Jaká jsou nejlepší auta pro tahání přívěsů? Známe vítěze

Pokud vybíráte auto s tažným zařízením, je pro vás nejspíš klíčová hmotnost přívěsu, který za auto můžete „zapřáhnout“. Jenže kromě toho hraje důležitou roli také ovladatelnost auta v zatáčkách a jeho stabilita při jízdě či brzdění. Britský magazín AutoExpress dal dohromady test přesně 43 různých modelů a ty vystavil celé řadě náročných zkoušek, které měly simulovat cestu čtyřčlenné rodiny s vybavením a karavanem za zády.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejlepším autem pro tahání přívěsů se pro rok 2016 stal Land Rover Discovery. Z levnějších modelů si odneslo vítězství MG6 nebo Renault Captur

Absolutním vítězem pro rok 2016 se stal Land Rover Discovery, který si redaktoři oblíbili pro jeho univerzálnost, komfort i výbavu na palubě. Důležitou roli ale samozřejmě sehrál také třílitrový vidlicový šestiválec, který dokázal i s karavanem a nemalou zátěží na palubě poměrně ochotně zrychlovat - zrychlení z 30 na 60 mil/h (42 - 97 km/h) mu zabralo 11,2 sekundy, k akceleraci ze 40 na 60 mil/h (64 - 97 km/h) potřeboval 8,6 sekundy. 

Testy | Video | SUV | Land Rover

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

V kategorii aut pod 17 500 liber (610 tisíc korun) příliš mnoho na výběr nemáte. Z konkurence v podobě SsangYongu Korando s pohonem předních, nebo všech kol, a MG6, to bylo právě MG, které v testu zvítězilo. Svoji práci odvede slušně, ovšem třeba zrychlení z 30 na 60 mil/h (42 - 97 km/h) mu zabere 13,3 sekundy.

V rozmezí od 17 500 do 22 000 liber (610 - 770 tisíc korun)  už je to s výběrem lepší, tady se utkal Citroën Cactus, Fiat Panda Cross, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota Auris a Opel Mokka. Vítězem se stal Renault Captur, který se vyznačuje velmi dobrou ovladatelností i slušným výkonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi auty pod milion zvítězil Volkswagen Jetta, našince ale jistě potěší vítězství Škody Octavia Scout v nejnabitější kategorii od 900 tisíc do 1,05 milionu korun. V prémiovější kategorii si odnesl vítězství Passat

Mezi auty s cenovkou od 22 do 26 tisíc liber (770 - 910 tisíc korun) byla velmi slušná konkurence v podobě Citroënu C4 Picasso, Mitsubishi ASX, Peugeotu 3008, Seatu Leon ST, SsangYongu Korando Sports, Opelu Insignia ST nebo Volkswagenu Jetta. Trochu překvapivě to byl právě Volkswagen, který zvítězil. Přesvědčil především svým dvoulitrovým turbodieselem, stejně jako nízkou náchylností na boční vítr. 

Testy | Škoda | Kombi | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Skutečně natřískáno bylo ale v kategorii aut s cenou od 26 do 30 tisíc liber (910 tisíc korun - 1,05 milionu korun), kde byste našli třeba Ford Mondeo, Mazdu 6 či CX-5, Nissan Qashqai, Škodu Octavia Scout, Subaru Forester, Toyotu Avensis nebo Volkswagen Golf. Zcela oprávněně teď můžeme projevit trochu národní hrdosti, protože se vítězem stala Škoda Octavia Scout. Prokázala své kvality i při rozjezdu do prudkého stoupání, byla velmi stabilní a skvělé rodinné auto z ní podle britských novinářů dělá i velký zavazadlový prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg zvítězil v kategorii dražších vozů, zbývající dvě kategorie pak opět ovládl Land Rover Discovery

Mezi auty s cenovkou od 30 do 40 tisíc liber (1,05 - 1,4 milionu korun) se objevila například Honda CR-V, Kia Sorento, ale i Land Rover Defender. Nechyběl zde ani zástupce rodinných MPV v podobě Seatu Alhambra, nebo Nissan X-Trail. Vítězství soupeřům ale vyfoukl Volkswagen Passat Variant s dvoulitrovým turbodieselem za jeho výkon, velký zavazadlový prostor i ovladatelnost při jízdě s přívěsem.

SUV | Volkswagen | Off-roady | První svezení | Volkswagen Touareg

VW Touareg: vstřikování močoviny a dvě lamely navíc [první jízdní dojmy]

Do rukou stejné automobilky putuje i vítězství v kategorii aut od 40 do 50 tisíc liber (1,4 - 1,75 mil korun), kde se utkal jen Volkswagen Touareg, Kia Sorento a Land Rover Discovery Sport. V kategorii aut s cenou nad 50 tisíc liber (1,75 mil korun) se utkaly výhradně vozy Land Rover a Range Rover, ze kterých jako nejlepší vzešel model Discovery. Stejný model si vysloužil obdiv i mezi „těžkotonážními“ auty s pohonem všech kol a hmotností nad 1,8 tuny.

Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků