Japonské a jihokorejské vozy nejspolehlivějšími

Prudký propad u Porsche a drtivý úspěch asiatů. To jsou výsledky americké ankety časopisu Consumer Reports.

Zúčastnilo se jí 1,4 milionu čtenářů tohoto magazínu, kteří si během předchozích tří let pořídili nové auto, přičemž se bral v potaz seznam konkrétních potenciálních potíží, spojených s provozem vozu. Výsledky jsou pro Evropana v některých ohledech překvapivé, posuďte sami. Výzkum se týkal konkrétních modelů nabízených na americkém trhu a vysoký počet respondentů do značné míry potvrzuje jistou relevanci jeho výsledků.

Výrobky japonských a jihokorejských automobilek byly vyhodnoceny jako nejspolehlivější, přičemž rekordmanem se staly vozy Scion, patřící do impéria Toyoty a mířící k mladým zákazníkům. Ačkoli většina výrobců luxusních aut zaznamenala jisté zlepšení pověsti, první desítku opanovaly výrobci „běžných“ vozů. Do skupiny velkých hráčů patří opět Acura na druhém a Lexus na pátém místě, silnou pětku doplňují Honda na třetím a Toyota na čtvrtém místě.

Ačkoli Mercedes-Benz od loňska zaznamenal jisté zlepšení své reputace v ohledu ke spolehlivosti, ale žádný z jeho modelů se ve zmíněném průzkumu neumístil lépe než v průměru. Také Audi se zlepšuje, dvě třetiny z jeho modelů dopadly v průměru či mírném nadprůměru, Volkswagen dopadl ještě o něco lépe, ale modely Passat, Touareg a Eos byly hodnoceny jako podprůměrné. I BMW zaznamenalo zlepšení pověsti, když se většina verzí trojkové a pětkové řady dostala nad průměr, podobně jako „šestky“. Naopak Porsche kupodivu zaznamenalo meziroční propad o plných deset příček, což je pro stuttgartského výrobce jistě důvod k zamyšlení..

Nejlépe z detroitské „velké trojky“ dopadl Ford, jehož značka Lincoln skončila na velmi slušném jedenáctém místě. Podle výsledků ankety je většina z amerických osobáků Ford kvalitativně srovnatelná s japonskými výrobky, celkové hodnocení koncernu FMC však utrpělo díky jeho SUV a pick-upům. Koncern General Motors dopadl o poznání hůře, jeho nejlepší značka Buick si musela vystačit až s osmnáctou pozicí. Zhruba čtvrtina z produktů GM obsadila příčky hluboko pod průměrem. A nejhůře dopadl Chrysler, neboť dvě třetiny z jeho výrobků nepřekročily ve statistice hranici průměru.   

Vůbec nejhůře hodnoceným modelem celé statistiky se stal kabriolet Chrysler Sebring, který vykazuje trojnásobné množství poruch než je průměr. Naopak nejspolehlivějším autem se jeví malý kombík Scion xD, jenž zaznamenal pouhou pětinu závad ve srovnání s průměrnou hodnotou.  

Klepněte pro větší obrázek
Scion xD
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků