Jako v Le Mans: 24 hodin na českém elektroskútru

Český elektroskútr překvapil svým výkonem. Propagátoři elektrických vozidel s ním ustavili světový rekord v dosud neexistující disciplíně, když na velodromu v Praze-Strašnicích ujeli na jednostopém stroji za 24 hodin 1136,3 kilometru. Rekordní jízda probíhala na sériově vyráběném elektrickém skútru české výroby a dohlíželi na ni komisaři z pelhřimovské agentury Dobrý den, kteří rekord zapíšou do České knihy rekordů.

skutr.jpg skutr na trati.jpg

Organizátoři rekordní jízdy chtěli vyzkoušet, co dokáže elektroskútr v reálném prostředí, a vozidlo předčilo jejich očekávání, protože v daném čase ujelo asi o dvacet procent větší vzdálenost, než odhadovali.

Na stroji se střídali jezdci jako při závodě 24 hodin Le Mans a technici přibližně v hodinových intervalech měnili pohonné akumulátory za nově nabité. Jeden akumulátor by měl skútr pohánět až pět hodin, ale technici ho měnili dříve, aby předešli případným technickým potížím.

Hlavní předností elektrického skútru jsou podle propagátorů elektrických vozidel nízké náklady na provoz - ujetí stokilometrové trati stojí necelou pětikorunu. Skútr může na jedno nabití ujet až 120 kilometrů, maximální rychlost může přesáhnout 50 kilometrů v hodině.

Elektrické motory jsou účinnější než spalovací; zatímco u spalovacího motoru slouží k pohybu vozidla jen asi 35 procent spotřebované energie a zbytek se přemění na teplo, efektivita elektromotoru je devadesátiprocentní. Ten bývá u skútrů zabudován v zadním kole, takže se energie přenáší přímo na vozovku.

Životnost akumulátoru je asi 100 tisíc kilometrů. Elektrické skútry mají také zvýhodněné povinné ručení, nulovou silniční daň a při dobíjení z domácí elektrické sítě se jezdce netýká žádná spotřební daň za pohonné hmoty.

Zdroj: www.E15

 

 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 66 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků