Jak dokonale zpomalit provoz? V Číně mají řešení, velkou zeď

Na středoevropských silnicích se dají potkat především dva druhy retardérů. První typ je k silnici jen přišroubován a často se tak stává terčem těch, kteří v daném místě bydlí a už je nebaví každý den po cestě do práce překonávat překážkovou dráhu. Druhý, betonový typ je využíván zejména na sídlištích a je přímou součástí silnice. Takže jej nejde tak snadno odstranit, vlastně jej lze srovnat se zemí leda tankem nebo sbíječkou. Situaci u nás jistě každý zná, takže ji netřeba nějak blíže popisovat, zajímavé řešení však našli v Číně.

Nové 3D zpomalovače, nazývané příznačně „Great Wall“, najdeme třeba v čínské provinci ShanXi, jsou 30 metrů dlouhé, 2,7 metru široké a přibližné 60 cm vysoké. Aby však projíždění takovýmto úsekem nebylo příliš jednoduché cesta zpomalovačem je tvarována do písmene S. Na toto řešení si však stěžují téměř všichni řidiči, nejenže se zde v ranní a poobědní špičce vytvářejí několikahodinové dopravní zácpy, ale mnoho řidičů již v tomto úseku nezvládlo řízení a přinejmenším si poškodilo vůz.

A někdo by si mohl myslet, že nejhloupější na světě jsou Angličané, kteří si před městem klidně zahradí půl cesty betonem. Naštěsí jsou tu Číňané, kteří si vymysleli něco ještě „lepšího”, zahradí si cestu téměř celou...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čím užší a nepřehlednější silnice, tím bezpečnější. Myslí si v Číně...
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků