Jak bojovat s větrem? Takto to zkouší Mercedes-Benz

Designérské cvičení není v tomto případě určeno pro stvoření nějakého konkrétního nového modelu. Nicméně, určité prvky by se mohly objevit na budoucích limuzínách značky s třícípou hvězdou.

Aerodynamika hraje čím dále důležitější roli při vývoji supersportovních aut. Málokdo ale ví, že hned po nich tráví nejvíce času v aerodynamických tunelech luxusní sedany. Designér Roman Egorov teď připravil zajímavý návrh vozu Mercedes-Benz.

Svoji aerodynamickou limuzínu navrhl během magisterského studia. Na projektu spolupracoval přímo s automobilkou.

Tajné | Premiéry | Mercedes-Benz

Příští Mercedes-Benz SL jen s plátěnou střechou. Techniku sdílí s AMG GT

Jeho záměrem bylo navrhnout tradičnou limuzínu s aerodynamickým profilem. Pár prvků si designér vypůjčil od závodních prototypů a cestních supersportů. Aerodynamika má samozřejmě pomoci k dosažení co nejlepších jízdních vlastností.

Roman Egorov už má za sebou docela zajímavou profesní historii. V minulosti byl například na stáži v designérském týmu německé automobilky BMW. Momentálně pracuje pro francouzský Citroën.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků