Jakou cenu má helma Ayrtona Senny? 1,8 milionu korun

Uplynulý víkend padaly rekordy na aukci pořádané společností Silverstone Auctions. Dražila se historická závodní auta. Prodávalo se 77 vozů, prodáno nakonec bylo 74 % z nich. A k tomu ještě automobilové sběratelské předměty. Noví majitelé za ně zaplatili celkem rekordních 1,7 milionu liber (v přepočtu 42,5 milionu korun). 

Nejvíce stál úžasný 1958 Tojeiro Jaguar - 286 000 liber (7,15 milionu korun). Ovšem tento vůz nebyl jediný, za který byla utracena vydána šestimístná částka. Krásný 1960 Aston Martin DB4 Series 2 byl prodán za 170 000 liber (4,25 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázek
1958 Tojeiro Jaguar byl prodán za 286 000 liber.

Velké peníze byly utraceny také za předměty z jedné automobilové sbírky, celková částka se vyšplhala na 180 000 liber. K nejcennějším patřila poškozená helma (na snímku nahoře) legendárního brazilského jezdce F1 Ayrtona Senny, byla prodána za 71 500 liber (1,8 milionu korun). Což bylo o hodně více, než se před aukcí odhadovali experti dražební společnosti – ti se domnívali, že bude prodána maximálně za 42–50 000 liber.

Další rekordní částka byla zaplacena za 1904 Oldsmobile ‘Curved Dash’. Nový majitel za více než sto let starý vůz neváhal utratit 30 250 liber (756 250 korun).

Klepněte pro větší obrázek
1960 Aston Martin DB4 Series 2 byl prodán za 170 000 liber.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků