Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Ve francouzském Molsheimu se spojí všechny součástky a vznikne Bugatti Chiron. Podívejte se, v jakých podmínkách se skládá tento luxusní kousek.

Sériová produkce vozu Bugatti Chiron nabírá na obrátkách. Momentálně se v továrně ve francouzském městě Molsheim pracuje na 12 vozech. Tento rok automobilka plánuje vyrobit až 70 kusů. 

Celkově 20 pracovníků v továrně přezdívané “Atelier” skládá výsledný luxusní automobil z více než 1 800 jednotlivých částí. Výroba podléhá nejpřísnějším kontrolám kvality a vše se děla ručně a doslova v rukavičkách. Od zahájení výroby po dodání k zákazníkovi uplyne v průměru šest měsíců. 

Sportovní auta | Byznys | Fascinace

Bugatti Chiron se prodává skvěle. Série 500 kusů asi stačit nebude

Každý zákazník si může svůj vůz upravit podle své představy. Na výběr je 23 barev vrchního nátěru a 8 verzí karbonu. Kromě toho je k dispozici také 31 barev kůže do interiéru nebo neuvěřitelných 11 druhů barev bezpečnostních pásů. 

Továrnu o rozloze více než 1 000 metrů čtverečních otevřeli v roce 2005. Za deset let se zde vyrobilo 450 kusů modelu Veyron. Teď je tato budova domovem modelu Chiron. A vypadá to tak, že ještě nějakou dobu bude. Automobilka má už teď dostatek objednávek na další 3 roky výroby. 

Následující fotogalerie ukazuje podmínky výroby:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků