Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Toyota zcela jistě neobnoví v pondělí výrobu ve všech svých závodech v Japonsku. Mitsubishi je na tom stejně, neobnoví ji zcela jistě do středy. Následují tak automobilky Honda a Nissan, které oznámily podobná opatření již dříve.

Toyota vyrábí v Japonsku čtyřicet pět procent svých automobilů. Podle představitelů společnosti ale automobilka neobnoví výrobu, dokud nebude zajištěna bezpečnost na pracovištích. Na rozdíl od Hondy, jejíž jeden dělník při zemětřesení zemřel, však v Toyotě nebyl žádný zaměstnanec ani zraněn.

Automobilky zastavily výrobu i kvůli tomu, aby jejich zaměstnanci mohli vyhledat své nejbližší. Mnozí lidé jsou v severní oblasti Japonska, kde se postižené závody nacházejí, stále nezvěstní a telefonní spojení nefunguje.

Toyota plánovala vyrobit v tomto roce v Japonsku 3,89 milionu aut (včetně nákladních vozů Hino a minivozů Daihatsu). Je to o čtyři procenta méně než v roce 2010, ale stále to reprezentuje téměř polovinu celkové produkce – ta by měla činit 8,69 milionu vozů.

Představitelé postižených automobilek se obávají, jaké škody ještě v jednotlivých závodech objeví. Navíc musí zajistit dodávky dílů od jednotlivých externích výrobců a dodavatelů.

Automobilkám Mazda a Suzuki se katastrofa vyhnula, protože jejich závody leží v jiných částech Japonska. Ale i ony mohou být v nejbližších dnech postiženy výpadky dodávek dílů potřebných k výrobě vozů. 

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků