Japonské automobilky měří radiaci, bojí se odlivu zákazníků

Honda, Toyota a Nissan se bojí, že by se od nich hlavně v USA mohli odvrátit zákazníci. Ty by k nezájmu o japonské vozy mohla vést obava, že automobily budou kontaminované. Proto se výrobci rozhodli, že je sami začnou kontrolovat. Vyhlásili, že vozy, které by mohly ohrozit zdraví přepravců, prodejců a v konečné fázi i zákazníků nikdy neopustí zemi.

„Objevuje se samozřejmě spousta dezinformací a fám. Za nás ale mohu slíbit, že budeme monitorovat všechny naše přístavy a naše vozy. Zajistíme, aby se do Spojených států nedostal jediný vůz, na němž by ulpěla byť jen částečka radioaktivního materiálu,“ řekl Dave Reuter, jeden z představitelů společnosti Nissan USA, v telefonickém rozhovoru s Automotive News.

Nissan dnes, Toyota a Honda zítra

Nissan oznámil, že dnes obnoví v omezené míře provoz v pěti japonských závodech. Nejprve zahájí výrobu náhradních dílů a komponentů pro zahraniční produkci. Výrobu aut chce obnovit ve čtvrtek. Delší dobu ale bude trvat obnova závodu na motory v Iwaki.

Honda chce zahájit výrobu dílů pro montážní závody v zahraničí v tomto týdnu, stejně tak i největší světová automobilka Toyota. Ta nechá všech svých 12 hlavních montážních závodů v Japonsku zavřených do zítra. Všechny japonské automobilky by se měly vrátit k plnému provozu do konce měsíce.

Podle makléřské společnosti Nomura bude mít zemětřesení pouze omezený dopad na zisky japonských automobilek. Je to proto, že Toyota v Japonsku vyrábí jen o málo více než třetinu svých automobilů, u Nissanu a Hondy činí podíl japonské produkce méně než čtvrtinu.
 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků