Japonské automobilky měří radiaci, bojí se odlivu zákazníků

Honda, Toyota a Nissan se bojí, že by se od nich hlavně v USA mohli odvrátit zákazníci. Ty by k nezájmu o japonské vozy mohla vést obava, že automobily budou kontaminované. Proto se výrobci rozhodli, že je sami začnou kontrolovat. Vyhlásili, že vozy, které by mohly ohrozit zdraví přepravců, prodejců a v konečné fázi i zákazníků nikdy neopustí zemi.

„Objevuje se samozřejmě spousta dezinformací a fám. Za nás ale mohu slíbit, že budeme monitorovat všechny naše přístavy a naše vozy. Zajistíme, aby se do Spojených států nedostal jediný vůz, na němž by ulpěla byť jen částečka radioaktivního materiálu,“ řekl Dave Reuter, jeden z představitelů společnosti Nissan USA, v telefonickém rozhovoru s Automotive News.

Nissan dnes, Toyota a Honda zítra

Nissan oznámil, že dnes obnoví v omezené míře provoz v pěti japonských závodech. Nejprve zahájí výrobu náhradních dílů a komponentů pro zahraniční produkci. Výrobu aut chce obnovit ve čtvrtek. Delší dobu ale bude trvat obnova závodu na motory v Iwaki.

Honda chce zahájit výrobu dílů pro montážní závody v zahraničí v tomto týdnu, stejně tak i největší světová automobilka Toyota. Ta nechá všech svých 12 hlavních montážních závodů v Japonsku zavřených do zítra. Všechny japonské automobilky by se měly vrátit k plnému provozu do konce měsíce.

Podle makléřské společnosti Nomura bude mít zemětřesení pouze omezený dopad na zisky japonských automobilek. Je to proto, že Toyota v Japonsku vyrábí jen o málo více než třetinu svých automobilů, u Nissanu a Hondy činí podíl japonské produkce méně než čtvrtinu.
 

Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2008
Stav: 119 041 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 177 644 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků