu). Je to o čtyři procenta méně než v roce 2010, ale stále to reprezentuje téměř polovinu celkové produkce – ta by měla činit 8,69 milionu vozů.

Představitelé postižených automobilek se obávají, jaké škody ještě v jednotlivých závodech objeví. Navíc musí zajistit dodávky dílů od jednotlivých externích výrobců a dodavatelů.

Automobilkám Mazda a Suzuki se katastrofa vyhnula, protože jejich závody leží v jiných částech Japonska. Ale i ony mohou být v nejbližších dnech postiženy výpadky dodávek dílů potřebných k výrobě vozů. 

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek