Japonci jsou v USA stále úspěšnější. Proč? Zde je jedno z vysvětlení

Tržní podíl japonských automobilek v USA byl 34,9 procent v roce 2011. O rok později vzrostl o dvě procenta na 36,9 procent.

Co za tím stálo? Jen kvalita vozů?

Zde je trochu překvapivé vysvětlení. Loni dealerství japonských vozů přijala dalších 11 894 zaměstnanců. Přitom prodejen japonských vozů nijak výrazně nepřibylo, spíše naopak.

Suzuki se z USA stáhlo a ostatní japonští výrobci nijak neexpandovali. Například Toyota Group v roce 2012 otevřela jen tři nová dealerství, všechny pro vozy značky Lexus.

Tato fakta uvedla ve své poslední zprávě Asociace japonských automobilových výrobců (JAMA) ve Washingtonu. 

Loňské přijetí dalších 11 894 zaměstnanců znamenalo, že každý obchod zaměstnával v roce 2012 v průměru 57,7 lidí (v roce 2011 to bylo 53,2 lidí).

Jak se to promítlo v prodejích?

Hodně výrazně. Zatímco v roce 2011 na jednoho prodavače připadalo 14,1 prodaných automobilů, v roce 2012 to už bylo 16,3.   

Výstižné vše okomentoval analytik Lindsay Chapell: „Otevření nových dealerství neznamená nezbytně, že to automaticky povzbudí byznys. Vždyť japonští výrobci měli loni v USA méně obchodů. Budovy neprodávají a neopravují vozy. To dělají lidé.“ 
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků