Japonci již také odtučňují svá auta

Omezování hmotnosti jako účinný recept na snižování spotřeby pohonných hmot a surovin se stává populárním i v Japonsku. Zatím je totiž běžná praxe taková, že každý následnický model je větší a těžší než jeho předchůdce. K prvním automobilkám, které si v Japonsku potřebu redkuce váhy uvědomily, patří Mazda. Díky snahám jejích představitelů je současná generace modelu Mazda 2 o rovný metrák lehčí než jeho předchůdce. Mazda zároveň oznámila, že v roce 2011 budou již všechny její modely patřit do lehčích váhových kategorií. Také díky tomu má průměrná spotřeba vozu Mazda v roce 2015 klesnout oproti současnému stavu o 30%.

Ale ani ostatní japonské automobilky nespí. Nissan chce, aby jeho vozy byly za deset let o 15% lehčí než jsou ty současné, Toyota ustanovila komisi, jež prozkoumá způsoby, jakými bude možno snížit hmotnost jejích aut o 10%. Tak či onak, možnosti úspor lze rozdělit do tří základních skupin: širší používání lehkých materiálů (slitiny hliníku, uhlíková vlákna), užívání moderních konstrukčních metod a snižování celkových rozměrů vozidel. Problémem zůstává skutečnost, že používání moderních lehkých materiálů je podstatně náročnější než v případě konvenční, ale těžké oceli, takže je třeba, aby se zvláště dodavatelé zvýšené popávce po těchto materiálech přizpůsobili.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků