Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Společnosti Subaru, Mazda a Toyota se po dlouhém váhání pozvolna přidávají ke zbytku světa a posilují své postavení v segmentu elektromobilů.

Není to tak dávno, kdy se Toyota chlubila intenzivní prací na pohonu pomocí vodíkových palivových článků. Nyní však výrobce svůj postoj přehodnotil a hodlá se kromě hybridů více zaměřit také na běžné elektromobily. Do segmentu ale chtějí ve velkém vstoupit i další značky. Mazda plánuje představení prvního elektromobilu v roce 2019, od Subaru se jej dočkáme o dva roky později.

„Průmysl se mění a na elektromobily se zaměřuje více než kdy předtím,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, ředitel Fuji Heavy Industries, vlastníka Subaru.

Elektromobily | Technika | Byznys

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Ve srovnání s konkurencí byl vstup těchto tří automobilek do segmentu elektromobilů váhavější. Do nedávné doby Subaru nabízelo jediný hybridně poháněný vůz, avšak v modelové nabídce pro rok 2017 už jej nenajdete. Zkrátka o něj nebyl zájem. Ani nabídka Mazdy není příliš pestrá — značka aktuálně nabízí pouze hybridní provedení Mazdy 3 a to pouze v Japonsku.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Fuji Heavy Industries je v alianci také s Mazdou, dá se předpokládat, že v blízké době dojde u Toyoty, Mazdy a Subaru ke spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků