Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Prestižní mezinárodní cenou “Restoration of the Year” byla v Londýně vyznamenána společnost Classic Motor Cars z britského Bridgnorthu. Dostala ji za obnovu těžce poničeného Jaguaru E-Type, na němž specialisté pracovali 7000 hodin. 

Vůz byl téměř zničen v roce 1964 na okruhu Montlhéry. Málokdo věřil v jeho zmrtvýchvstání. Ale podařilo se. Na automobilu přitom bylo zachováno více než 90 procent originálních dílů.

Ten vůz byl výjimečný. Byl to jeden z pouhých 12 modelů Lightweight E-Type postavených Jaguarem v letech 1963 a 1964. Od standardního vozu se odlišoval nižší hmotností a výkonnějším motorem. Vůz měl celohliníkovou karoserii a jeho váha nepřesáhla jednu tunu, upravený motor dával výkon přes 300 koní.

Klepněte pro větší obrázek
Vůz před rekonstrukcí.

“Byla to nádherná práce, to auto jsme si zamilovali,” řekl Nick Goldthorp, výkonný ředitel CMC. “A cena, kterou jsme za to dostali, jen potvrdila, že britské řemeslo nevymřelo. Žije a daří se mu.“ 

Cena nazvaná The Octane International Historic Motoring Awards byla předána vítězům v hotelu St Pancras Renaissance. Členy mezinárodní poroty byli například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, slavný americký televizní moderátor a sběratel vozů Jay Leno, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason a paní Susie Mossová.

Klepněte pro větší obrázek
Členové oceněného týmu na ceremoniálu v Londýně.

Více než 5000 hodin věnovali mechanici obnově karosérie. V 70. letech ji bylo nemožné rekonstruovat v celku, proto ji tehdy rozřezali na jednotlivé díly. Ovšem pak se práce zastavily na dlouhé roky. Nikdo si tehdy vůz netroufal rekonstruovat. Až nyní byly tyto díly opraveny a znovu svařeny dohromady. Postupovalo se při tom podle originální výrobní metody. 

Rekonstrukci vozu asistovali i členové rodiny Petera Lindnera, který zahynul při havárii v roce 1964. Poskytli staré fotografie auta a také filmový záznam, na němž bylo zachyceno. Hodně nápomocný byl i Peter Wilson, který v roce 1964 pracoval v závodním oddělení Jaguaru.
 

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků