Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Podle statistik německého TÜV to vypadá, že nejkvalitnější Škodovku vyráběl před dvěma až třemi lety bratislavský závod Volkswagenu. Právě tam se totiž montuje model citigo.

Až budete v Německu shánět ojetý vůz, který vyrobili dělníci v automobilkách v České republice, měli byste přihlédnout k aktuálnímu žebříčku TÜV report, který se sestavuje na základě výsledků technických prohlídek aut v Německu.

Z něho letos mimo jiné vyplývá, že se dramaticky zlepšila kvalita nejpopulárnějšího tuzemského automobilu, což je Škoda Octavia. Zatímco vloni v žebříčku nejsledovanějších ojetin ve stáří dva až tři roky skončila v kategorii hlubokého podprůměru na celkovém 113. místě, letos poskočila na 21. pozici. To je stále ještě pozice mezi těmi vůbec nejméně poruchovými auty v žebříčku. Konkrétně, zatímco vloni technici německých stanic technické kontroly provozovanými TÜV zaznamenali vážnou závadu u 10,2 procent z kontrolovaných octavií, letos to bylo jen 3,5 procenta. To je jen o 1,4 procenta horší výsledek než u nejlepších Porsche 911 a Mercedes-Benz GLK.

Ojetiny | Statistiky | Byznys | Mercedes-Benz | Porsche

Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Nepochybně to souvisí se změnou generací octavie. Vloni ještě při kontrolách převažovala octavia II, letos už tam v daleko hojnější míře přijížděla octavia III.

Ještě lepšího výsledku než octavia, která se vyrábí v hlavním závodě Škody v Mladé Boleslavi, dosáhlo malé Citigo. To se přitom dováží z Bratislavy, kde ho montují dělníci závodu VW. Citigo skončilo na 18. pozici s průměrem vážných závad 3,4%.

Další Škodovky pak už ale skončily mezi dvou až tříletými automobily v pásmu průměru až podprůměru. Modely fabia, yeti, roomster a superb předskočil na 55. příčce z celkově 134 hodnocených nošovický vůz Hyundai ix20. U něho už je procento závad 4,8. Hned za nimi pak svorně skončila fabia a Hyundai i30. Následuje na 72. pozici Yeti (5,3% závad), Roomster (5,8%), 91. superb (6,3 %). Na chvostu pak jsou z pozice "českých vozů" na 102. místě Hyundai ix35 společně s Peugeotem 107. Ještě dále pak jsou zbývající dva minivozy z kolínské továrny TPCA, tedy 108. Toyota Aygo a 110. Citroën C1. U něho pak technici našli 7,1% vážných závad.

Ojetiny | Dacia | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Mercedes-Benz | Audi | Renault | Fiat | Porsche

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Auta ve stáří čtyři a pět let

Nejméně závad u aut s okřídleným šípem ve znaku v tomto stáří našli při kontrolách u modelu Yeti, který obsadil nadprůměrnou 34. pozici se 7,6%. Stejně na tom byl také Hyundai ix35. Fabia dopadla 54. s 8,9%, 56. roomster měl 9,2 procenta a 65. superb 9,7% Octavia v tomto stáří spadla do kategorie pouze průměrných ojetin s procentem 10,2.

Ještě nad průměrem s 9,9 procenty zůstala minulá generace Peugeotu 107, zatímco Citroën C1 s 10,3 a Toyota Aygo s 10,8% již spadla pod něj. Na 93. pozici se pak umístil Hyundai i30 s 11,6% a 103. byl s 12,8% Hyundai ix20. Ten už se dostal do té nejhorší kategorie, která se ve škole obvykle hodnotí známkou 5. 

Kategorie šest až sedmiletých vozů

Zatímco mezi nejmladšími ojetinami dopadly kolínské vozy poměrně špatně, zde si vedou docela dobře. Toyota Aygo je v kategorii chvalitebných na 25. místě s průměrem závad 11,6 procenta a Škodovky předběhl i 33. Peugeot 107. Škoda Superb pak dopadla 37., octavia 40., Citroën C1 na 42. místě, Škoda Fabia si připsala 56. místo a roomster 60. Zde už se pohybujeme v pásmu průměru (známka 3).

Hyundai i30 je již podprůměrný s procentem závad 16,3. Náleží mu 76. příčka.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

Ojetiny ve stáří 8-9 let

Zdá se, že čím jsou auta z Kolína starší, tím jsou kvalitnější. Proto se v této kategorii umístila Peugeot 107 a Toyota Aygo na 16. a 17. místě  a Citroën C1 celkem 30. První dva zmiňované vozy  jsou v kategorii těch úplně nejlepších ojetin, známku 2 dostala i C1. Již jen těsně nad průměrem je 48. octavia. Procento vážných závad u ní již přesáhlo 20 %, což znamená, že problém u techniků má každý pátý exemplář.

Na 58. pozici pak skončil roomster se známkou 3, fabia na 74. pozici již obdržela čtyřku.

Auta stará 10-11 let

V tomto žebříčku už nacházíme pouze jen dvě auta z tuzemska, jelikož těch ostatních už není v Německu registrované takové množství, aby mohly být jejich výsledky brány v potaz. Octavia tedy skončila v pásmu lehkého podprůměru na 42. příčce, fabia se pak těsně přiblížila 30 procentům nalezených vážných závad. To ji poslalo na 56. pozici se známkou 4.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků