Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Česká pojišťovna od loňského roku přidala k povinnému ručení i pojištění proti krádeži. V tomto segmentu řešila v oce 2012 celkově 1200 ukradených vozů. O čem se její pracovníci přesvědčili? Že zaměření zlodějů aut se v posledních letech nijak zvlášť nemění. Jistý si nemůže být v podstatě žádný řidič. Proč?

Nejčastěji kradená jsou auta evropských značek a polovina těch, které pojišťovna zaevidovala mezi ukradenými automobily, byla ve stáří do 5 let.

Jistotou však nemohou oplývat ani majitelé starších ročníků. Bez ohledu na původ v Evropě či v Asii jsou jejich starší miláčkové využitelní na náhradní díly. Na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty. Jedná se o vozidla ve věku 10 až 15 let.

Radost mohou mít řidiči usedající za volanty luxusních typů. O ně vloni měli pachatelé krádeží menší zájem. Ale i tak Česká pojišťovna vyplácela značné sumy peněz.

„Nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následovaly další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Co se barevné škály týká (stejně jako v prodejích) i v krádežích vévodila stříbrná spolu se šedivou, a to ve více než 30 % případů. Za nimi následovala černá (13 %), bílá (11,5 %), modrá (9,5 %) a červená (8,8 %).

Nejrizikovější oblastí je podle Pavla Martynka Praha spolu se středními Čechami. Dlouhodobě se na předních místech drží i severní Čechy.
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků