Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Ford Fiesta stále bojuje o pozici nejprodávanějšího malého auta v Evropě. Není proto divu, odtajňovaná přicházející, již sedmá generace, zajímá obrovské množství zákazníků.

Proč se opozdila, a proč má hned tolik verzí?

Současná fiesta se nabízí již od roku 2008. Za tu dobu udělal automobilový svět velký krok dopředu. Sice to lidé od Fordu nepřiznají, ale s modelem se řadu let váhalo, neboť určitou dobu nebylo stoprocentně jisté, zda automobilka s modrým oválem ve znaku neukončí své působení na evropském trhu. Když už se časy zase zlepšily a evropský Ford začal vydělávat, bylo nutné náročným evropským zákazníkům nabídnout opravdu špičkové malé auto. Na tento trh totiž nestačí přivézt nějaký jiný malý vůz a nazvat ho fiestou. Proto se tu najednou objevil větší než malý Ford Ka+, a proto bude mít nová fiesta tolik vylepšení. To samozřejmě stálo čas. A proč tolik verzí? I když se v tomto segmentu městských vozů také začínají objevovat SUV, a stále existují i malá MPV, hlavní proud zákazníků si žádá hatchbacky. Ale stylové, a pokud možno dobře vybavené. Proto velká část lidí neváhá zaplatit  ne úplně zanedbatelný obnos za verzi Active nebo ST Line, přestože na sportovních nebo terénních schopnostech se v porovnání s klasickou fiestou téměř nic nemění.

Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků