Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

BMW se vzdalo osmiválcových turbodieselům a výkon se snaží nahnat přeplňováním. Takto zrychluje jeho nejnovější šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.

Když letos automobilka BMW na vídeňském Symposiu motorů představila své budoucí „turbodieselové“ plány, kdekomu se možná protočily panenky. Zatímco Audi investovalo do vývoje vznětového čtyřlitrového osmiválec, který dnes najdeme třeba SQ7, BMW šlo jinou cestou a rozšířila unikátní třílitrový šestiválec 750d o další turbodmychadlo. Ten měl už v modelech X5, X6 a minulé generaci řady 7 tři turbodmychadla a 380 koní, v nové „sedmičce“ se ale aktuálně vyhřívá něco ještě neobvyklejšího.

BMW | Tiskové zprávy

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Čtyři turbodmychadla v třílitrovém motoru? Jakkoliv může tento nápad znít šíleně, výsledný produkt se alespoň podle dostupných informací a videí vydařil. Sami se ostatně můžete podívat, jak BMW řady 7 vybavené tímto agregátem zrychluje. Výkon 294 kW (400 koní) je soudě podle ručičky rychloměru svižně letící vzhůru docela znát, točivý moment 760 N.m ale z našeho pohledu do sedadel moc nezatlačí. Už „tříturbová“ verze motoru táhla hladce a lineárně, navíc v luxusní třídě se hraje podle úplně jiných pravidel – tam totiž ohromná síla motoru nesmí posádku nijak „obtěžovat“.

Technika | BMW | Luxusní auta | Sedany

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Autor videa vozu naměřil zrychlení z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a na dvakrát vyšší metě byl za 16,8 sekundy, což na třílitrový šestiválec ve velkém luxusním sedanu není špatné, ale co ten zvuk? O BMW je známo, že zvukový doprovod svých agregátů virtuálně přibarvuje, také proto byste například u dvakrát přeplňované verze třílitrového vznětového šestiválce skoro nepoznali, že jde o turbodiesel, tady nám ale „sound“ připadá trochu fádní. No řekněte sami, líbí se vám?

 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků