Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

BMW se vzdalo osmiválcových turbodieselům a výkon se snaží nahnat přeplňováním. Takto zrychluje jeho nejnovější šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.

Když letos automobilka BMW na vídeňském Symposiu motorů představila své budoucí „turbodieselové“ plány, kdekomu se možná protočily panenky. Zatímco Audi investovalo do vývoje vznětového čtyřlitrového osmiválec, který dnes najdeme třeba SQ7, BMW šlo jinou cestou a rozšířila unikátní třílitrový šestiválec 750d o další turbodmychadlo. Ten měl už v modelech X5, X6 a minulé generaci řady 7 tři turbodmychadla a 380 koní, v nové „sedmičce“ se ale aktuálně vyhřívá něco ještě neobvyklejšího.

Tiskové zprávy | BMW

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Čtyři turbodmychadla v třílitrovém motoru? Jakkoliv může tento nápad znít šíleně, výsledný produkt se alespoň podle dostupných informací a videí vydařil. Sami se ostatně můžete podívat, jak BMW řady 7 vybavené tímto agregátem zrychluje. Výkon 294 kW (400 koní) je soudě podle ručičky rychloměru svižně letící vzhůru docela znát, točivý moment 760 N.m ale z našeho pohledu do sedadel moc nezatlačí. Už „tříturbová“ verze motoru táhla hladce a lineárně, navíc v luxusní třídě se hraje podle úplně jiných pravidel – tam totiž ohromná síla motoru nesmí posádku nijak „obtěžovat“.

Technika | Luxusní auta | Sedany | BMW

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Autor videa vozu naměřil zrychlení z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a na dvakrát vyšší metě byl za 16,8 sekundy, což na třílitrový šestiválec ve velkém luxusním sedanu není špatné, ale co ten zvuk? O BMW je známo, že zvukový doprovod svých agregátů virtuálně přibarvuje, také proto byste například u dvakrát přeplňované verze třílitrového vznětového šestiválce skoro nepoznali, že jde o turbodiesel, tady nám ale „sound“ připadá trochu fádní. No řekněte sami, líbí se vám?

 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků