Jänner Rally 2012: vládla Škoda Fabia Super 2000

Jänner rally, úvodní podnik Mistrovství Evropy a současně Mistrovství ČR, opanoval tým Škoda Motorsport a vozy Fabia Super 2000.

Vítězi se stala posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler z továrního týmu Škoda Motorsport, druzí skončili jejich týmoví kolegové Juho Hänninen/Mikko Markkula (oba Škoda Fabia S2000). Třetí místo obsadili Beppo Harrach/A. Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), na čtvrté pozici o pouhých 0.2 (!!) sekundy za nimi se umístili Raimund Baumschlager/ Klaus Wicha s privátní Fabií Super 2000. Pátý skončil Václav Pech a Petr Uher s vozem Mini John Cooper Works S2000, šestí pak Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000 Evolution . 

Zimní podmínky

Soutěž se jela v okolí rakouského Freistadtu za hustého sněžení na trati pokryté ledem. Hänninen předvedl v první etapě úchvatný finiš, když se z 16. pozice po první rychlostní zkoušce probojoval až do průběžného vedení. To však v druhé etapě kvůli vytrvalému sněžení neudržel, neboť – jako nejrychlejší jezdec prvního dne – vyjel na zasněženou a zledovatělou trať opět jako první a ztrácel tak „čištěním“ tratě drahocenně vybojované vteřiny.

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz Jan Kopecký v plném tempu na trati v okolí rakouského Freistadtu.

I druhý pilot továrního týmu Jan Kopecký, který startuje v letošní sezoně s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem, se po celý první den potýkal se startovním pořadím daným nízkým startovním číslem. Přesto se z průběžné páté příčky v páteční etapě posouval pořadím vzhůru a první den končil na třetím místě.

Druhý den pokračovali Kopecký s Dreslerem v nastoleném rytmu a v sobotní třetí
rychlostní zkoušce se dostali do vedení, které od té doby již nepustili.

Jan Kopecký po dojezdu řekl: „Celá soutěž se jela v obtížných podmínkách, náš výkon postupně gradoval. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní přípravu vozu, s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem slavíme hned zkraje první společné sezony vítězství na těžké soutěži.“

Po půl roce

Pavel Valoušek s navigátorem Zdenkem Hrůzou a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution si v úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu vyjeli šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo (podle vyjádření týmu) nevhodné nastavení podvozku vozu a také zřejmě fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze.

Pavel Valoušek  se na sněhu a ledu očividně trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod, proč tomu tak bylo, se ukázal ve druhé etapě, kdy začal zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousával vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracoval na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhrál 2 RZ).

Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000.

Klepněte pro větší obrázek
Pavel Valoušek byl ze svého výkonu rozpačitý. 

Pavel Valoušek svůj výkon okomentoval takto: „Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků