Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Česká pojišťovna od loňského roku přidala k povinnému ručení i pojištění proti krádeži. V tomto segmentu řešila v oce 2012 celkově 1200 ukradených vozů. O čem se její pracovníci přesvědčili? Že zaměření zlodějů aut se v posledních letech nijak zvlášť nemění. Jistý si nemůže být v podstatě žádný řidič. Proč?

Nejčastěji kradená jsou auta evropských značek a polovina těch, které pojišťovna zaevidovala mezi ukradenými automobily, byla ve stáří do 5 let.

Jistotou však nemohou oplývat ani majitelé starších ročníků. Bez ohledu na původ v Evropě či v Asii jsou jejich starší miláčkové využitelní na náhradní díly. Na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty. Jedná se o vozidla ve věku 10 až 15 let.

Radost mohou mít řidiči usedající za volanty luxusních typů. O ně vloni měli pachatelé krádeží menší zájem. Ale i tak Česká pojišťovna vyplácela značné sumy peněz.

„Nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následovaly další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Co se barevné škály týká (stejně jako v prodejích) i v krádežích vévodila stříbrná spolu se šedivou, a to ve více než 30 % případů. Za nimi následovala černá (13 %), bílá (11,5 %), modrá (9,5 %) a červená (8,8 %).

Nejrizikovější oblastí je podle Pavla Martynka Praha spolu se středními Čechami. Dlouhodobě se na předních místech drží i severní Čechy.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků