Jak vysoko vzpíráte? aneb Miniauta a nákladová hrana kufru

Jak vysoko musíte ze země zvednout tašku, kufr, či jiný náklad, abyste ho naložili pohodlně do zavazadlového prostoru auta? Porovnali jsme v kategorii miniaut na českém trhu jeden z parametrů, na který často nebereme při nákupu zřetel, ale který nám časem může pěkně lézt na nervy – výšku dolní hrany zavazadlového prostoru.

Patříte-li mezi jedince neustále něco převážející, nakládající a vykládající, může se vám tento parametr časem pěkně zajídat…

Pro kategorii „nákupních tašek“, jak se minivozům přezdívá je určitě důležité, jak vysoko (nebo spíš nízko) dolní hrana kufru je. Jestli musíme zavazadlo doslova vzpírat trhem, nebo ho pohodlně položíme do kufru vozu.

Pokud jezdíte na nákup denně, nebo slouží-li vůz opravdu jako druhý do rodiny pro nákupy a převážení dětí na kroužky a sportování (i s věcmi), můžete časem nevzpírat pár metráků do úctyhodné výšky. Protože miniauta patří ke kategorii vozů, která si stále častěji vybírají nejen mladí řidiči, ale také senioři, může tuto kategorii zájemců údaj zaujmout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítěz a poražený: Renault Twingo a Suzuki Alto. 

Český trh nabízí v současnosti 15 vozů (vynechali jsme jen Citroën Zero – elektrický, a Smart - má samostatně nahoru otevírané zadní okno a sklápěcí dolní víko zadní části).

V kategorii miniaut jsou tři téměř identická dvojčata z koncernu VW – Up, Mii a Citigo a kolínská trojčata od Toyoty, Citroënu a Peugeotu (Aygo, C1 a 107).

Na prvním místě je Renault Twingo, ten má spodní hranu zavazadlového prostoru 67 cm nad zemí. Mezi vozy, které se vešly do skupiny 70centimetrových, jsou ještě Fiat 500 (68 cm), Suzuki Splash (69 cm) a Fiat Panda (69 cm).

Mezi „sedmdesátníky figurují například Ford Ka, Kia Picanto, trojice VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo, či Peugeot 107, nebo Toyota Aygo.

Nákladovou hranu vyšší než 80 cm od země má jen jediné auto – Suzuki Alto s 84 cm.

Vycházeli jsme z dostupných údajů, neměřili jsme například rozdíl mezi nákladovou hranou a dnem kufru, což také může zlepšovat nebo zhoršovat přístup k zavazadlům.

Rozdíl mezi „vítězným“ Renaultem Twingo a Suzuki Alto je zajímavých 17 cm, což už je znát a menší řidičky a řidiči už rozdíl jistě poznají. I 15centimetrový rozdíl u obou modelů Suzuki (ve prospěch Splashe) nemusí být pro někoho zanedbatelný.

A co říkají konkrétní čísla?

1.Renault Twingo67 cm
2.Fiat 50068 cm
3.-4.Fiat Panda69 cm
3.-4.Suzuki Splash69 cm
5.Hyundai i1070 cm
6.Toyota Aygo71 cm
7. Kia Picanto73 cm
8.Chevrolet Spark74 cm
9.-11.Volkswagen Up77 cm
9.-11.Škoda Citigo77 cm
9.-11. Seat Mii77 cm
12.Ford Ka78 cm
13.-14.Peugeot 10779 cm
13.-14. Citroën C179 cm
15.Suzuki Alto84 cm

 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků