Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Společnosti Subaru, Mazda a Toyota se po dlouhém váhání pozvolna přidávají ke zbytku světa a posilují své postavení v segmentu elektromobilů.

Není to tak dávno, kdy se Toyota chlubila intenzivní prací na pohonu pomocí vodíkových palivových článků. Nyní však výrobce svůj postoj přehodnotil a hodlá se kromě hybridů více zaměřit také na běžné elektromobily. Do segmentu ale chtějí ve velkém vstoupit i další značky. Mazda plánuje představení prvního elektromobilu v roce 2019, od Subaru se jej dočkáme o dva roky později.

„Průmysl se mění a na elektromobily se zaměřuje více než kdy předtím,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, ředitel Fuji Heavy Industries, vlastníka Subaru.

Elektromobily | Technika | Byznys

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Ve srovnání s konkurencí byl vstup těchto tří automobilek do segmentu elektromobilů váhavější. Do nedávné doby Subaru nabízelo jediný hybridně poháněný vůz, avšak v modelové nabídce pro rok 2017 už jej nenajdete. Zkrátka o něj nebyl zájem. Ani nabídka Mazdy není příliš pestrá — značka aktuálně nabízí pouze hybridní provedení Mazdy 3 a to pouze v Japonsku.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Fuji Heavy Industries je v alianci také s Mazdou, dá se předpokládat, že v blízké době dojde u Toyoty, Mazdy a Subaru ke spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků