Jakou stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovém průmyslu?

Zpráva, že Volkswagen podváděl při měření emisí svých naftových motorů, obletěla svět jako tlaková vlna. V reakci na to včera podal nejvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozorčí radě svou rezignaci. Nevzal to přímo na sebe, ale cítí se zodpovědný a chce uvolnit cestu, aby se mohl Volkswagen po tomto obrovském skandálu znovu postavit na nohy.

Zajímavosti | Dieselgate | Palivo | Krimi | Byznys | Volkswagen

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

V roce 1973 vystudoval Martin Winterkorn materiálové inženýrství a metalurgii na univerzitě ve Stuttgartu a v roce 1977 získal doktorát institutu Maxe Plancka. V témže roce nastoupil do oddělení vývoje společnosti Bosch a v letech 1978 až 1981 vedl oddělení vývoje chladících kompresorů.

V roce 1981 nastoupil k Audi a byl u něj zodpovědný za kvalitu. Měl velký podíl na tom, že se Audi na přelomu 80. a 90. let dostalo mezi prémiové značky.

Retro | Luxusní auta | Sedany | Audi

Audi V8 (1988-1993): Luxusní pokus s vidlicovým osmiválcem

Do Volkswagenu nastoupil v roce 1993 jako vedoucí oddělení kvality a v roce 1994 se stal generálním ředitelem Volkswagenu. Od roku 1995 byl zodpovědný za produktový management celého koncernu (kam už spadala i česká Škoda) a v lednu 1996 se stal členem správní rady značky VW v oblasti technického vývoje, kde nahradil Herberta Schustera.

Stejnou funkci zastával od roku 2000 i v radě celého koncernu Volkswagen a například stál za tím, aby se do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, když přesvědčil tehdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Testy | Video | Srovnávací testy | Škoda | Sedany | Volkswagen | Škoda Superb | Volkswagen Passat

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Od března 2002 vedl Winterkorn správní radu skupiny Audi, kam spadaly i značky Seat a Lamborghini. Od ledna 2003 byl pak zodpovědný za technický vývoj skupiny Audi. Současně byl stále členem správní rady koncernu Volkswagen.

Do funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen nastoupil 1. ledna 2007, když nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozici nejvyššího muže koncernu Volkswagen vydržel do 23. září 2015, kdy podal dozorčí radě svou rezignaci v reakci na skandál s podváděním při měření emisí dieselových motorů.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků