Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Česká pojišťovna od loňského roku přidala k povinnému ručení i pojištění proti krádeži. V tomto segmentu řešila v oce 2012 celkově 1200 ukradených vozů. O čem se její pracovníci přesvědčili? Že zaměření zlodějů aut se v posledních letech nijak zvlášť nemění. Jistý si nemůže být v podstatě žádný řidič. Proč?

Nejčastěji kradená jsou auta evropských značek a polovina těch, které pojišťovna zaevidovala mezi ukradenými automobily, byla ve stáří do 5 let.

Jistotou však nemohou oplývat ani majitelé starších ročníků. Bez ohledu na původ v Evropě či v Asii jsou jejich starší miláčkové využitelní na náhradní díly. Na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty. Jedná se o vozidla ve věku 10 až 15 let.

Radost mohou mít řidiči usedající za volanty luxusních typů. O ně vloni měli pachatelé krádeží menší zájem. Ale i tak Česká pojišťovna vyplácela značné sumy peněz.

„Nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následovaly další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Co se barevné škály týká (stejně jako v prodejích) i v krádežích vévodila stříbrná spolu se šedivou, a to ve více než 30 % případů. Za nimi následovala černá (13 %), bílá (11,5 %), modrá (9,5 %) a červená (8,8 %).

Nejrizikovější oblastí je podle Pavla Martynka Praha spolu se středními Čechami. Dlouhodobě se na předních místech drží i severní Čechy.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků