Japonci jsou v USA stále úspěšnější. Proč? Zde je jedno z vysvětlení

Japonci jsou v USA stále úspěšnější. Proč? Zde je jedno z vysvětlení

Tržní podíl japonských automobilek v USA byl 34,9 procent v roce 2011. O rok později vzrostl o dvě procenta na 36,9 procent.

Co za tím stálo? Jen kvalita vozů?

Zde je trochu překvapivé vysvětlení. Loni dealerství japonských vozů přijala dalších 11 894 zaměstnanců. Přitom prodejen japonských vozů nijak výrazně nepřibylo, spíše naopak.

Suzuki se z USA stáhlo a ostatní japonští výrobci nijak neexpandovali. Například Toyota Group v roce 2012 otevřela jen tři nová dealerství, všechny pro vozy značky Lexus.

Tato fakta uvedla ve své poslední zprávě Asociace japonských automobilových výrobců (JAMA) ve Washingtonu. 

Loňské přijetí dalších 11 894 zaměstnanců znamenalo, že každý obchod zaměstnával v roce 2012 v průměru 57,7 lidí (v roce 2011 to bylo 53,2 lidí).

Jak se to promítlo v prodejích?

Hodně výrazně. Zatímco v roce 2011 na jednoho prodavače připadalo 14,1 prodaných automobilů, v roce 2012 to už bylo 16,3.   

Výstižné vše okomentoval analytik Lindsay Chapell: „Otevření nových dealerství neznamená nezbytně, že to automaticky povzbudí byznys. Vždyť japonští výrobci měli loni v USA méně obchodů. Budovy neprodávají a neopravují vozy. To dělají lidé.“ 
 

Doporučujeme

Články odjinud